היישום אינו מחובר לאינטרנט

המצב לפני ואחרי החלת חוק זכויות החולה

עבודה מס' 050187

מחיר: 107.95 ₪   הוסף לסל

תאור העבודה: סקירת החוק והתקנות.

1,436 מילים ,7 מקורות ,1999

תקציר העבודה:

תקנות בריאות העם (טופסי הסכמה)(1) חייבו להחתים כל חולה, שמתעד להתאשפז ולקבל טיפול בבית-חולים, על טופס הסכמה לקבלה לבית חולים וקבלת טיפול רפואי מהצוות הרפואי המאייש אותו על-פי שיקול דעתו הבלעדי. הוראה דומה הייתה קיימת בנוגע לכל חולה שעומד לעבור ניתוח או צינתור. טופסי הסכמה אלה כללו את הצהרת
החולה, לפיה הוסברו לו כל סכנות הטיפול והפעולה הרפואית העומדת להיות מבוצעת בו, וכי הוא הבין את ההסבר שניתן לו.

סעיף 13 לחוק זכויות החולה(2) קובע כעיקרון שלא יינתן טיפול רפואי למטופל אלא אם נתן לכך את הסכמתו מדעת. סעיף 15 לחוק קובע שלושה מקרים יוצאים מכלל זה, שבהם ניתן לטפל במטופל ללא קבלת הסכמה מדעת מצדו. אחד מהם הוא המקרה שלנו, בו מתעורר הצורך בפעולה דחופה להצלת חיים במצב בו אדם אינו יכול להביע דעתו. כך, סעיף 3)15) לחוק הזכויות קובע כי "בנסיבות של מצב חירום רפואי רשאי מטפל לתת טיפול רפואי דחוף גם ללא הסכמתו מדעת של מטופל, אם בשל נסיבות החירום, לרבות מצבו הגופני או הנפשי של המטופל, לא ניתן לקבל את הסכמתו מדעת; טיפול רפואי המנוי בתוספת יינתן בהסכמת שלושה רופאים, אלא אם כן נסיבות החירום אינן מאפשרות זאת."

העבודה סוקרת את המצב לפני ואחרי החלת החוק.

תקנות בריאות העם (טופסי הסכמה), התשמ"ד (להלן: "תקנות בר7יאות העם") שהותקנו מכוח סע' 33 ו70 - לפקודת בריאות העם, 1940 (להלן: "פקודת בריאות העם").

חוק זכויות החולה, התשנ"ו - 1996. (להלן: חוק זכויות החולה).

תגים:

בית · בריאות · חולים

אפשרויות משלוח:

ניתן לקבל ולהזמין עבודה זו באופן מיידי במאגר העבודות של יובנק. כל עבודה אקדמית בנושא "המצב לפני ואחרי החלת חוק זכויות החולה", סמינריון אודות "המצב לפני ואחרי החלת חוק זכויות החולה" או עבודת מחקר בנושא ניתנת להזמנה ולהורדה אוטומטית לאחר ביצוע התשלום.

אפשרויות תשלום:

ניתן לשלם עבור כל העבודות האקדמיות, סמינריונים, ועבודות המחקר בעזרת כרטיסי ויזה ומאסטרקרד 24 שעות ביממה.

אודות האתר:

יובנק הנו מאגר עבודות אקדמיות לסטודנטים, מאמרים, מחקרים, תזות ,סמינריונים ועבודות גמר הגדול בישראל. כל התקצירים באתר ניתנים לצפיה ללא תשלום. ברשותנו מעל ל-7000 עבודות מוכנות במגוון נושאים.