היישום אינו מחובר לאינטרנט

המסדר הישועי

עבודה מס' 041463

מחיר: 203.95 ₪   הוסף לסל

תאור העבודה: לויולה והשנים הראשונות, הקמת המסדר והתרגילים הרוחניים והשתלבותו של המסדר בחברה.

3,535 מילים ,9 מקורות

תקציר העבודה:

תוכן עניינים:
1. מבוא
2. לויולה והשנים הראשונות של המסדר הישועי
3. הקמת המסדר הישועי והתרגילים הרוחניים
4. השתלבותו של המסדר הישועי בחברה
5. סיכום
6. ביבליוגרפיה


המאה ה-16 לספירה הייתה תקופה משמעותית לגבי התפתחות הכנסייה הנוצרית. תקופה זו התאפיינה בעליית כוחם של שליטי המדינות הריבוניות (אנגליה, צרפת וספרד) ושל הערים הגדולות באיטליה ובגרמניה אלה הביאו לעליית כוחם של השליטים החילוניים על חשבון כוחו של האפיפיור.

במקביל התפתח מסע ביקורת כנגד מוסד הכנסייה, שבמרוצת השנים הלך ושיקע את עצמו לתוך תוכם של החיים החילוניים. במאה ה-16 הגיע תהליך ההידרדרות לשפל המדרגה ומכת השחיתות פשטה בכל מנגנוניה של הכנסייה הרומית, כס האפיפיור הפך, מעבר ליעודו הדתי, לישות בעלת חשיבות מדינית בתחרות בין בתי המלוכה החזקים באירופה. אנשי הדת שמחוץ לכותלי המנזרים, היו שקועים בעסקי העולם הזה "לכותלי המנזרים, היו שקועים בעסקי העולם הזה" ונשתכח מהם מילוי תפקידם.

באירופה של המאה ה-16 היתה כמיהה חזקה לאמונה טהורה ולחזרה לאידיאל של הכנסייה העניה, בדמותה של כנסיית השליחים העתיקה, ניגודה הקוטבי שלכנסיית ימי הביניים עתירת הנכסים.

מרטין לותר בגרמניה היה המבקר החריף ביותר של הממסד הכנסיתי המושתת ביחוד על תופעת האינדילגוציות (שטר המחילה שמעניק הכומר תמורת כסף המבטיח לאדם מחילה וכפרה על חטאיו) ביקורת רבה נמתחת גם על בורותם של הכמרים והבישופים ועל מידת סמכותו של האפיפיור. הרפורמציה בראשותו של לותר הדורשת תיקונים בכנסייה תופסת תאוצה מדהימה בחלקים רבים באירופה ומפלגת את הנצרות לראשונה מאז היווסדה לשתי קבוצות הקתולים והפרוטסטנטים.
לנוכח תנועת הרפורמציה הכנסייה הקתולית מנסה בשנות ה-30 וה-40 של המאה ה-16 לבצע סדרה של תיקונים לשינוי פניה של הכנסייה הקתולית במטרה "להציל" את הכנסייה הקתולית ואת מוסד האפיפיור שנפגעו קשות עקב הרפורמציה. ועידת טרנט (1562 - 1545) בה התכנסה כל צמרת הכנסייה נועדה להלחם נגד התפשטות של הפרוטסטנטים ולבצע שורה של רפורמות בכנסייה הקתולית.

אחד המכשירים החשובים ביותר בשרות האפיפיורות במלחמתם בפרוטסטנטים(5), שהוקם כבר ב- 1534 וקיבל הכרה רשמית בועידת טרנט היה מסדר הישועים שמייסדו היה אציל ספרדי בשם איגניציו לויולה.
בעבודה זו אעמוד על פועלו של איגנציו לויולה ושל המסד הישועי בשנותיו הראשונות. כמו כן אדון בנסיבות בהן צמח המסדר הישועי ובהשתלבותו של המסדר בחברה הארופית של המאה ה-16.

תגים:

נצרות · מסיונריות · מסיון · הטפה · כנסיה

אפשרויות משלוח:

ניתן לקבל ולהזמין עבודה זו באופן מיידי במאגר העבודות של יובנק. כל עבודה אקדמית בנושא "המסדר הישועי", סמינריון אודות "המסדר הישועי" או עבודת מחקר בנושא ניתנת להזמנה ולהורדה אוטומטית לאחר ביצוע התשלום.

אפשרויות תשלום:

ניתן לשלם עבור כל העבודות האקדמיות, סמינריונים, ועבודות המחקר בעזרת כרטיסי ויזה ומאסטרקרד 24 שעות ביממה.

אודות האתר:

יובנק הנו מאגר עבודות אקדמיות לסטודנטים, מאמרים, מחקרים, תזות ,סמינריונים ועבודות גמר הגדול בישראל. כל התקצירים באתר ניתנים לצפיה ללא תשלום. ברשותנו מעל ל-7000 עבודות מוכנות במגוון נושאים.