היישום אינו מחובר לאינטרנט

דמותה של ונוס באמנות הרנסנס האיטלקי וברנסנס הצפוני

עבודה מס' 050598

מחיר: 276.95 ₪   הוסף לסל

תאור העבודה: סקירת ציורים שונים של ונוס מהתקופות הללו והשוואה בינהן. העבודה כוללת תמונות.

9,121 מילים ,10 מקורות ,2000

תקציר העבודה:

אפרודיטה - ונוס, אלת היופי והאהבה היתה מוזה רבת השראה לאין סוף יצירות אמנות גדולות יותר וגדולות פחות. את דמותה תיארו אמנים רבים בתקופת הרנסנס כמודל ליופי, לפניה הרבים והמגוונים של האהבה, לנשיות ולפריחה.
היא עוררה סקרנות רבה באמצעות המסרים שהעבירה דמותה המיתולוגית, ובתיאוריה הרבים גלומים הרבה מסרים, ותכנים, הקשורים לדמותה המקורית, אך גם משקפים במידה רבה תרבות בת זמנו של האמן שתיאר אותה .
אני מבקשת לבדוק בעבודה את הצגתה של ונוס בתקופת הרנסנס האיטלקי במאה החמש עשרה, כפי שבאה לידי ביטוי בשתיים מיצירותיו של בוטיצ'לי, ואת הצגתה של ונוס ברנסנס הצפוני בציוריו של לוקס קרנך הגרמני במחצית הראשונה של המאה השש עשרה. ונוס תפסה מקום משמעותי ביותר ביצירותיו המיתולוגיות של בוטיצ'לי, ומילאה בהן מקום מרכזי ולכן מצאתי לנכון לעסוק ביצירותיו של בוטיצ'לי על ונוס, על אף העובדה שציירים אחרים רבים וטובים ציירו אותה בתק' הרנסנס . קרנך צייר אף הוא הרבה מאד את דמות ונוס ולאחר מכן המשיך בדרך זו
בנו שנקרא אף הוא באותו שם כאביו. נושא העבודה תתמקד בשאלות האם יש זיקה וקשר בהצגת דמותה של ונוס ביצירות השונות של 2 האמנים האלו.
האם השפיעה התרבות בזמנו של האמן על תכנה וסגנונה של היצירה, והאם קיים הבדל משמעותי בין שתי התרבויות : הרנסנס האיטלקי בשלהי המאה ה- 15 לעומת הרנסנס הצפוני על סף המאה ה- 16.
אתחיל מהמקור - הרנסנס האיטלקי, כאמור בחרתי לעסוק ביצירותיו של בוטיצ'לי (1510 - 1445) הפרימוורה, והולדת ונוס, העונים של יופי כאחת המטרות המשמעותיות ביותר של הפילוסופיה ושל ההתנהגות האנושית ההולכים לאורם וכמובן גם של האמנויות החזותיות. לאחר מכן אבדוק איך מופיעה ונוס ביצירתו של האמן הגרמני לוקס קרנך (1553 - 1472 ) ואנסה לראות האם יש חוט מקשר בין שתי התרבויות ובין שני האמנים בתיאורי דמותה .
מה המאפיינים של דמותה של ונוס אצל כל אמן ומה ההקשרים לסביבה הספציפית שבה חי, ולאנשים הסובבים אותו. האם יש או אין זיקה ברורה בין דמותה ברנסנס לבין דמותה המקורית המיתולוגית.

תוכן עניינים:
1. מבוא
2. אפרודיטה-ונוס המיתולוגית
3. אלגורית האביב - תמונה
4. כללי על היצירה
5. תיאור התמונה
6. תיאור הדמויות - ונוס
7. שלוש הגרציות
8. מרקורי
9. פלורה (הנימפה כלוריס וזפירוס )
10. הולדת ונוס - תמונה
11. כללי על התמונה
12. איקונוגרפיה ותיאור התמונה
13. קרנך וציורי ונוס ברנסנס באמנות צפון אירופה
14. דמות ונוס בציוריו של קרנך
15. סיכום
16. ביבליוגרפיה
17. נספחים 12,3,4,

מקורות:

hart frederick (1987 ) history of italian renaissance art, thames and hudson
מישורי אליק (1986 ) אמנות הרנסנס באיטליה , יח' 5 +11 , בית ההוצאה לאור של האוניברסיטה הפתוחה , תל-אביב.
ע. המילטון , (1982 ), מיתולוגיה , הוצאת מסדה, גבעתיים.
פינק גרהארד , (1998 ) , הד ארצי הוצאה לאור, ישראל .
פרופסור דיויד פייפר , אנצקלופדיה לאמנות הציור והפיסול , כרך ב' (1994 ), הוצאת כתר . ירושלים.
רוזנברג סילביה , ארוס ואפרודיטה , משקפיים 18 , הוצאת מוזיאון ירושלים וידיעות אחרונות, עמוד 12 - 13 .

תגים:

תקשורת · חזותית · לוקס · לוקאס · קרנך · קארנאך · מיתולוגיה

עבודות נוספות בנושא:

אפשרויות משלוח:

ניתן לקבל ולהזמין עבודה זו באופן מיידי במאגר העבודות של יובנק. כל עבודה אקדמית בנושא "דמותה של ונוס באמנות הרנסנס האיטלקי וברנסנס הצפוני", סמינריון אודות "דמותה של ונוס באמנות הרנסנס האיטלקי וברנסנס הצפוני" או עבודת מחקר בנושא ניתנת להזמנה ולהורדה אוטומטית לאחר ביצוע התשלום.

אפשרויות תשלום:

ניתן לשלם עבור כל העבודות האקדמיות, סמינריונים, ועבודות המחקר בעזרת כרטיסי ויזה ומאסטרקרד 24 שעות ביממה.

אודות האתר:

יובנק הנו מאגר עבודות אקדמיות לסטודנטים, מאמרים, מחקרים, תזות ,סמינריונים ועבודות גמר הגדול בישראל. כל התקצירים באתר ניתנים לצפיה ללא תשלום. ברשותנו מעל ל-7000 עבודות מוכנות במגוון נושאים.