היישום אינו מחובר לאינטרנט

רשת חברתית אינטרנטית ותחושת הקהילתיות

עבודה מס' 069085

מחיר: 362.95 ₪   הוסף לסל

תאור העבודה: האם ובאיזו מידה יש קשר בין שימוש ותדירות שימוש בתוכנות להעברת מסרים ברשת, כדוגמאת המסנג'ר, לבין רשת חברתית חזקה ונרחבת למשתמש.

4,196 מילים ,12 מקורות ,2005

תקציר העבודה:

בשנים האחרונות התפתחה מאד טכנולוגיית המידע ובעיקר תחום התקשורת המתווכת על ידי מחשב (Wellman, 1999), זאת בעיקר בעקבות המעבר לערים הגדולות, לחברה המודרנית ולהתפתחויות טכנולוגיות חדשניות וקדמה.
כתוצאה מכך השתנתה ההגדרה לקהילה חברתית ולקולקטיב, היום נהוג לומר שקהילה היא רשת של קשרים חברתיים, שאינה מתייחסת למרחב פיזי נתון. אך יחד עם זאת, ממצאי מחקרים מלמדים כי תושבי הערים עדיין מקיימים יחסים הדוקים ותומכים עם שכניהם, ומתאפיינים במחויבות ומעורבות בקהילה (Guest, 2000).
בעבודה זו שוער כי חלק מהיכולת להמשיך ולשמור על מערכת קשרים רחבה ועל תחושת קולקטיב חזקה, קשורה לרשת האינטרנט. האינטרנט הוא חלק מרכזי בהתפתחויות הטכנולוגיות של החברה המודרנית, הוא איננו רק תהליך או תוצר של מחשוב המידע, אלא הוא בעל השפעה משמעותית על תחומים חברתיים ותרבותיים (שנער, 2001).
עבודה הנוכחית שאפה לבחון האם ובאיזו מידה יש קשר בין שימוש ותדירות שימוש בתוכנות להעברת מסרים ברשת, כדוגמאת המסנג'ר, לבין רשת חברתית חזקה ונרחבת למשתמש. לשם בחינת שאלת המחקר בוצע סקר בקרב 35 משיבים ונמצא כי ככל שתדירות השימוש בתוכנות עולה, כאשר השימוש יותר אינטנסיבי ומכיל יותר אנשי קשר וחיבור מנקודות שונות מלבד מהמחשב הביתי, כך הרשת החברתית ותחושת הקהילה של הפרט מתחזקת. (הנתונים הוצגו ללא עיבוד סטטיסטי)
בפרק סקירת הספרות ישנה התייחסות למעבר לחברה מודרנית, תוך הצגת יתרונות וחסרונות הקשורים בעיקר לטכנולוגיה החדשנית ולמהפכת התקשוב, אל מול ירידת כוחה של הקהילה החברתית ועלייה בתחושת הניכור והבדידות. כמו כן, יש התייחסות נרחבת ליתרונות וחסרונות השימוש ברשת האינטרנט ולהפיכתנו לחברה מרושתת אשר מנהלים דפוסי תקשורת בין אישית במרחב הוירטואלי.

תוכן העניינים:
מבוא
פרק 1 : סקירת ספרות
1.1 טכנולוגיה ותרבות
1.2 מהפכת האינטרנט

פרק 2: המחקר הנוכחי
2.1 הצגת נושא המחקר
2.2 שאלת המחקר
2.3 השערת המחקר
2.4 הגדרת המשתנים
2.5 שיטת המחקר
2.6 אוכלוסיית המחקר

פרק 3: הצגת הממצאים ודיון
סיכום ומסקנות
ביבליוגרפיה
נספח 1 : שאלון המחקר

קטע מהעבודה:

בשנים האחרונות אנו שומעים הרבה על כך שהתקשורת המתווכת מחשב (קהילה וירטואלית, פורומים, תוכנות למסרים מידיים וכדומה) החליפה את התקשורת הבין אישית הכוללת מפגש פיזי. לרוב הטענה היא שהחברה המודרנית הובילה לניכור ולבדידות ושהטכנולוגיה ובעיקר הישיבה העצמית מול המחשב החליפו את הקהילה המסורתית שהעניקה רשת תמיכה חברתית (Amichai ,2003).

תגים:

פייסבוק · סקייפ · מסרים מיידיים · מסנג'ר · אינטרנט · תקשורת · חברה · תרבות · רשתות חברתיות · השפעת האינטרנט

אפשרויות משלוח:

ניתן לקבל ולהזמין עבודה זו באופן מיידי במאגר העבודות של יובנק. כל עבודה אקדמית בנושא "רשת חברתית אינטרנטית ותחושת הקהילתיות", סמינריון אודות "רשת חברתית אינטרנטית ותחושת הקהילתיות" או עבודת מחקר בנושא ניתנת להזמנה ולהורדה אוטומטית לאחר ביצוע התשלום.

אפשרויות תשלום:

ניתן לשלם עבור כל העבודות האקדמיות, סמינריונים, ועבודות המחקר בעזרת כרטיסי ויזה ומאסטרקרד 24 שעות ביממה.

אודות האתר:

יובנק הנו מאגר עבודות אקדמיות לסטודנטים, מאמרים, מחקרים, תזות ,סמינריונים ועבודות גמר הגדול בישראל. כל התקצירים באתר ניתנים לצפיה ללא תשלום. ברשותנו מעל ל-7000 עבודות מוכנות במגוון נושאים.