היישום אינו מחובר לאינטרנט

הסיבות לריקונקווסטה באיטליה, מלחמתם של הביזנטים באוסתרוגותים

עבודה מס' 040164

מחיר: 168.95 ₪   הוסף לסל

תאור העבודה: אופי הממלכה האוסתרוגותית והסיבות למלחמות הגותיות.

2,352 מילים ,8 מקורות ,1991

תקציר העבודה:

בשנת 527 לספה"נ עלה יוסיטיאנוס לכיסא הקיסרות בקונסטנטינופול בירת ביזנטיון. הוא מונה קיסר עוד בחיי דודו יוסטינוס שהועידו לתפקיד, ודאג להשכלתו והכשרתו. ימי קיסרותו של יוסטינינוס הם ימי מלחמות בלתי פוסקות, בכל גבולות האימפריה הביזנטית. מלחמות אלה כללו קרבות ארוכים עד להשכם שלום עם הפרסים במזרח, כבוש צפון אפריקה מידי הוונדלים ומלחמות עם האוסטרוגותים באיטליה. דמות מפתח ברוב המלחמות היא שר הצבא בליסאריוס. בליסאריוס ויוסטיניאנוס יהיו "גיבוריו" של כותב המקור ההיסטורי העיקרי לתקופה זו, פרוקופיוס מקיסריה, בספריו: "מלחמות", "בניינים" ו"אנקדוטה" או לחילופין "ההיסטוריה הסודית". מכיוון שכך, כדי לתאר את הריקונקויסטה באיטליה, בימיו של יוסטיניאנוס, יהיה פרוקופיוס המקור הבסיסי.
בעבודתי אתאר את אופיה של הממלכה האוסטרוגותית, אבדוק מדוע יצא נגדה יוסטיניאנוס למלחמה, והאם ניתן להצביע על מניעים דתיים כמו במלחמה נגד הוונדלים. לגבי המקורות אשאל: האם הם מצביעים על תוכנית אב לרסטורציה מלאה של האימפריה הרומית והאם היתה ליוסטיניאנוס אידאולוגיה ים תיכונית. אבדוק מהי גישתם של המלומדים המודרניים לגירסא שמציג פרוקופיוס. בקשר לפרוקופיוס עצמו אבדוק האם יש שוני בגישה של "המלחמות" ל"אנקדוטה" ואם יש, מהם מניעיו של פרוקופיוס, להצגת שתי גישות כל זאת מתוך ידיעה ומודעות לבעייתיות שמקור היסטורי יחיד יוצר.

מקורות:

לופז רוברט, לידתה של אירופה, דביר, 1990, עמ' 84-76.
Cameron Avril, Procopious and the Sixth Century, University of California Press, U.S.A 1985.
Procopious, A History of the Wars, Tr. H.B. Dewing, in Loeb Classical Liberary, Hrvard, Vol 1-5, (1914-1928).
Procopious, The Anecdota, Tr. H.B. Dewing, in Loeb Classical Liberary, Hrvard, Vol 6, (1935).
Ure P.N. Justinian and His Age, Penguin Books, Middlesex,1951, pp. 17-48.

תגים:

ביזנץ · יוסטניאנוס · פרוקפיוס · ביזנט · רומא

אפשרויות משלוח:

ניתן לקבל ולהזמין עבודה זו באופן מיידי במאגר העבודות של יובנק. כל עבודה אקדמית בנושא "הסיבות לריקונקווסטה באיטליה, מלחמתם של הביזנטים באוסתרוגותים", סמינריון אודות "הסיבות לריקונקווסטה באיטליה, מלחמתם של הביזנטים באוסתרוגותים" או עבודת מחקר בנושא ניתנת להזמנה ולהורדה אוטומטית לאחר ביצוע התשלום.

אפשרויות תשלום:

ניתן לשלם עבור כל העבודות האקדמיות, סמינריונים, ועבודות המחקר בעזרת כרטיסי ויזה ומאסטרקרד 24 שעות ביממה.

אודות האתר:

יובנק הנו מאגר עבודות אקדמיות לסטודנטים, מאמרים, מחקרים, תזות ,סמינריונים ועבודות גמר הגדול בישראל. כל התקצירים באתר ניתנים לצפיה ללא תשלום. ברשותנו מעל ל-7000 עבודות מוכנות במגוון נושאים.