היישום אינו מחובר לאינטרנט

העבודה הטיפולית

עבודה מס' 031265

מחיר: 276.95 ₪   הוסף לסל

תאור העבודה: סקירה מורחבת של ההוראה הטיפולית אשר היא חלק מביבליותרפיה- פתרון בעיות אישיות באמצעות קריאה מודרכת,חלק תיאורטי וחלק דידקטי.

7,020 מילים ,7 מקורות

תקציר העבודה:

"עקרונות העבודה הטיפולית" על-פי ד"ר דבורה קובובי

"ההוראה הטיפולית" שייכת לתחום הנקרא: ביבליותרפיה/ספרותרפיה, שהגדרתה היא: שימוש בחומר קריאה נבחר כסיוע ברפואה ובפסיכיאטריה, וכן בהכוונה וכעזרה בפתרון בעיות אישיות באמצעות קריאה מודרכת. זהו תהליך של יחסי גומלין דיניים בין אישיות הקורא והספרות.
הספרותרפיה מוצעת גם כאמצעי לטיפוח בריאות הנפש באוכלוסיה הכללית וגם כאמצעי תראפויטי בילדים ובמבוגרים מופרעים במסגרות טיפוליות שונות.
"ההוראה הטיפולית" מכירה בכוחן של יצירות ספרות לחולל שינויים נפשיים בקורא.

השיטה, לדרכי "הוראה טיפולית" מתפתחת תוך שאיבה משלושה מקורות עיקריים:
א. רכיבים מיטיבים.
ב. יצירות ספרות.
ג. תופעות בעייתיות בשדה - כלליות או ספציפיות.

הספרותרפיה כוללת שימוש מכוון ביצירה הספרותית ומרכיביה תוך הפעלת המשתתפים בביטוי יצירתי. הספרותרפיה משמשת למניעה ולרפוי של הפרעות נפשיות, קוגניטיביות והתנהגותיות. בעזרת יצירות הספרות ניתן להעשיר את מאגר כישורי ההתמודדות במצבי לחץ.
נקודת המוצא של ספרותרפיה היא היצירה הספרותית לסוגיה: סיפורת, שירה, מחזות, מעשיות עם, אגדות משלים ובדיחות שבע"פ. אלה מובאים בתוך מסגרת מובנית, המדגישה את המוטיבים הטיפוליים הטמונים ביצירה ומזמנת דרכים להפעלתם של המשתתפים בביטוי "יצירתי" משלהם: בכתיבה, תנועה, המחזה, ציור.
השתתפות פעילה וחוויתית זו מעניקה משמעות תרפויטית למעמד ופותחת פתח לדו-שיח רב כיווני בין הקורא ליצירה, בין המשתתפים לבין עצמם ובין הרבדים השונים בנפשו של כל אחד.
לא תמיד נחוץ הסיפור כדי לעבור מן הדמיון אל המציאות. לעיתים הוא נחוץ כדי להתרחק מהמציאות ולהפעיל מחדש את מנגנוני הדמיון של מחוזות הנפש הנעלמים, של התקווה לסיום טוב למרות הקשיים והתקלות שבחיי היום-יום. הזדהות עם "הגיבור המנצח" עשויה להעניק כוחות לקורא, שבמציאות חייו אינה מאפשרת לו לנצח.

תוכן עניינים:
חלק א' - תיאורטי
1. ספרותרפיה מהי?
2. "הוראה טיפולית" - מטרות ועקרונות
3. תהליכי ריפוי: חוויה "אמוציונאלית מתקנת" "הבהרה" "חשיפה"
4. אוכלוסיית יעד של ההוראה הטיפולית
5. שימושי הספרותרפיה
6. מטרות ספרותרפיות
7. מודל אידיאלי של שעור טיפולי
שלב "ההזדהות"
שלב "ההדהוד"
שלב "הניתוק"

חלק ב' - דידקטי
8. נימוקים לבחירת הנושא
9. הנושא הטיפולי: חרדות ופחדים
10. "ברוגז" - נירה הראל - היצירה
11. "ברוגז" - מבוא
12. הדינמיקות הנפשיות הגלומות בסיפור
13. המסרים המיטיבים

14. שאלות לדיון: שלב "ההזדהות" שלב "ההדהוד" שלב "הניתוק"
15. הצעות להמשך העיסוק בנושא
16. לסכום
17. ביבליוגרפיה

אפשרויות משלוח:

ניתן לקבל ולהזמין עבודה זו באופן מיידי במאגר העבודות של יובנק. כל עבודה אקדמית בנושא "העבודה הטיפולית", סמינריון אודות "העבודה הטיפולית" או עבודת מחקר בנושא ניתנת להזמנה ולהורדה אוטומטית לאחר ביצוע התשלום.

אפשרויות תשלום:

ניתן לשלם עבור כל העבודות האקדמיות, סמינריונים, ועבודות המחקר בעזרת כרטיסי ויזה ומאסטרקרד 24 שעות ביממה.

אודות האתר:

יובנק הנו מאגר עבודות אקדמיות לסטודנטים, מאמרים, מחקרים, תזות ,סמינריונים ועבודות גמר הגדול בישראל. כל התקצירים באתר ניתנים לצפיה ללא תשלום. ברשותנו מעל ל-7000 עבודות מוכנות במגוון נושאים.