היישום אינו מחובר לאינטרנט

מנהיגות בחינוך-תפיסת דימוי המורה כמנהיג

עבודה מס' 040391

מחיר: 362.95 ₪   הוסף לסל

תאור העבודה: גישת המערכת, הניהול, מנהיגות וסוגיה, קוגניטיביות של מנהיגים, ביה"ס, מינהל בחינוך ומנהיגות בביה"ס.

9,715 מילים ,22 מקורות ,1995

תקציר העבודה:

כאשר עוסקים בשאלת דימויו המקצועי של המורה, עולות שאלות רבות, שכן דימוי מקצועי ניזון ממשתנים רבים, תפיסת החברה את תפקידו של בעל המקצוע ומכאן גם יוקרת הסטטוס המוענקת לו, דימוי אישי של איש המקצוע (אשר פעמים רבות ניזון מזה החברתי).
בעבודה זו ברצוני לדון במרכיב אחד, אך בעל חשיבות מרובה לדימוי המקצועי של המורה, דמות המורה כמנהיג.
בחרתי בנושא זה משום שלדעתי ישנה חשיבות מרובה לתפיסת המורה את תפקידו מנקודה זו, ישנן אמנם תיאוריות רבות העוסקות באופי בו צריך המורה למלא את תפקידו, אולם דומני כי דווקא בשל הפיחות שחל בשנים האחרונות במעמדו של המורה, ישנה חשיבות גדולה בפיתוח פן המנהיגות בחינוך, הן כתשובה לדימוי עצמי נמוך, ממנו
סובלים מורים רבים והן כפן המעניק משמעות וערך מוסף לחינוך אותו מקבל התלמיד בכיתה.
בעבודה זו אדון בשאלת חשיבות טיפוח מושג המנהיג, בקרב מורי בית הספר, ובמיוחד בקרב הנהלת בית הספר, תוך בדיקת השאלה עד כמה יכול לתרום פן זה לאיכות החינוך.
מנהיגות היא תחום שהוקדשו לו שנות מחקר רבות והסיבה לכך היא שמנהיגים הם אנשים שיודעים לתפעל ולשכלל חברות שלמות. הם יכולים לגרום למהפכות המשנות סדר עולם ויכולים באותה מידה להמית אסונות על חברות. מכוח אישיותם הם יודעים למשוך אחריהם המונים בלי שאלה יהיו מודעים שהם משמשים כלי משחק ותו לא.
מקומם של מנהיגים לא נפקד ממוסדות וארגונים שונים. המונח מנהיג מתקשר במקרים רבים לעולם התוכן הפוליטי, אך לא היא. ישנם מקרים רבים שמנהלים של חברות מתגלים גם כמנהיגים ובכוח אישיותם הם מרימים את המסדות אותם הם מנהלים מכישלונות בטוחים להצלחות מסחררות וחסרות תקדים או שהם מובילים חברות והופכים אותם לעסקים כלכליים.
מערכת החינוך גם היא מוסד כמו שאר המוסדות והארגונים, אלא שהיא אינה מייצרת טובין. המשימה שלה היא הרבה יותר קשה ומורכבת. עליה לקחת ילדים רכים ובמשך כל השנים שהם נמצאים ברשותה, להכשיר אותם לפעול כאנשים אחראיים, בעלי מודעות עצמית ואחריות אישית, עם צאתם ממסגרת זו כאנשים בוגרים. לכן להפעלתה
של מערכת זו דרושים לא טכנוקרטים , אלא אנשים בעלי גישה לילדים ולבני אדם באשר הם, עליהם להיות טיפוסים של מנהיגים, ויכולת מרחיקת לכת. אם בעבר, מנהלי בתי ספר נדרשו לתכונות אלה, היום עד כמה וכמה. הסיבה לכך נעוצה בעובדה שאנו חיים כיום בחברה שעוברת תהפוכות רבות וזאת על רקע התפתחויות טכנולוגיות שנגלות במקומות הרגישים ביותר של החברה האנושית.
על מנהלי בתי הספר, לדאוג לכך שבתוך עולם אי ודאי זה בו אנו חיים התלמידים לא ילכו לאיבוד, לתת להם עוגן מוצק בכדי להיאחז בו ובה בעת גם להדריך את המורים ולייעץ להם כאשר הם נתקלים בבעיות. המורים בעבודתם נתקלים יום יום בבעיות רבות לעתים בלתי צפויות ומנהל הוא שיוכל לעזור להם בלא מעט מקרים. על המנהלים
להיות אנשים בעלי חזון ויכולת החלטה מהירה ואפקטיבית. מסיבה זו עליהם להיות יותר מאשר מנהלים במובן הצר של המילה עליהם להתגלות כמנהיגים. החובה של החברה היא על כן לחנך מנהלי בתי ספר עתידיים להיות גם מנהיגים.

תוכן עניינים:
1. מבוא
2. גישת המערכות
3. הניהול במערכות
4. מנהיגות
5. סוגי מנהיגות
6. קוגניטיביות של מנהיגים
7. סגנונות ניהול ומנהיגות
8. בית הספר כארגון
9. מינהל בחינוך
10. מנהיגות בבית הספר
11. בית הספר האפקטיבי
12. סיכום
13. מקורות
14. ביביליוגרפיה

תגים:

בית · הספר · ניהול · האפקטיבי · סוציולוגיה · הוראה

אפשרויות משלוח:

ניתן לקבל ולהזמין עבודה זו באופן מיידי במאגר העבודות של יובנק. כל עבודה אקדמית בנושא "מנהיגות בחינוך-תפיסת דימוי המורה כמנהיג", סמינריון אודות "מנהיגות בחינוך-תפיסת דימוי המורה כמנהיג" או עבודת מחקר בנושא ניתנת להזמנה ולהורדה אוטומטית לאחר ביצוע התשלום.

אפשרויות תשלום:

ניתן לשלם עבור כל העבודות האקדמיות, סמינריונים, ועבודות המחקר בעזרת כרטיסי ויזה ומאסטרקרד 24 שעות ביממה.

אודות האתר:

יובנק הנו מאגר עבודות אקדמיות לסטודנטים, מאמרים, מחקרים, תזות ,סמינריונים ועבודות גמר הגדול בישראל. כל התקצירים באתר ניתנים לצפיה ללא תשלום. ברשותנו מעל ל-7000 עבודות מוכנות במגוון נושאים.