היישום אינו מחובר לאינטרנט

ניהול אסטרטגי

עבודה מס' 050496

מחיר: 228.95 ₪   הוסף לסל

תאור העבודה: מודל חמשת הכוחות של פורטר ויישימותו בחברת "פלאפון".

3,808 מילים ,6 מקורות ,2000

תקציר העבודה:

הניהול האסטרטגי הוא כלי בעל יכולת לנבא את העתיד העסקי. הוא מתבסס על המציאות העסקית והוא בעל יכולת להתמודד עם הסביבה המשתנה על ידי חיזוי השינויים ואספקת פתרונות.
פרופסור מיכאל פורטר פיתח את מודל חמש הכוחות שלדעתו יכול לקבוע את העתיד העסקי של ארגון או עסק. הוא קובע כי ארגון או עסק נכשל או מצליח בניהול העסקי בהשפעת הכוחות התחרותיים הנמצאים בסביבה העסקית
התחרותית. המודל של פורטר נקרא גם המודל התחרותי והוא מדגיש את היתרון התחרותי של הארגון או העסק. היתרון התחרותי מושפע מחמש הכוחות של המודל כפי שיוצגו בעבודה זו. האלמנטים הללו הם הקובעים את אופי המבנה הארגוני ומכתיבים את הכיוון התחרותי ושולטים בכללי המשחק התחרותי.

מטרתה של עבודה זו היא ראשית להציג את המודל של פורטר על חמשת כוחותיו, יישום המודל על מקרה מציאותי נבחר. הארגון הנבחר הוא חברת "פלאפון" תקשורת בע"מ מתחום הטלפוניה הסלולריים בישראל בהשוואה לחברות אחרות מאותו הענף - "סלקום" ו- "פרטנר". ולבסוף לראות האם יישום המודל ייחשב לבר ביצוע במציאות או שמא פורטר מדבר על מודל מופשט ולא בר יישום מציאותי. כמו כן יוצעו פתרונות מעשיים לשיפור היתרון התחרותי של ארגון
הנבדק.

תוכן העניינים:
מבוא
חלק א' - הצגת המודל
חלק ב' - יישום המודל
פתרונות מוצעים לשיפור המצב התחרותי של חברת "פלאפון"
סיכום
מקורות ביבליוגרפיים

מקורות:

פורטר, א. מייקל. 1991. אסטרטגיה תחרותית - טכניקות לניתוח ענפים ומתחרים. הוצאת עתרת. תל-אביב.
העיתון "ידיעות-אחרונות" תאריכים שונים המופיעים בגוף העבודה.
L.M. , McFarlan, F.W., McKenney, J.L. (1999). Corporated Information Systems Management ; Text and Cases (5th ed.). Boston, MA; Irwin/McGraw Hill.
Turban, Mclean, E. Wetherbe, J. (1996) Information Technology for Management. New York; John Wiley Sons.
Intervrew with Harvard Business School Professsor Michael Porter, Oct. 1, 1995, issue of "CIO".
Brian Synek, Mnagement Information Systems. February 8, 1999.

תגים:

פרטנר · טלפון · סלקום · סלולרי · טלפוניה

עבודות נוספות בנושא:

אפשרויות משלוח:

ניתן לקבל ולהזמין עבודה זו באופן מיידי במאגר העבודות של יובנק. כל עבודה אקדמית בנושא "ניהול אסטרטגי", סמינריון אודות "ניהול אסטרטגי" או עבודת מחקר בנושא ניתנת להזמנה ולהורדה אוטומטית לאחר ביצוע התשלום.

אפשרויות תשלום:

ניתן לשלם עבור כל העבודות האקדמיות, סמינריונים, ועבודות המחקר בעזרת כרטיסי ויזה ומאסטרקרד 24 שעות ביממה.

אודות האתר:

יובנק הנו מאגר עבודות אקדמיות לסטודנטים, מאמרים, מחקרים, תזות ,סמינריונים ועבודות גמר הגדול בישראל. כל התקצירים באתר ניתנים לצפיה ללא תשלום. ברשותנו מעל ל-7000 עבודות מוכנות במגוון נושאים.