היישום אינו מחובר לאינטרנט

מקדשי הפסגה בתרבות המינואית

עבודה מס' 023077

מחיר: 203.95 ₪   הוסף לסל

תאור העבודה: העבודה עוסקת במבנה הארכיטקטוני של מקדשי הפסגה וכן באלמנטים האמנותיים שנמצאו בהם.

1,106 מילים ,8 מקורות

תקציר העבודה:

מקדשי הפסגה היו חלק אינטגרלי ממדינות הארמון ופרחו בעיקר בתקופת הארמונות הקדומה. (Cherry 1) מצביע על שלש הוכחות לקשר ההדוק שבין הארמונות למקדשים:
א. הוכחה איקונוגרפית, על כי ממצאים אשר נמצאו במקדשי הפסגה היו עוד רק בארמונות.
ב. למקדשי הפסגה ולארמונות היה אותה דרך פולחן.
ג. הכתב הליניארי A משותף לארמונות ולמקדשי הפסגה.

מקדשי הפסגה שרתו את כלל האוכלוסיה, אשר עיקר פולחנם היה סביב המוות, הלוויות, קבורות וכו', כאשר השימוש היה על פי רוב בצורה שבטית, היינו משפחתית מורחבת. (2) כן היו ארמונות הן במזרח כריתים והן במרכזה, אשר הוקמו בו זמנית ועל כך מעידות טכניקות הציורים (פרסקות) אשר נמצאו שם וכן ממצאי החימר בדמויות נשים, גברים וחיות, אשר היו זהים בכל מקום. (3) מתחילה שרתו ארמונות הפיסגה את כלל האוכלוסיה, אך לימים, כאשר הבדלי המעמדות גברו, נותרו מקדשי הפסגה, על כל עושרם לקהל האליטיסטי והעשיר ואילו מקדשי הפיסגה של ה'עמך', אשר היו עניים יותר ולא נוצצים ניצבו במקומות רחוקים ומנודים יותר. (4) עם חלוף תקופת הארמונות הראשונה, כאשר החלה שקיעה מסוימת שבישרה את הקץ, שעוד היה רחוק, חדלו מקדשי הפסגה ורק העניים והמסכנים לא נטשו את מקדשיהם, כפי שאומר Rutkowski: "מקדשי הפסגה שימשו להקלת הדאגות והפחדים מליבם של רועי הצאן והבקר". (5)

בעבודתי אעסוק במבנה הארכיטקטוני של מקדשי הפסגה וכן באלמנטים האמנותיים שנמצאו בהם.

קטע מהעבודה:

בפסטופאס, נבנה מקדש ששטחו הבנוי היה מעל ל200- מ"ר. היה בו חדר מבוא וחדר קדושה, לפולחן. הקירות נבנו מאבנים גדולות ומעובדות בגובה 25 ס"מ. הגימור לחדרים היה מושלם וחצר פולחן עמדה לצד הבית ומעט מאחוריו, כדי לא לערבב את הפולחן עם הכניסה. המקדש נבנה במספר מפלסים ומרפסותיו (ארבע במספר) צופות ליישוב שלמרגלות ההר ובתור מעקה משמשות אבנים מעוגלות ומסותתות. מקדש דומה עומד גם על הר וריסינס, אלא שמידותיו קטנות יותר. *)

מקורות:

Cherry, j.f. 'Generalisation and the archaeology of the state' in Green, Haselgrove & Spriggs. Social organisation & settlement (BAR International Series 47), Oxford 1978, pp. 411-437.
Branigan, K. The tombs of Mesara. London. 1970. pp. 128-130.
Peatfield, A. Palace and Peak. Knossos. P. 90.
Branigan,K. The faoundation of palatial Crete, London.1970. p.94
Rutkowski, B. Cult places in the aegean world. Yale Uni. Press. New Haven & London. 1986. p. 185
Myres, J.L. The santuary-site of Petsofa. BSA 9. pp.356-387. 1902-3

תגים:

מקדש · פולחן · ארמון · מינואי · ארכיאולוגיה

עבודות נוספות בנושא:

אפשרויות משלוח:

ניתן לקבל ולהזמין עבודה זו באופן מיידי במאגר העבודות של יובנק. כל עבודה אקדמית בנושא "מקדשי הפסגה בתרבות המינואית", סמינריון אודות "מקדשי הפסגה בתרבות המינואית" או עבודת מחקר בנושא ניתנת להזמנה ולהורדה אוטומטית לאחר ביצוע התשלום.

אפשרויות תשלום:

ניתן לשלם עבור כל העבודות האקדמיות, סמינריונים, ועבודות המחקר בעזרת כרטיסי ויזה ומאסטרקרד 24 שעות ביממה.

אודות האתר:

יובנק הנו מאגר עבודות אקדמיות לסטודנטים, מאמרים, מחקרים, תזות ,סמינריונים ועבודות גמר הגדול בישראל. כל התקצירים באתר ניתנים לצפיה ללא תשלום. ברשותנו מעל ל-7000 עבודות מוכנות במגוון נושאים.