היישום אינו מחובר לאינטרנט

אלימות מטופלים כלפי צוות רפואי

עבודה מס' 067924

מחיר: 423.95 ₪   הוסף לסל

תאור העבודה: סקירת מחקרים בנושא ומחקר כמותי שנערך על מדגם של צוות רפואי.

9,284 מילים ,25 מקורות ,2008

תקציר העבודה:

לאחרונה ישנה תחושה של עליה מתמדת בהיקף וחומרת האלימות בכלל ובמערכת הבריאות בפרט. בשנים האחרונות אירעו מקרים לא מעטים של תקיפת צוותים רפואיים במוסדות הנותנים שירותי רפואה בידי אזרחים, חולים ובני משפחותיהם. התופעה חצתה מזמן את הקווים האדומים והאלימות ההולכת וגואה הגיעה לממדים קשים ביותר.
ישנו צורך חיוני בנקיטת אמצעים דחופים ומיידיים לשמירה על ביטחונם האישי, ולהגנה על שלמות גופם וחייהם של הסגל הרפואי במערכת הבריאות. הימנעות מנקיטת אמצעים למניעת אלימות כלפי הסגל הרפואי פוגעת פגיעה קשה ביותר בזכות היסוד של כל איש צוות לשמירה על שלמות גופו ועל חייו, המעוגנת בחוק יסוד: כבוד האדם וחירותו (1).
האלימות נגד רופאים הינה תופעה בעלת השלכות קשות ומיידיות על מערכת הבריאות בישראל, שכן האיום והחשש של הצוות הרפואי מפני אלימות, קל וחומר אירועי האלימות עצמם, פוגעים ביכולתו של הצוות הרפואי לספק שירותים רפואיים הולמים ברמה ובאופן שצריך לתת.
פרופ' שמחה לנדאו במחקרו בנושא "אלימות נגד צוותים רפואיים ואחרים בחדרי מיון בבתי חולים בישראל" (2) מציין כי 75% מעובדי חדרי המיון בארץ נחשפו לאלימות בשנה שקדמה לסקר (2004). כמו כן גם ציין כי כלפי צוות רפואי המותקף מופנית לרוב אלימות מילולית. לעיתים איומים (29%) ואלימות פיזית לעיתים רחוקות יותר (16%).
פרופ' אבינועם רכס מוסיף על פרופ' לנדאו במאמרו "שביתת נשק" (3) שהאלימות יכולה להתבטא בנזק גופני, נפשי ולעיתים אף כספי. הצוות הרפואי יכול להיפגע בצורה אישית ישירה, וכן בצורה עקיפה כאשר נחשף לאלימות בסביבת עבודתו.
רכס גם מציין שעליה בהופעת אלימות כלפי צוות רפואי אינה מתרחשת רק בישראל אלא בעולם כולו. מחקרים רבים הצביעו על כך ששכיחות מקרי האלימות בשירותי הבריאות, בארץ ובעולם, גבוהה משכיחותה בכל תחום אחר בשירות הציבורי.

מטרת העבודה:
לעסוק בנושא אלימות בכלל ואלימות מצד מטופלים כלפי צוות רפואי בפרט.
לאמוד את היקף התופעה של אירועי אלימות כלפי הצוות הרפואי.
לתאר, לאפיין ולנתח אירועי אלימות נגד אנשי צוות , ולאתר את הגורמים והמצבים המעלים את הסתברות התרחשותן של תקריות אלימות.
כמו כן, להביא הצעות להתמודדות עם התופעה במטרה לצמצמה.
במידת האפשר, לעמוד על המצב, התדירות וחומרת האלימות מצד מטופלים כלפי צוות רפואי בישראל ובעולם המערבי.
בנוסף לכך גם לבדוק את עמדת אנשי הצוות הרפואי בארץ בנוגע לאלימות מטופלים כלפי צוות רפואי, את מימדי התופעה ומידת היחשפותם לאלימות מטופלים.

שיטת המחקר:
העבודה התחלקה לשני חלקים, החלק הראשון נכתב בסיוע כתבי עת ומאמרים שנאספו בנושאים שונים העונים על נושא העבודה. החלק השני התבצע בעזרת עבודת שטח בה הופצו 70 שאלונים שמטרתם הייתה לקבל נתונים בכדי לבדוק את עמדת אנשי הצוות הרפואי בנושא "אלימות מטופלים כלפי צוות רפואי".

אוכלוסיית היעד:
בהתאם להגבלות הזמן, הנגישות והאמצעים בביצוע סקר שכזה, נבחרה אוכלוסיית יעד אשר תוכל לייצג את עמדת אנשי הצוות הרפואי והיא כללה רופאים, אחיות ושאר אנשי הצוות הרפואי. נשים וגברים כאחד בגילאים 21-80 ב"מרכז הרפואי תל אביב ע"ש סוראסקי" (בי"ח איכלוב), במחלקות: מיון, א.ג.א. ופנימית.
בשל קשיים טכניים, אילוצי זמן ומורכבות בקבלת אישורים, הענות מילוי השאלונים הגיע לכ-70%.

תוכן העניינים:
1. מבוא
2. סקירה ספרותית
2.1 הגדרת אלימות
2.2 גורמי אלימות כלפי צוות רפואי
2.3 דרכי מניעה וטיפול באלימות כלפי צוות רפואי
2.5 אלימות בעולם
3. ניסוי מחקרי
3.1 מערך המחקר
3.2 ממצאים
3.3 תוצאות
דיון
סיכום ומסקנות
ביבליוגרפיה
נספח - שאלון

קטע מהעבודה:

הסיבות לעליה בכמות ואיכות אירועי האלימות המופנה כלפי הצוות הרפואי נובעים מגורמים רבים.
פרופ' שמחה לנדאו (2) במאמרו "אלימות נגד צוותים רפואיים ואחרים בחדרי מיון בבתי חולים בישראל" מביא כמה סיבות שכיחות לאלימות כלפי צוות רפואי בחדרי מיון: גורמים אישיים, מצביים וגורמים הקשורים לאינטראקציה בין הצוות והפונים, שהם גורמים המשפיע על עיתוי ומאפייני האירועים האלימים.

הגורמים הינם:

תגים:

בתי חולים תקיפה · תקיפת רופאים · מחקר כמותי

אפשרויות משלוח:

ניתן לקבל ולהזמין עבודה זו באופן מיידי במאגר העבודות של יובנק. כל עבודה אקדמית בנושא "אלימות מטופלים כלפי צוות רפואי", סמינריון אודות "אלימות מטופלים כלפי צוות רפואי" או עבודת מחקר בנושא ניתנת להזמנה ולהורדה אוטומטית לאחר ביצוע התשלום.

אפשרויות תשלום:

ניתן לשלם עבור כל העבודות האקדמיות, סמינריונים, ועבודות המחקר בעזרת כרטיסי ויזה ומאסטרקרד 24 שעות ביממה.

אודות האתר:

יובנק הנו מאגר עבודות אקדמיות לסטודנטים, מאמרים, מחקרים, תזות ,סמינריונים ועבודות גמר הגדול בישראל. כל התקצירים באתר ניתנים לצפיה ללא תשלום. ברשותנו מעל ל-7000 עבודות מוכנות במגוון נושאים.