היישום אינו מחובר לאינטרנט

שחיקה של אנשי צוות רפואי/סוציאלי במגזר הציבורי - הצעת מחקר

עבודה מס' 068760

מחיר: 181.95 ₪   הוסף לסל

תאור העבודה: סקירת ספרות והצעה למחקר שייערך באמצעות תצפיות וראיונות.

7,521 מילים ,23 מקורות ,2011

תקציר העבודה:

תפקידם של נותני שרות במגזר הרפואי מהווה חלק קריטי במדיניות הרפואה בעולם ומרכיב קריטי ברפואה ובכלכלת השירות שהולך וגדל באופן עקבי.
הצעת המחקר מציעה מסגרת תיאורטית למגזר הציבורי המספק שירותי בריאות לאזרחים, לאתר ולזהות גורמי שחיקה בקרב נותני השירות. התשתית של ההצעה מסתמכת על סקירת ספרות שבחנה את הסיבות והגורמים שמובילים ללחץ, לשחיקה לחוסר שביעות רצון וירידה בביצועים בקרב עובדים במנהל הציבורי.
מטרת המחקר לזהות ולאתר גורמים המהווים סיכון נפשי, חברתי והתנהגותי לאנשי צוות רפואי/ סוציאלי במגזר הציבורי. המחקר יתמקד בזיהוי גורמים בסביבת העבודה המאפיינים עבודות הקשורות במפגש ואינטראקציה עם חולים ובקבוצת אחיות/ עובדות סוציאליות אשר עבודתן דורשת אינטראקציה שוטפת עם מטופלים.
המיקוד יהיה באינטראקציה פנים אל פנים עם החולים. המפגשים בין נותני השירות לבין לקוחותיהם יכולים להיות מפגשים טעונים רגשית ולהטיל מטען כבד של עומס חברתי, רגשי והתנהגותי על העובדים. (Bateson,1985;Gutek,1995,1997;Rafaeli 1989,1990)

המחקר יתמקד בשתי מטרות: 1. לזהות את הגורמים בסביבת העבודה אשר מגבירים או ממתנים את העומס השחיקה, וירידה בביצועים של העובדים. 2. לזהות חוסר במשאבים, וחוסר בהערכת ביצועים אשר יכולים למנוע או להפחית עומס ושחיקה של עובדים.
המחקר יתבסס על 3 שיטות: 1. ניתוח סביבת עבודה של הצוות הרפואי, בכדי לבדוק משאבים שקיימים בארגון.
2. ראיון שכלל סדרת תצפיות הכוללות גורמים הקשורים בעומס ובביצוע של אחיות / עובדות סוציאליות במגזר הרפואי לזיהוי גורמי עומס ולחץ בסביבת העבודה ובמפגש עם מטופלים 3. חלוקת שאלונים המורכבים מפריטים של רמות שחיקה,לחץ,שביעות רצון ורמת ביצועים אשר בחן את מידת השחיקה והלחץ ממקום העבודה לאור ממדים סובייקטיביים - תפיסתיים.
המחקר מביא שני רבדים: מבוא תיאורטי בנושא "היבטים רגשיים ונפשיים של עובדים במגזר הרפואי" ובנושא "סביבת העבודה, משאבים והשפעותיהם על העובד".
פעילות מחקרית אשר בוצעה בשני תפקידים של נותני שרות רפואי : א. אחיות בבתי חולים ציבוריים. ב. עובדות סוציאליות בבתי חולים ציבוריים.

תוכן עניינים:
נושא המחקר
תקציר
מבוא
שאלת מחקר
סקירת ספרות
השערות מחקר
מודלים
מערך ומגבלות המחקר
סיכום ומסקנות
דעה אישית
ביבליוגרפיה
נספחים - שאלון

קטע מהעבודה:

מחקרים בתחום השחיקה (Shirom,2003, Hobfoll&Shirom ,2000) מראים כי רוב החוקרים רואים את השחיקה כתוצאה של חשיפה ללחץ כרוני בעבודה, אשר מובילים לשחיקה, עומס יתר, חוסר שיתוף פעולה והעדר תמיכה חברתית. מחקר של (Singh, 2000) בחן את התפיסה של עומס בעבודה הבאה לידי ביטוי בקונפליקט בין דרישות למשאבים,החוקר הראה כי עומס הנתפס על ידי העובד השפיע על השחיקה והביצוע של העובד.
עבודות רבות שבוצעו בתחום זה תיעדו את הפגיעה באיכות העבודה והנזק לארגון כתוצאה מתופעות המתלוות לשחיקה: אובדן עניין בעבודה,זלזול, התפתחות גישה צינית כלפי העבודה והלקוחות / מטופלים, ירידה באיכות הביצוע,היעדרויות מהעבודה ופרישה מוקדמת. כמו כן לשחיקה יש גם השלכות אישיות,כגון פגיעה בהרגשת הרווחה הנפשית,בדימוי העצמי,בהערכה העצמית ובאיכות החיים של הפרט. החלו להופיע עדויות המראות כי שחיקה נפשית מתמשכת עלולה לפגוע בבריאות העובדים (2001, Maslach).

תגים:

שיטות מחקר · מינהל ציבורי · מגזר ציבורי · אחיות · ויגודה · הצעת מחקר · עבודה סוציאלית · שחיקה · שביעות רצון

אפשרויות משלוח:

ניתן לקבל ולהזמין עבודה זו באופן מיידי במאגר העבודות של יובנק. כל עבודה אקדמית בנושא "שחיקה של אנשי צוות רפואי/סוציאלי במגזר הציבורי - הצעת מחקר", סמינריון אודות "שחיקה של אנשי צוות רפואי/סוציאלי במגזר הציבורי - הצעת מחקר" או עבודת מחקר בנושא ניתנת להזמנה ולהורדה אוטומטית לאחר ביצוע התשלום.

אפשרויות תשלום:

ניתן לשלם עבור כל העבודות האקדמיות, סמינריונים, ועבודות המחקר בעזרת כרטיסי ויזה ומאסטרקרד 24 שעות ביממה.

אודות האתר:

יובנק הנו מאגר עבודות אקדמיות לסטודנטים, מאמרים, מחקרים, תזות ,סמינריונים ועבודות גמר הגדול בישראל. כל התקצירים באתר ניתנים לצפיה ללא תשלום. ברשותנו מעל ל-7000 עבודות מוכנות במגוון נושאים.