היישום אינו מחובר לאינטרנט

השפעת מורים על תלמידיהם

עבודה מס' 040595

מחיר: 241.95 ₪   הוסף לסל

תאור העבודה: אוכלוסית גיל ההתבגרות, אישיות המורה, אקלימי כיתה שונים, חינוך לערכים, כבוד לתלמיד ודמוקרטיה.

6,701 מילים ,12 מקורות ,1996

תקציר העבודה:

נושא מאמר זה הוא תפיסת ההשפעה של מורים על תלמידיהם, ומהו תחום ההשפעה בעיני המורים כמשפיעים ובעיני התלמידים כמושפעים. נקודת ההנחה היא שעל התלמיד לקבל את התערבות המורה בענייני לימודיו, התנהגותו, לבושו וערכיו כלגיטימית. כאשר ההתערבות תראה לו כפוגעת בכבודו האישי ובאוטונומיה שלו הוא יביע התנגדות.
למרות ההתנגדות ממשיכים מורים להשפיע על תלמידיהם. חלקם בזכות אישיותם, התנהגותם, ערכיהם, מערכת היחסים שהם יוצרים עם התלמידים, המאפשרים להם ליצור אקלים כתה חיובי ופתוח להשפעה כך שהשפעתם מתקבלת ברצון. מאמר זה ינתח את סוגי האישיות של המורים, התנהגויותיהם, ערכיהם ואקלימי הכתה שהם יוצרים כדי להשפיע.
כמו כן יגע בסוגי מורים, אישיותם, התנהגותם, ערכיהם ואקלים כתה שהם יוצרים כגורמים להתנגדות התלמידים להשפעתם.
מאמר זה יגע בנושא שנדון רבות - מתן הכבוד מצד המורים לתלמידים תוך פיתוח אישיות התלמידים והאוטונומיה שלהם, וחשיבות מתן הכבוד להשפעת המורה על התלמיד. בנוסף לכך בית הספר נחשב למוסד מחנך שעליו לטפח ערכים מסוגים שונים. חשיבות החינוך לערכים משפיע על התנהגות המורים ועל יכולתם ורצונם להשפיע על תלמידיהם בכוונים הרצויים.
מאמר זה יגע בשאלה השניה במחלוקת האם מתן כבוד לתלמיד עומד לצד או בניגוד לצורך לחנך לערכים וללמד תוך משמעת וסמכותיות. האם ניתן לשלב בין גורמים שונים אלו.
כמו כן היה חשוב להתייחס לסוגי תלמידים וקבוצת תלמידים וכן לאקלימי כתה שונים הגורמים לפתיחות התלמיד להיות מושפע על ידי מוריו.

מקורות:

אבינון יוסף "הוראה ויחסים אישיים" מגמות כרך כ"ה תש"מ 1980 הוצאת מכון סאלד ירושלים עמ' 257-266.
אריאל מרדכי "אי נחת בהוראה" - הוצאת רמות אוניברסיטת תל-אביב 1995.
בן פרץ מרים וקרמר ליה "תפיסת החנוך לערכים על ידי הורים, מורים ותלמידים בבתי הספר התיכוניים בישראל". חוות דעת, כתב עת לפסיכולוגיה וליעוץ בחינוך חוב' 15 ספטמבר 1982 בהוצאת השרות הפסיכולוגי חינוכי ומשרד החנות והתרבות ירושלים עמ' 46-55.
בר-טל דניאל ובר-טל יפה "פעילות גומלין בכתה: ניתוח פסיכולוגי- חברתי", פסיכולוגיה ויעוץ בחנוך תשמ"ד-תשמ"ה 84-85 הוצאת "אוצר המורה" עמ' 115-125.
זיו אבנר "ההתבגרות" הוצאת מסדה 1984.
לוינסון ש. עורכת "פסיכולוגיה במערכת החנוך" המאמר של גרטי חנה ופרנבוך שרה "הטיפול הפסיכולוגי במתבגר בבית הספר התיכון", הוצאת מנהל החנוך ועירית ת"א 1988.
פירר רות "אקלים כתה ודמוקרטיה" מעלות תשמ"ח 1988 בטאון ארגון המורים, ירושלים עמ' 16-27.
שוורץ שלום, מרקפלד כהן אורנה, רינריך לאה, גרד הקטור "מתן כבוד לתלמידים על ידי מורים" פסיכולוגיה ויעוץ בחנוך תשמ"ו-תשמ"ז 1986-87 בהוצאת "אוצר המורה" עמ' 66-95.
M.Csihszemntmihalyi מתוך כתב העת Phi Deltha Viappan U.S.A - הופיע בשם "סוד השפעתם של מורים" החנוך המשותף חוברת 142 דצמבר 1991. המחלקה לחנוך הקבוץ הארצי. עמ' 55-64.
Downie R.S "Personal and impersonal relationship" Proceeding of the Philosophy of Education Society of Great British 1971 (2) 5.
Maclagan W.G "Respect for Person as a Moral Principle", philosophy 33, part 1, sept. 1960.
Rogers, C.R Freedom to learn, Colombus, Ohio, Charles .E. Merrill, 12, 1969, Ch 4.

תגים:

בית ספר · הוראה · מורים תלמידים

אפשרויות משלוח:

ניתן לקבל ולהזמין עבודה זו באופן מיידי במאגר העבודות של יובנק. כל עבודה אקדמית בנושא "השפעת מורים על תלמידיהם", סמינריון אודות "השפעת מורים על תלמידיהם" או עבודת מחקר בנושא ניתנת להזמנה ולהורדה אוטומטית לאחר ביצוע התשלום.

אפשרויות תשלום:

ניתן לשלם עבור כל העבודות האקדמיות, סמינריונים, ועבודות המחקר בעזרת כרטיסי ויזה ומאסטרקרד 24 שעות ביממה.

אודות האתר:

יובנק הנו מאגר עבודות אקדמיות לסטודנטים, מאמרים, מחקרים, תזות ,סמינריונים ועבודות גמר הגדול בישראל. כל התקצירים באתר ניתנים לצפיה ללא תשלום. ברשותנו מעל ל-7000 עבודות מוכנות במגוון נושאים.