היישום אינו מחובר לאינטרנט

נישואי פיגרו- ניתוח ספרותי ותוכני

עבודה מס' 021189

מחיר: 228.95 ₪   הוסף לסל

תאור העבודה: סקירת האופרה נישואי פיגרו,מציאת מכנה משותף בינה לבין רוח התקופה,ניתוח היצירה מבחינת סגנון, דמויות, מוסיקה ומבנה.

4,737 מילים ,9 מקורות

תקציר העבודה:

מוצרט היה מגדולי הגאונים של המוסיקה בכל הדורות. המלך נתן לו משרה בחצר המלכות באוסטריה, אך שכרו זעום היה. מוצרט שקד בכל כוחותיו לספק את צרכיו היום יומיים.
רשימת יצירותיו של מוצרט, שנפטר ב- 1791, ארוכה, והיא כוללת אופרות, סימפוניות, מיסות וצורות אחרות של מוסיקה דתית. נוסף על כך הרבה יצירות קטנות יותר. המוסיקה הדתית שלו והראקויאם הוא הגדול בסוגו, ונוגן פעמים לאין ספור בלוויות .
את "נישואי פיגרו" כתב ב-5 השנים הראשונות לנישואיו, ויצירות אלו התקבלו על ידי הציבור בהתפעלות עצומה. "חליל הקסמים" נחשב לטובה ב-22 האופרות שכתב.
"נישואי פיגרו" זכתה להצלחה גדולה בהצגת הבכורה. כל קטע וקטע זכה בתשואות נלהבות. ועל מרבית הקטעים היה צורך לחזור שוב. אולם כעבור מספר הופעות הורה הקיסר להפסיק את הצגת האופרה בידה. גם בפראג, זכתה האופרה להערצת הקהל, ולשם לא הגיעו הוראות מן הקיסר .
הצלחתה של האופרה "נישואי פיגרו" היא שהביאה את מנהלי האופרה בפראג להזמין אצל מוצרט אופרה חדשה עבור התיאטרון שלהם. על פי הצעתו של דה פונטה, בחרו השניים הפעם בסיפור על דון ז'ואן.
"נישואי פיגרו" היא אופרה שפעת מנגינות יפות שחלקן מוכרות גם למי שאינם נמנים עם חובבי האופרה. שיר הלכת של פיגרו בסוף המערכה הראשונה כל כך מצא חן בענינ מוצרט עצמו עד שהשתמש בו עוד
פעמיים: פעם באופרה דון גובני בהשמעת ציטטה מתוכו ופעם במחולות הקונטרדנס.

מטרת עבודה זו היא לסקור את האופרה "נישואי פיגרו", מהמוצלחות ביותר שביצירותיו. היצירה הוצגה לראשונה בוינה, ב-1 במאי 1786 בהשתתפות אן סטוראצ'ה בתפקיד סוזאנה, ופרנצסקו בנוצי בתפקיד פיגרו.
תכלית העבודה היא למצוא מכנה משותף בינה לבין רוח התקופה, לנתח את סגנונה ואת הדמויות שבה, ולהעריך ניתוח מוזיקלי את מבנה היצירה.

תוכן העניינים:
1. מבוא והצגת הנושא
2. הקדמה- האופרה בתקופה הקלאסית
3. ניתוח האופרה ותפקידה של סוזנה באופרה
4. המצב הפוליטי בזמן הכתיבה
5. גורל האופרה
6. סיכום העבודה
7. מקורות

מקורות:

אלפרד איינשטיין, מוצרט, תל-אביב, תשכ"ב.
בן דב יריב, "נישואי פיגרו", אופרה, 3, 1997.
הירשברג יואש, מוזיקה ודרמה באופרה, הוצאת צ'ריקובר, תל-אביב, 1974.
הירשברג יואש, המוזיקה, המוזיקאי והמאזין, תל-אביב, 1977.
המוסיקה, אנציקלופדיה אלבומית לתולדות המוסיקה, כרך 37, תל-אביב, מילנו.
גדולי האישים בעולם, ערך "מוצרט", הוצאת עמיחי, תל-אביב, 1960.
הד שלמה, מדריך ל120- האופרות הגדולות, דביר, תל-אביב, 1991.
הירשפלד אריאל, אתן היודעות, תל-אביב, 1993.
נישואי פיגרו, הוצאת האוניברסיטה הפתוחה, תל-אביב, 1984.

תגים:

קלאסית ספרות

אפשרויות משלוח:

ניתן לקבל ולהזמין עבודה זו באופן מיידי במאגר העבודות של יובנק. כל עבודה אקדמית בנושא "נישואי פיגרו- ניתוח ספרותי ותוכני", סמינריון אודות "נישואי פיגרו- ניתוח ספרותי ותוכני" או עבודת מחקר בנושא ניתנת להזמנה ולהורדה אוטומטית לאחר ביצוע התשלום.

אפשרויות תשלום:

ניתן לשלם עבור כל העבודות האקדמיות, סמינריונים, ועבודות המחקר בעזרת כרטיסי ויזה ומאסטרקרד 24 שעות ביממה.

אודות האתר:

יובנק הנו מאגר עבודות אקדמיות לסטודנטים, מאמרים, מחקרים, תזות ,סמינריונים ועבודות גמר הגדול בישראל. כל התקצירים באתר ניתנים לצפיה ללא תשלום. ברשותנו מעל ל-7000 עבודות מוכנות במגוון נושאים.