היישום אינו מחובר לאינטרנט

סמואל גומפרס כמנהיג תנועת העבודה האמריקאית

עבודה מס' 040994

מחיר: 228.95 ₪   הוסף לסל

תאור העבודה: רקע, אישיותו, תיאור הפדרציה כתנועת עבודה אמריקאית ודיון בהישרדות האיש כמנהיג במשך 38 שנים.

4,384 מילים ,12 מקורות

תקציר העבודה:

תנועת העבודה המאורגנת הכלל ארצית קיימת בארה"ב החל משנות ה-80 של המאה ה-19. בעוד במדינות המערב האחרות המהפכה התעשייתית הביאה בעקבותיה תנועות עבודה בעלות אידיאולוגיה סוציאליסטית הרי תנועות ממין זה שקמו בארה"ב היו בעלות השפעה מועטת, בלתי משמעותית ולא זכו לתמיכה ציבורית.
תנועת העבודה שקמה בארה"ב, היוותה בבואה נאמנה למערכת הערכים האידיאולוגיה הייחודיים לארה"ב, ופעלה בכלים פרלמנטריים, תקשורתיים ואישיים המאפיינים את כלל הפעילות הציבורית פוליטית בה. התנועה אימצה את העקרונות הכלכליים המובילים בארה"ב ולא יצאה נגדם, ובאמצעות כלים אלו נאבקה למען חבריה.
בעבודה זו אתאר את ההתארגנות של העובדים בארה"ב, בשנות ה-80 של המאה ה-19, במסגרת פדרצית העבודה האמריקנית ((American Federation of Labor. פדרציה זו נוסדה על שברי התארגנויות קודמות שהאירו את הדרך למאבק אך כשלו מבחינה ארגונית. היא נוסדה ביזמתם של מספר אנשים אך הכוח המניע היה סמואל גומפרס שהיה גם למנהיגה הבלתי מעורער ב38 השנים הראשונות להיווסדה.
אתאר את סמואל גומפרס האדם והמנהיג, את האידיאולוגיה שהנחתה אותו, את פעילותו, צורת עבודתו, מערכות הקשרים הרחבות שטווה הן בארה"ב עם מסגרות השלטון וההתאחדויות השונות והן עם תנועות העבודה באירופה, ואנסה לענות על השאלה, כיצד במדינה בעלת יכולת התשה ומנגנוני החלפה מהירים ומשומנים של המנהיגות הצליח סמואל גומפרס להנהיג ארגון פדרטיבי כלל ארצי קשוח ותובעני, שתנאי מאבקו וקיומו תלויים בגורמים כלכליים, מדיניים ולעתים בין-לאומיים, במשך זמן כה רב.

תוכן עניינים:
מבוא
רקע
סמואל גומפרס
הפדרציה כתנועת עבודה אמריקאית
סמואל גומפרס והישרדותו כמנהיג התנועה
סיכום
ביבליוגרפיה

מקורות:

גוטפלד ארנון, "תנועת העבודה האמריקאית: מנידוי לשותפות", החוויה האמריקאית, זמורה ביתן, ת"א, 1986, עמ' 233-217.
Brody David, In Labor Cause, Main Themes on the History of the American Worker, Oxford University Press, N.Y. & London 1993.
Green James R., The World of the Worker, 1980.
Grubbs Frank L., The Struggle for Labor Loyalty: Gompers, the A.F., of L., and the Pacifists, 1917-1920, Duke University Press, 1968.
Karson Marc, American labor Unions and Politics, 1990-1918,Southern Illinois University Press * Carbondale, 1958.
Laslett John , ed., The Workingman in American life, University of Chicago, 1968.
Ritter Beard Mary, The American Labor Movement, a Short History, Macmillan Company, N.Y. 1931.
Thorne Florence Calvert, Samuel Gompers - American Statesman, Philosophical Library, N.Y.,
Ware Norman J., The Labor Movement in the United States,1860-1895, D. Appleton & Company, N.Y. 1929.
Windmuller John P., American Labor and the International Labor Movement 1940-1953.
Wolman Leo, The Growth of Ameircan Trade Unions, 1880-1923, National Bureau of Economic Research, 1924.
Yellowitz Irwin, Industrialization and the American Labor Movement, 1850-1990, National University Publications, Kennikat Press N.Y., 1977.

אפשרויות משלוח:

ניתן לקבל ולהזמין עבודה זו באופן מיידי במאגר העבודות של יובנק. כל עבודה אקדמית בנושא "סמואל גומפרס כמנהיג תנועת העבודה האמריקאית", סמינריון אודות "סמואל גומפרס כמנהיג תנועת העבודה האמריקאית" או עבודת מחקר בנושא ניתנת להזמנה ולהורדה אוטומטית לאחר ביצוע התשלום.

אפשרויות תשלום:

ניתן לשלם עבור כל העבודות האקדמיות, סמינריונים, ועבודות המחקר בעזרת כרטיסי ויזה ומאסטרקרד 24 שעות ביממה.

אודות האתר:

יובנק הנו מאגר עבודות אקדמיות לסטודנטים, מאמרים, מחקרים, תזות ,סמינריונים ועבודות גמר הגדול בישראל. כל התקצירים באתר ניתנים לצפיה ללא תשלום. ברשותנו מעל ל-7000 עבודות מוכנות במגוון נושאים.