היישום אינו מחובר לאינטרנט

השפעה חברתית ולכידות חברתית כמנבאות כוונה התנהגותית להתנגד לשינוי

עבודה מס' 068799

מחיר: 362.95 ₪   הוסף לסל

תאור העבודה: מחקר אמפירי שנערך בחברה בטחונית לגבי שינויים שבוצעו ב-2001.

3,864 מילים ,16 מקורות ,2006

תקציר העבודה:

בסביבה המשתנה באופן תדיר, שבה השינוי הפך להיות הדבר הקבוע היחידי כמעט, נראה כי העיסוק המחקרי והמקצועי באופן שבו ניתן לנהל שינויים באופן אפקטיבי ידרוש להגביר את הבנתנו לגבי האופן שבו פרטים, קבוצות וארגונים נרתמים לביצוע השינוי הנדרש לשרידותו ושגשוגו של הארגון. על רקע מחקרים שונים והמגמה הכללית לראות בהתנגדות לשינוי כתכונה אישיותית אינדיבידואלית המשתנה מאדם לאדם, מבקש המחקר הנוכחי לבדוק גורמים המשפיעים על כוונתו ההתנהגותית של אדם להתנגד לשינוי, בהיותו חלק מקבוצת אינדיבידואלים. לצורך כך נבדקו שתי השערות אשר כללו משתנה חברתי המנבא (בהשערה 1 נבדקה ההשפעה החברתית על העובד, בהשערה 2 נבדקה תפיסת השיפור בלכידות החברתית) את הכוונה ההתנהגותית של העובד להתנגד לשינוי.
שתי ההשערות אוששו והמחקר העמיק בחיפוש אחר גורמים חברתיים נוספים אשר משפיעים על הכוונה ההתנהגותית של הפרט להתנגד לשינוי, נמצא כי אמון הוא משתנה נוסף המנבא במידה רבה יחסית את הכוונה ההתנהגותית של העובד להתנגד לשינוי ולפיכך נתמכה מסקנתו העיקרית של המחקר כי ישנם משתנים חברתיים שונים המשפיעים על כוונתו של הפרט להתנגד לשינוי. לפיכך, בבואנו ליישם שינוי ארגוני כזה או אחר יש לתת את הדעת לא רק לנטייתו האישית של העובד להתנגד לשינוי אלא גם ללכידות החברתית וההשפעה החברתית השוררת בארגון. מגבלות המחקר כמו גם העצות למחקרי המשך מפורטות גם הן וכן ההמלצות ליישום של מסקנות המחקר בארגונים אשר עתידים לחוות שינוי ארגוני.

המחקר נערך בארגון רפא"ל בישראל והתייחס לשני שינויים עיקריים שעברו על יחידות הארגון בשנת 2001. האחד נגע לאיחוד של 2 יחידות בארגון והשני היה מעבר לשיטת ניהול מטריצית. בין הנבדקים הועבר שאלון עמדות (Oreg, in press) אשר כלל היגדים שונים שלגביהן הנבדק נתבקש לציין את מידת הסכמתו בסולם 1-7.

קטע מהעבודה:

רלוונטית לכאן היה הקונפורמיות שהיא סוג של השפעה חברתית המוגדרת ע"י Baron & Byrne (1994) כלחץ על הפרט להסכים עם הרוב ולהתנהג בדומה לאופן בו מתנהגים יתר חברי הקבוצה או החברה. לאור זאת, ניתן לשער כי כאשר הפרט מקבל מידע לגבי עמדת רוב חברי הארגון כלפי השינוי הוא עשוי לשנות את התנהגותו בהתאם ולכן כאמור בחרתי להתמקד בכוונה ההתנהגותית להתנגד לשינוי כמשתנה המושפע מהקשרים חברתיים. לפיכך השאלה הבאה שעולה היא מהי אותה השפעה חברתית המניעה אינדיבידואלים לפעולה כנגד השינוי, ובאיזה אופן באה לידי ביטוי אותה השפעה?
השפעה חברתית מוגדרת כעיצוב הדעות וההתנהגויות של אנשים בדיונים ישירים ועקיפים עם חברים ושחקני מפתח אחרים ברשת החברתית בארגון (Kilduff, 1990 אצל Higgins, 2001).

תגים:

התנגדות לשינוי · כוונה התנהגותית · מחקר · לכידות חברתית · שינוי ארגוני · השפעה חברתית · אוכלוסיית מחקר · נתונים · שינוי ארגוני · רפאל · תעשיות בטחוניות

אפשרויות משלוח:

ניתן לקבל ולהזמין עבודה זו באופן מיידי במאגר העבודות של יובנק. כל עבודה אקדמית בנושא "השפעה חברתית ולכידות חברתית כמנבאות כוונה התנהגותית להתנגד לשינוי", סמינריון אודות "השפעה חברתית ולכידות חברתית כמנבאות כוונה התנהגותית להתנגד לשינוי" או עבודת מחקר בנושא ניתנת להזמנה ולהורדה אוטומטית לאחר ביצוע התשלום.

אפשרויות תשלום:

ניתן לשלם עבור כל העבודות האקדמיות, סמינריונים, ועבודות המחקר בעזרת כרטיסי ויזה ומאסטרקרד 24 שעות ביממה.

אודות האתר:

יובנק הנו מאגר עבודות אקדמיות לסטודנטים, מאמרים, מחקרים, תזות ,סמינריונים ועבודות גמר הגדול בישראל. כל התקצירים באתר ניתנים לצפיה ללא תשלום. ברשותנו מעל ל-7000 עבודות מוכנות במגוון נושאים.