היישום אינו מחובר לאינטרנט

השפעת החינוך הגופני על דימוי הגוף של ילד מפגר

עבודה מס' 031504

מחיר: 203.95 ₪   הוסף לסל

תאור העבודה: בדיקת הקשר בין הגורמים כולל סקירת ספרות מקצועית ומחקר.

3,873 מילים ,13 מקורות ,1990

תקציר העבודה:

הילד המפגר מגלה במקרים רבים סרבול בתנועה. גופו אינו זקוף, ידיו מטלטלות לצדדים ורגליו כושלות.
לעתים קרובות יש לו בעיה בהכרת אברי גופו, תפקידם, וגבולותיהם. אחת ההנחות שעומדות בבסיס עבודה זו היא כי ילד בעל מאפיינים אלה, לא יעריך את גופו באופן ראלי, דבר שיתבטא בדמוי גוף נמוך וממילא יגרור אחריו דמוי עצמי לקוי.
בכדי להעלות את דמוי הגוף ובעקבותיו את הדמוי העצמי אצל הילד המפגר הדרוש להתפתחותו, יש לטפל בו ע"י סדרת שעורי חנוך גופני אשר ייצבו את גופו ועמידתו וכמו כן ע"י סדרת שעורים להכרת אברי הגוף ותפקידם, מה שיביא להערכה טובה יותר של הילד המפגר את גופו.
לשם בסוס הנחה זו נערך מיני-מחקר על 40 תלמידים המוגדרים כ"בעלי פיגור קל". תלמידים אלו התחלקו לשתי קבוצות. קבוצה אשר קבלה סדרת שעורים אשר אמורים להוביל לטפוח ופתוח דמוי הגוף וקבוצה שניה אשר שמשה כקבוצת בקרה וזאת במטרה לבדוק את אפקטיביות השעורים.
בעבודה זו סקרנו ספרות מקצועית הדנה במאפייני הילד המפגר. בדמוי גוף, בחנוך הגופני והשפעתו על דמוי הגוף והדמוי העצמי של הילד. כשמטרת הסקירה הספרותית היא לאשש את השערות המחקר וללמוד את תוצאותיו.

תוכן העניינים:
1. מבוא

2. תיאור הבעיה והשערות המחקר

3. סקירה ספרות:
דמוי גוף-תיאוריות
הגורמים המשפיעים על גיבוש דמוי גוף
קשר בין דמוי גוף לדמוי עצמי
התפתחות דמוי גוף אצל ילדים פגועים
מאפייני הילד בעל הלקוי דמוי גוף
חנוך גופני תנועה ודמוי גוף

4. שיטת המחקר
אוכלוסיית הנבדקים ונתוני רקע
כלי המחקר
ממצאים

5. דיון ומסקנות

6. סיכום

7. ביבליוגרפיה

נספחים
1. טבלת סיכום מערכי השעורים
2. השאלון

מקורות:

אבירם יוסף, רפאל פנין, "התעמלות ומשחק", הוצאת אוצר המורה, תל-אביב, תשכ"ז.
אוניקמן עדה, "חינוך וטיפול בילד המפגר", הוצאת: גסטליט, אוניברסיטת חיפה, תשל"ט.
גיליום/"יסודות בחינוך לתנועה לילדים", מכון וינגייט 1979.
גלאור, לנצר, שובל, להיות בתנועה - דימוי-גוף, מכון וינגייט 1984.
דפי עלון מתוך: "דפים לילד המפגר" 1988.
דרעין ע. ד"ר, "הילד החריג - סיווג ודרכי טיפול", משרד החינוך והתרבות, ת"א, 1971.
הגר ארד, "תוכנית עבודה למורה לחינוך גופני בחינוך מיוחד", מכון וינגייט, 1983.
המרכז לתוכניות לימודים, משרד החינוך והתרבות, היחידה לחינוך גופני, "חינוך גופני בחינוך מיוחד", האוניברסיטה העברית ירושלים, תשל"ט.
ויא יונה, "אוריינטציות בחינוך מיוחד תמורות ומגמות", רמת-גן, תשמ"א.
יוספזון יצחק, "דימוי הגוף, החרדה ומידות הגוף בעיני הילד". עבודת גמר לתואר .M.A ויינגייט 1988.
ניר יהודה, "איפיונים ותמונות של ילדים חריגים" הוצאת משרד החינוך והתרבות ירושלים, תשל"ו.
רונן חנן, "פרקי מבוא בחינוך מיוחד", הוצאת אוצר המורה, ת"א.
רסקין הלל, ד"ר "יסודות בחינוך גופני", מדינת ישראל, משרד הבטחון, 1987.

תגים:

גופנית · התעמלות · פעילות · טיפול

אפשרויות משלוח:

ניתן לקבל ולהזמין עבודה זו באופן מיידי במאגר העבודות של יובנק. כל עבודה אקדמית בנושא "השפעת החינוך הגופני על דימוי הגוף של ילד מפגר", סמינריון אודות "השפעת החינוך הגופני על דימוי הגוף של ילד מפגר" או עבודת מחקר בנושא ניתנת להזמנה ולהורדה אוטומטית לאחר ביצוע התשלום.

אפשרויות תשלום:

ניתן לשלם עבור כל העבודות האקדמיות, סמינריונים, ועבודות המחקר בעזרת כרטיסי ויזה ומאסטרקרד 24 שעות ביממה.

אודות האתר:

יובנק הנו מאגר עבודות אקדמיות לסטודנטים, מאמרים, מחקרים, תזות ,סמינריונים ועבודות גמר הגדול בישראל. כל התקצירים באתר ניתנים לצפיה ללא תשלום. ברשותנו מעל ל-7000 עבודות מוכנות במגוון נושאים.