היישום אינו מחובר לאינטרנט

יחסי האיסלם למנהיגים במצרים

עבודה מס' 031888

מחיר: 168.95 ₪   הוסף לסל

תאור העבודה: השוואה של יחס האסלם למנהיגים נאצר וסאדאת.

3,591 מילים ,11 מקורות ,1995

תקציר העבודה:

העבודה עוסקת ביחסם לאסלאם של שני מנהיגים החשובים במצרים - גמאל עבד אלנאצר ואנואר אלסאדאת, מי שהיו אולי האדריכלים הראשים של מצרים, כפי שאנו מכירים אותה כיום. שניהם היו שותפים בכירים במהפיכת הקצינים ב- 23 ביולי 1952. ולכאורה שניהם מייצגים את אותו המשטר - הוא משטר הקצינים אשר שולט במצרים מאז 1952.
אולם בבחינת מדיניותם של השניים מתגלה ההרבה מן השונה, והמסקנה המתבקשת הוא שאין לראות את סאדאת רק כיורשו וכממשיך דרכו של נאצר.

נכון הוא שסאדאת טען שמשטרו ממשיך את התנועה הנאצרית והוא עצמו ממשיך את דרכו של נאצר, אך למעשה מדיניותו של סאדאת נבדלת בתחומים רבים מזו של קודמו, בפרט בנושא יחסו לאסלאם, אשר בו מתמקדת עבודתי.

למצרים מסורת של בכורה בתחום האסלאם, בבירתה קהיר שוכנת המכללה התיאולוגית אלאזהר המשמשת מאז הקמתה על-ידי השושלת הפאטימית בשנת 969, כמוסד מרכזי באסלאם להכשרת אנשי דת וכלי קודש מסורתיים.

האסלאם תופס מקום נכבד במערכת הערכים ובחיי היומיום של העם המצרי.
שני הנשיאים, הן נאצר והן סאדאת, הכירו בחשיבות הדת בקרב המצרים, ובמידת הרגישות והקנאות שהם מגלים כלפי מוסדות הדת ומצוותיה.
ולכן, וזהו אולי המכנה המשותף הראשון והרחב ביניהם, אף אחד מהם לא העז לצאת בגלוי ובאופן ישיר כנגד דת האסלאם וערכיה. במדיניות השניים ניתן לזהות התייחסות לאסלאם ורגישות לערכיו, כאשר מאחוריהם עומדות מוטיבציות שונות.

לכל אחד מהם היתה גישה שונה כלפי האסלאם ומוסדותיו הנובעת מרקע שונה ומהשקפת עולם נבדלת. ואצל שניהם בולט השימוש הפוליטי בדת לצורך זכיה בתמיכתו של העם במדיניותם. אולם מה שאנסה להציג הוא שאצל נאצר זהו המניע העיקרי ביחסו לדת, כלומר שלאסלאם אופי פוליטי כמעט טהור אצלו, ואילו אצל סאדאת המצב שונה, ובאישיותו בולטים יותר היסודות האסלאמיים אשר נובעים מתוך הרקע הדתי שלו וחינוכו.
ההשוואה ביניהם תעשה בכמה מישורים: בתחילה אשווה בין מישנתם הפוליטית, כלומר הצד הרטורי של מדיניותם והשקפתם, אשר בחלקו מורכב ממה שכל אחד מהם רצה להציג על מנת לבנות לעצמו תדמית מסוימת, ומכיוון שכך, יש צורך מרכזי לבחון את מדיניותם בפועל גם דרך מעמדם של מוסדות הדת ומקומה של התחיקה הדתית האסלאמית במערכת המשפט המצרית בתקופתם.

עבודות נוספות בנושא:

אפשרויות משלוח:

ניתן לקבל ולהזמין עבודה זו באופן מיידי במאגר העבודות של יובנק. כל עבודה אקדמית בנושא "יחסי האיסלם למנהיגים במצרים", סמינריון אודות "יחסי האיסלם למנהיגים במצרים" או עבודת מחקר בנושא ניתנת להזמנה ולהורדה אוטומטית לאחר ביצוע התשלום.

אפשרויות תשלום:

ניתן לשלם עבור כל העבודות האקדמיות, סמינריונים, ועבודות המחקר בעזרת כרטיסי ויזה ומאסטרקרד 24 שעות ביממה.

אודות האתר:

יובנק הנו מאגר עבודות אקדמיות לסטודנטים, מאמרים, מחקרים, תזות ,סמינריונים ועבודות גמר הגדול בישראל. כל התקצירים באתר ניתנים לצפיה ללא תשלום. ברשותנו מעל ל-7000 עבודות מוכנות במגוון נושאים.