היישום אינו מחובר לאינטרנט

דמויות הנשים בסיפורי י.ל.פרץ - "הפיקדון", "האוצר" ו"התאווה לבגדים"

עבודה מס' 040547

מחיר: 155.95 ₪   הוסף לסל

תאור העבודה: ניתוח הסיפורים ומסקנות לגבי דמות האישה בסיפורים אלו.

2,200 מילים ,5 מקורות

תקציר העבודה:

סיפורי י.ל. פרץ כפי שהם בקובץ "מפי העם" יש להם אופי של סיפור עממי. וניתן לזהות בהם מאפיינים של סיפור עממי. הם סיפורים אנונימיים פשוטים בצורתם ולשונם, בעלי עלילה תמימה הבאה לחנך וללמד לקח. לסיפור העממי עשוי להיות אופי בדיוני כמו בסיפור האוצר בו מופיע כדור האש המתגלגל, אופי אגדי כמו בסיפור הפיקדון בו מופיע אליהו הנביא, או אופי הרואי.

במהלך עבודה זו אבחן את דמויות הנשים בסיפורים של י.ל.פרץ כפי שהן באות לידי ביטוי בסיפורים: "הפיקדון", "האוצר" , "התאווה לבגדים". כאשר הקרטריון של סיפור עממי הוא המנחה אותי בעבודתי.
בחינת דמות האישה בעיירה היהודית, מעמדה של האם במשפחה, תפקידה כמחנכת ומלמדת את הערכים החברתיים והרוחניים. הבעל אשר יעמול קשה לפרנסת המשפחה יבוא וישאל את זוגתו לעצה טובה. לאישה בסיפור העממי קיימת חוכמת חיים ממנה היא מעניקה לסביבתה. אבחן האם גורמים אלו אכן באים לידי ביטוי בטקסטים המצוינים לעיל והאם קיימים מאפיינים נוספים אשר פרץ נותן לדמויותיו הנשיות.

בעבודה אתבסס בעיקר על הטקסטים של י.ל פרץ אשר נמצאים בקובץ "מפי העם", והציטוטים שאביא במהלך העבודה יהיו מטקסטים אלו לשם המחשת הרעיונות אשר יעלו במהלך העבודה.

תוכן עניינים:
1. מבוא
2. דמות האישה בסיפור הפיקדון
3. דמות האישה בסיפור האוצר
4. דמות האישה בסיפור התאווה לבגדים
5. דמויות הנשים בסיפורי י.ל.פרץ מסקנות
6. סיכום
7. מקורות

מקורות:

1. פרץ י.ל. כתבי י.ל.פרץ. הוצאת דביר , ת"א תש"כ.
2. רבינוביץ.י. הספרות העברית מחפשת גיבור, ת"א 1967.
3. בן אור .א. תולדות הספרות העברית החדשה, הוצאת יזרעאל ת"א 1961 כ2-.
4. רבלין .א. מונחון לספרות. ספרית פועלים ת"א 1983.
5. פרינלנד .י. ביו הווה לבין חוויה, אונ' בר אילן, דביר ת"א 1974.

תגים:

פמיניזם

עבודות נוספות בנושא:

אפשרויות משלוח:

ניתן לקבל ולהזמין עבודה זו באופן מיידי במאגר העבודות של יובנק. כל עבודה אקדמית בנושא "דמויות הנשים בסיפורי י.ל.פרץ - "הפיקדון", "האוצר" ו"התאווה לבגדים"", סמינריון אודות "דמויות הנשים בסיפורי י.ל.פרץ - "הפיקדון", "האוצר" ו"התאווה לבגדים"" או עבודת מחקר בנושא ניתנת להזמנה ולהורדה אוטומטית לאחר ביצוע התשלום.

אפשרויות תשלום:

ניתן לשלם עבור כל העבודות האקדמיות, סמינריונים, ועבודות המחקר בעזרת כרטיסי ויזה ומאסטרקרד 24 שעות ביממה.

אודות האתר:

יובנק הנו מאגר עבודות אקדמיות לסטודנטים, מאמרים, מחקרים, תזות ,סמינריונים ועבודות גמר הגדול בישראל. כל התקצירים באתר ניתנים לצפיה ללא תשלום. ברשותנו מעל ל-7000 עבודות מוכנות במגוון נושאים.