היישום אינו מחובר לאינטרנט

"אורשליים-קצב של עיר מרוחקת"-סרטו של רן גבע

עבודה מס' 050446

מחיר: 143.95 ₪   הוסף לסל

תאור העבודה: ניתוח הסרט הדקומנטרי והאופן בו מוצגת בו העיר ירושלים.

1,525 מילים ,4 מקורות ,1999

תקציר העבודה:

סרטו של רן גבע "אורשליים" היינו סרט דקומנטרי אישי קצר, המנסה להעביר לצופה את אופיה של העיר מנקודת מבט מעוד ספציפית של יוצר הסרט.
מתוקף רעיון זה, מרשה לעצמו הבמאי לפרוץ ולשבש חוקים ותבניות, שמכתיב הז'אנר, ומגבש לעצמו תבנית ייחודית הנכונה ביותר לסרט זה ואולי רק לסרט זה.
בצפייה ראשונה נראה כי המניע המכתיב את קצב הסרט, השתלשלותו רעיונותיו, צילומיו, פס הקול ,העריכה ורצף הסצנות הוא אחד עיקרי, האינטואיציה של היוצר.
כפועל יוצא מנקודה זו, חווה הצופה מסע או טיול בתוך העיר המופלאה ירושלים, טיול אשר אין לצופה מושג איפה הוא התחיל, מה עתיד להגיע , והיכן הוא יסתיים.
על ידי כך הופך הצופה, גם אם הוא צבר ישראלי מן השורה, לתייר בעיר בירתו, שכן הוא נשטף ברצף של אטרקציות ויזואליות וקוליות, המגרות אותו להמשיך לשקוע ולהיסחף באותו רצף קולנועי המוצג בפניו.
על כן שמו של הסרט "אורשלים- קצב של עיר מרוחקת" הוא מדויק. הבמאי בחר בשם המוסת מהשם המוכר של העיר, וכן מתעלם מהנקודה שירושלים היא עיר המוכרת כמעט לכל אדם בתרבות המערבית, כעיר מהקדושות בעולם, ועל אחת כמה וכמה לתושב ישראלי, שבנוסף לקדושתה מהווה גם את עיר בירתו.
על ידי כך מנסה הבמאי, להימנע מהסטריוטיפים האופפים את העיר ולהציג את הפנים והזויות הפחות מוכרות לצופה, או בצורה ומיבנה שהצופה אינו מכיר.
אולם בצפייה בוחנת ומפענחת, קפדנית יותר, ניתן למצוא בפסיפס המוצג רעיונות מרכזיים ברורים דרכם עובר הבמאי, ואשר על פיהם הוא בונה ומציג את אופיה של העיר, כמרחב של אלמנטים ודיאלקטים הנמצאים במאבק תמידי וניגודי אינטרסים בין קבוצות כפי שהעיר מוכרת וידועה בהם.
בעבודה זו אנסה לבודד את אותם רעיונות המופעים באופן מעורפל, נסתר ומשולב, תוך התייחסות למרכיבי המבנה הייחודי, אם בכלל, עליו נשען סרט זה.

מקורות:

אריסטו, 1977: הפואטיקה, תרגום: שרה הלפרין, אוניברסיטת בר- אילן הוצאת הקיבוץ המאוחד.
Kilborn, Richard John, Izod, 1997:An Introduction to Television Documentary, Manchester University press, Manchester New- York.
Winston, Brian, 1995:Claiming the Real- The Documentary Film Revisited, BFI Publishing, London.

תגים:

קולנוע · דקומנטרי · תיעודי

אפשרויות משלוח:

ניתן לקבל ולהזמין עבודה זו באופן מיידי במאגר העבודות של יובנק. כל עבודה אקדמית בנושא ""אורשליים-קצב של עיר מרוחקת"-סרטו של רן גבע", סמינריון אודות ""אורשליים-קצב של עיר מרוחקת"-סרטו של רן גבע" או עבודת מחקר בנושא ניתנת להזמנה ולהורדה אוטומטית לאחר ביצוע התשלום.

אפשרויות תשלום:

ניתן לשלם עבור כל העבודות האקדמיות, סמינריונים, ועבודות המחקר בעזרת כרטיסי ויזה ומאסטרקרד 24 שעות ביממה.

אודות האתר:

יובנק הנו מאגר עבודות אקדמיות לסטודנטים, מאמרים, מחקרים, תזות ,סמינריונים ועבודות גמר הגדול בישראל. כל התקצירים באתר ניתנים לצפיה ללא תשלום. ברשותנו מעל ל-7000 עבודות מוכנות במגוון נושאים.