היישום אינו מחובר לאינטרנט

פילוסופיה של הדת

עבודה מס' 040030

מחיר: 93.95 ₪   הוסף לסל

תאור העבודה: וויליאם ג'יימס והגותו.

2,254 מילים ,1 מקורות ,1995

תקציר העבודה:

ווילאם ג'יימס בספרו "החוויה הדתית לסוגיה" מטפל במימד האישי ואפשר ללמוד מכך כבר משם הספר שהרי לחוויה יש מימד אישי. אין שני אנשים חווים את אותה חוויה בין שהיא דתית ובין שלא ולכן גם אפשריים סוגים שונים של חוויות. גם אם שני אנשים, ירצה המקרה ויחוו אותה חוויה, הרי שעוצמת החיוויון תשתנה מאדם לאדם. ג'יימס מגדיר חוויה זו כ"רגש של ממשות בתחום הבלתי ממשי". אמנם קיימת אפשרות הן תיאורטית והן מעשית שמקורה של החוויה יהיה מתחום רוחני אחר, אך לצורך דיוננו נתמקד רק במקור הדתי.
המושא של האמונה הדתית היא מהות על חושית - בעלת אופי טרנסדנדטי.
האמונה הופכת את המושא בתחום הבלתי מוחשי לממשות או למציאות.
היא יוצרת אותן. האמונה הדתית הופכת את המציאות העל חושית שלה לממשות. האמונה הדתית היא הנקודה המרכזית של הדת, והדת מעניקה למאמינים בה תורה, מצוות, מנהגים, פולחנים כאורח חיים מיוחדים וכל אלה על בסיס האמונה הדתית. האדם המאמין משוכנע במציאות או בממשות של מושא אמונתו, לא כיצור תודעתו הדתית, או כיצור אמונתו אלא כעובדה וזאת שלא ניתנת לערעור. כל מאמין מתייחס אל מושא אמונתו כמציאות וכממשות.

תגים:

החוויה הדתית · תאולוגיה

עבודות נוספות בנושא:

אפשרויות משלוח:

ניתן לקבל ולהזמין עבודה זו באופן מיידי במאגר העבודות של יובנק. כל עבודה אקדמית בנושא "פילוסופיה של הדת", סמינריון אודות "פילוסופיה של הדת" או עבודת מחקר בנושא ניתנת להזמנה ולהורדה אוטומטית לאחר ביצוע התשלום.

אפשרויות תשלום:

ניתן לשלם עבור כל העבודות האקדמיות, סמינריונים, ועבודות המחקר בעזרת כרטיסי ויזה ומאסטרקרד 24 שעות ביממה.

אודות האתר:

יובנק הנו מאגר עבודות אקדמיות לסטודנטים, מאמרים, מחקרים, תזות ,סמינריונים ועבודות גמר הגדול בישראל. כל התקצירים באתר ניתנים לצפיה ללא תשלום. ברשותנו מעל ל-7000 עבודות מוכנות במגוון נושאים.