היישום אינו מחובר לאינטרנט

אנגליה של המאה ה-14

עבודה מס' 040176

מחיר: 179.95 ₪   הוסף לסל

תאור העבודה: התמורות המדיניות, הדתיות והחברתיות של התקופה, ומידת השפעתן על מרד האיכרים. בחינת טיבו של המרד, מהלכו, אופן דיכויו והשפעותיו.

4,112 מילים ,7 מקורות ,1994

תקציר העבודה:

מרד האיכרים באנגליה, בסוף המאה ה-14, הנו שיאה של תסיסה של האיכרים, הפועלים והצמיתים על רקע השינויים החברתיים והכלכליים שעברו על אנגליה, כמו על אירופה כולה במאה זו. המעמדות שהיו ברורים כל כך עם היווצרות הפיאודליזם, מבנה חברתי שהיה אופייני לאירופה המערבית מאות בשנים, מתערערים, כאשר המשטר הפיאודלי אינו נותן עוד את הפתרון לסדר חברתי. האיכרים באנגליה מורדים על רקע פשוט לכאורה, רצון לביטול עבודות הכפייה והמרתם בתשלום זעום, ביטול חוק הפועלים והטבות שכר, אבל מרד זה לא יכול היה להתרחש לו לא חלו שינויים במבנה החברה. בעבודה זו אבדוק אלו תמורות עברו על אנגליה במאה ה14, מבחינה מדינית כלכלית רעיונית דתית וחברתית, אנסה לראות האם מרד האיכרים פרץ על רקע כל התמורות אלה או על בסיס חלקן. אנתח את המרד ואבדוק האם היה התלקחות מקרית או מרד מאורגן. אתאר כיצד דוכא, האם היה לו המשך והאם היו לו הישגים.
אנסה לענות על השאלות: האם מרד האיכרים היה מבשר שינוי או רק חלק ממרקם שלם של תהליכים. אבדוק מה קרה למוסדות השלטוניים בעקבותיו, האם השתנו, האם השתנה מערך הכוחות ביניהם והאם נוצרו בעקבותיו מוסדות שלטוניים חדשים. אנסה להעריך את המרד כשלב בהתפתחות השלטון המיוחד באנגליה, מונרכיה קונסטיטוציונית, כפי שקיבל ביטוי לאחר ה"מהפכה המהוללה" ב1688, והאם היה שלב במאבקם של הצמיתים והאיכרים להיות מעמד מכובד עצמאי ובעל זכויות באנגליה.

תוכן העניינים:
מבוא
רקע
הסיבות הישירות למרד, הנפשות הפועלות, המרד ומהלכו
הישגי המרד
סיכום
ביבליוגרפיה

מקורות:

גאנסהוף פ.ל., פיאודליזם, זמורה ביתן, תל אביב, 1985.
לה-גוף ז'ק, ימי הביניים בשיאם, דביר, תל אביב, 1993.
מורואה אנדרה, דברי ימי אנגליה, מסדה, תל אביב, 1954.
מורטון א.ל., דברי ימי אנגליה, הקיבוץ המאוחד, תשט"ו.
צ'רצ'יל וינסטון ס., היסטוריה של העמים דוברי האנגלית, עם הספר, תשי"ט.
קרינגטון ס.א., גקסון המפדן י. דברי ימי אנגליה, מצפה, תרצ"ד.
Bloch Marc, The Royal Touch, Dorset Press, New York, 1989.

תגים:

קונסטיטציונית · מדע · המדינה · המהוללה · המהפכה · מונרכיה

עבודות נוספות בנושא:

אפשרויות משלוח:

ניתן לקבל ולהזמין עבודה זו באופן מיידי במאגר העבודות של יובנק. כל עבודה אקדמית בנושא "אנגליה של המאה ה-14", סמינריון אודות "אנגליה של המאה ה-14" או עבודת מחקר בנושא ניתנת להזמנה ולהורדה אוטומטית לאחר ביצוע התשלום.

אפשרויות תשלום:

ניתן לשלם עבור כל העבודות האקדמיות, סמינריונים, ועבודות המחקר בעזרת כרטיסי ויזה ומאסטרקרד 24 שעות ביממה.

אודות האתר:

יובנק הנו מאגר עבודות אקדמיות לסטודנטים, מאמרים, מחקרים, תזות ,סמינריונים ועבודות גמר הגדול בישראל. כל התקצירים באתר ניתנים לצפיה ללא תשלום. ברשותנו מעל ל-7000 עבודות מוכנות במגוון נושאים.