היישום אינו מחובר לאינטרנט

השימוש במשפט הממוקד בלשון הפרסום

עבודה מס' 040398

מחיר: 241.95 ₪   הוסף לסל

תאור העבודה: שיח וסוגיו, הפרסום כשיח, השתקפות חברתית-תרבותית בענייני דקדוק ומטרת האמצעים הלשוניים בהם נוקט המפרסם.

5,173 מילים ,4 מקורות

תקציר העבודה:

הן הלשון הדבורה (המדוברת) והן הלשון הכתובה שלנו משתנה ומתגוונת ממקום למקום מזמן לזמן ומרובד לשוני אחד למשנהו (לשון גבוהה, לעומת לשון נמוכה).
לדוגמא: הלשון המדוברת בחדשות שבטלביזיה או ברדיו שונה לחלוטין מזו המצויה בפינו בחיי היום-יום, כאשר אנו פונים ומדברים עם חברינו. לכל לשון כמעט ניתן גם לייחס סלנגים, דיאלקטים וניבים שונים.
לשון הפרסום אף הוא רובד לשוני כלשהו, אשר מתגוון ומשתנה כל הזמן, ואשר אינו אחיד לאורך זמן או תקופה כלשהי ואף לא אחיד במקום ספציפי. הפרסום הינו עניין המתחדש ומשתנה ולובש צורות ופנים שונות ומשונות על מנת להשיג מטרתו, על מנת לפנות לקהל היעד הפוטנציאלי שלו ולהשיג מטרתו.
בלשון הפרסום בד"כ השפה שונה מזו הדבורה בפינו בחיי היום-יום. פעמים מבדחת, פעמים בצורת פואמה, פעמים בצורת דיבור וכן הלאה וכל הלאה.
עקב העובדה שאין הטקסט הפרסומי הולך לפי חוקים או כללים בלשון ומרשה לעצמו לעשות מהעט הכל מבלי לשים לב לעניין הדקדוקי, התחבירי או כל סדר במילות המשפט.
לדוגמא: כאשר רוצה הפרסומאי להדגיש מוצר או דבר כלשהו בפרסום שלו, ינסה בדרכים שונות להדגיש, להבליט ולמקד את האיבר הזה ולשים אותו מעל כל יתר חלקי המשפט או יתר האלמנטים המופיעים בפרסומת.
הוא יכול למשל, לבחור לשים את האבר המודגש בראשית המשפט, או לחזור עליו מספר פעמים במשפט, וכן יכול למקדו ולהבליטו בכל דרך אחרת שנראית לו.

אני בחרתי בעבודתי זו, להתייחס למשפט הממוקד, שהינו תחום די-חדש בעברית, אשר באמצעותו ניתן להבליט ולהדגיש איבר מן איברי המשפט, במקרה זה בד"כ זה יהיה אותו חלק אות הפרסומת רוצה לנסות למכור או להבליט במיוחד.
ובכן, אציג קודם-כל רקע ללשון הפרסום, כלומר לפרסום כלשון, כשיח, מרכיביו, השלכותיו וכו'. ואח"כ אתייחס לסוגיית המשפט הממוקד ובכך יובן הקשר שבין מיקוד המשפט בלשון למטרת פרסום.

תוכן עניינים:
1. הקדמה
2. פרסום כשיח
שיח
אינטראקציה של אלמנטים
3. סוגי שיח - פרסום כסוג שיח
4. תמונות, מוסיקה, דיבור וכתיבה
5. ניתוח פרסומת
6.השתקפות חברתית - תרבותית בענייני דקדוק.
7. סיכום
ביבליוגרפיה

מקורות:

משה אזר, "לקראת הבנת המשפט הממוקד בעברית בת-ימינו", בספר: "עברית שפה חיה", אונ' חיפה, תשנ"ג. (עוזי אורנן, רינה בן שחר, גדעון טורי).
דוד פוגל, "אמא אמרה ששום דבר לא יצא ממני, אז החלטתי להיות פרסומאי".
"The Discourse of Advertising" Guy Cook, 1992
"The Language of Television Advertising" - Micahael L. Geis.

תגים:

תקשורת · בלשנות · פירסום

עבודות נוספות בנושא:

אפשרויות משלוח:

ניתן לקבל ולהזמין עבודה זו באופן מיידי במאגר העבודות של יובנק. כל עבודה אקדמית בנושא "השימוש במשפט הממוקד בלשון הפרסום", סמינריון אודות "השימוש במשפט הממוקד בלשון הפרסום" או עבודת מחקר בנושא ניתנת להזמנה ולהורדה אוטומטית לאחר ביצוע התשלום.

אפשרויות תשלום:

ניתן לשלם עבור כל העבודות האקדמיות, סמינריונים, ועבודות המחקר בעזרת כרטיסי ויזה ומאסטרקרד 24 שעות ביממה.

אודות האתר:

יובנק הנו מאגר עבודות אקדמיות לסטודנטים, מאמרים, מחקרים, תזות ,סמינריונים ועבודות גמר הגדול בישראל. כל התקצירים באתר ניתנים לצפיה ללא תשלום. ברשותנו מעל ל-7000 עבודות מוכנות במגוון נושאים.