היישום אינו מחובר לאינטרנט

פירוק חברות וכינוס נכסים

עבודה מס' 020927

מחיר: 373.95 ₪   הוסף לסל

תאור העבודה: סקירת תפקודו של רו"ח כמבקר החשבונות של חברה בתהליך פירוק, סוגי הפירוק, אחריות מנהלים, היבטי מיסוי כולל דוגמאות.

9,393 מילים ,11 מקורות

תקציר העבודה:

חברה כשמה כן היא, איגוד של אנשים למטרה מסוימת. אנשים אשר מקובלים עליהם חוקי המקום, נורמות ההתנהגות שלו וכלליו המשפטיים. המנהלים הם המורשים של החברה ותפקידם לנהל את עניני החברה ועסקיה. על כן חלים על החברה ומנהליה הכללים המקובלים בדיני הרשאה, הקובעים את היחסים שבין מרשה למורשה.
חברה כל זמן שהיא פועלת חלים עליה חוקי המסחר הרגילים שאנו מכירים אולם אם ברצונה להתפרק, או אם הפרוק נכפה עליה, לרוב בשל חוסר יכולת לפרוע את חובותיה, או אז מתחילות לצוץ בעיות משפטיות. הן תפקודה והן פירוקה מתבצעים על פי פקודת החברות (להלן "הפקודה") הקובעת את הנוהג במקרה זה.
הבעיות הן רבות: בעיות מיסוי (בעיקר מיסוי רווח הון ובעיות מע"מ), בעיות אחריות של רו"ח אם לא דיווח כיאות, ופעילות משפטית עניפה. הפעילות המשפטית כוללת בעיקר את תיפקודו של מפרק החברה האמור לשנות את מעמדה המשפטי, את נושיה וחייביה וכן את הבעלים והמנהלים.
פרק נכבד יוקדש לתיפקוד של רו"ח כמבקר החשבונות של חברה כזו. יצויין כי לרו"ח כרו"ח אין תפקיד בפירוק, אולם הוא יכול לשמש גם כמפרק וככונס נכסים. שני האחרונים הם בד"כ ממונים ע"י בית המשפט ככנרי"ם (כונסי נכסים רשמיים). כמו כן, היות ורוב החברות המתפרקות מתפרקות בשל בעיית העסק החי, תובא סקירה נרחבת על תפקודו של רו"ח, בביקורת העסק החי. העבודה תסתמך על ספרות ופסקי דין.

ראשי פרקים
1. מבוא
2. סוגי הפירוק
3. סוגי פירוק
4. כינוס נכסים
5. אחריות מנהלים בפרוק חברות
6. היבטי מיסוי בפרוק חברות
7. בעלי תפקידים מיוחדים בפירוק
8. הבטי ביקורת בפירוק
9. דוגמאות לחברות שהתפרקו
10. סיכום העבודה
11. ביבליוגרפיה

מקורות:

אחריות חברתית בניהול, האוניברסיטה הפתוחה, תל-אביב, 1988.
אפרתי דוד, "תכנון מס בפירוק חברות", הפרקליט כ"ח, תשל"ב.
דנציגר י. גרוס י., "פירוק חברות", הפרקליט, ל"ג, 1988.
לובנברג ה., וינרוט י., דיני פירוק חברות בישראל,הוצאת שוקן, תל-אביב, 1988.
פלמן אברהם, דיני חברות בישראל, ת"א, תשנ"ב.

תגים:

עסקים · ניהול · כלכלה

עבודות נוספות בנושא:

אפשרויות משלוח:

ניתן לקבל ולהזמין עבודה זו באופן מיידי במאגר העבודות של יובנק. כל עבודה אקדמית בנושא "פירוק חברות וכינוס נכסים", סמינריון אודות "פירוק חברות וכינוס נכסים" או עבודת מחקר בנושא ניתנת להזמנה ולהורדה אוטומטית לאחר ביצוע התשלום.

אפשרויות תשלום:

ניתן לשלם עבור כל העבודות האקדמיות, סמינריונים, ועבודות המחקר בעזרת כרטיסי ויזה ומאסטרקרד 24 שעות ביממה.

אודות האתר:

יובנק הנו מאגר עבודות אקדמיות לסטודנטים, מאמרים, מחקרים, תזות ,סמינריונים ועבודות גמר הגדול בישראל. כל התקצירים באתר ניתנים לצפיה ללא תשלום. ברשותנו מעל ל-7000 עבודות מוכנות במגוון נושאים.