היישום אינו מחובר לאינטרנט

ניהול פיננסי

עבודה מס' 050914

מחיר: 252.95 ₪   הוסף לסל

תאור העבודה: סקירת הנושא מההיבט של מנהל עסקים תוך התייחסות לדילמת המימון כנגד ההשקעות, ריבית ההון וההיוון, מבנה ההון בחברות וגיוס משאבים.

7,781 מילים ,5 מקורות ,2000

תקציר העבודה:

תוכן העניינים:
1. מבוא
2. דילמת המימון כנגד ההשקעות
3. ריבית ההון וההיוון
4. מבנה ההון בחברות - מינוף? כנגד ערך
5. גיוס משאבים - הון, ני"ע, מניות, אג"ח
6. גיוס ההון - קצר עד ארוך טווח
7. המערכה הפיננסית - שוק ההון הבינלאומי
8. סיכום
9. ביבליוגרפיה

מבוא
רבים ממנהלי העסקים בישראל מפגינים בקיאות נמוכה עד מאכזבת בתחום הניהול והתכנון הפיננסי, ונוטים להשאיר תחום זה בידי אנשים "מקצועיים".
רק למיעוט מבין המנהלים יש בקיאות ברמה סבירה במערכת הפיננסית של העסק שלהם, ומה שמייחד אותם היא העובדה שרובם מצליחים. מכאן שלא ניתן לנתק את המערכות הפיננסיות והחשבוניות וניהולן בידי המנהל לשליטה ביעדי הארגון ובפעילותו היומיומית. מצבי השוק משתנים בעידן של אי-וודאות פיננסית. בצירוף בקיאות פיננסית לקויה של המנהל, עלולים לגרום לפגיעה ברווחיות העסק ובפעילותו לאורך זמן. גם מנהלים האחראים לפעילות הלא פיננסית בארגון צריכים להיות בעלי הבנה בעיקרי המערכת החשבונאית פיננסית. הבנתם את המערכת תיתן בידיהם כלים לניהול אפקטיבי ויעיל יותר של העסק ו\או החברה.
הניהול הפיננסי העסקי כולל ייזום ופיקוח על זרמי קרנות ומזומנים. ניתן לתאר את תפקידי הניהול הפיננסי כתפקיד של תיווך דו-כיווני של זרמים בין שוק ההון לבין הפירמה. כל אחד מהזרמים הללו יכול לשאת אופי מגוון ונרחב ביותר. קרנות שיזרמו משוק ההון יתקבלו ע"י הנפקה של מגוון רחב של מכשירים פיננסיים. מחלקת המימון יכולה לקבל קרנות כאלה ע"י הנפקה של מניות רגילות. וזוהי דרך של גיוס הון עצמי חיצוני. היא יכולה לקבל קרנות ע"י הנפקה של מניות מבוכרות. ע"י הנפקה של אגרות וארוך, הפירמה יכולה ללוות מבנקים וממוסדות פיננסיים אחרים, מספקים של מוצרים ושירותים וכן מלקוחותיה המשלמים דמי קדימה עבור מוצרים ושירותים הנרכשים על ידיהם. הלוואות יכולות שתהיינה בלתי-צמודות, צמודות-מדד או צמודות למטבע חוץ. ברור על כן כי קיומו של מגוון רחב של אפשרויות לגיוס קרנות משוק ההון מחייב כי המנהל הפיננסי ישקול ויקבל החלטה על המקור "הטוב ביותר" או על מצרף המקורות "הטוב ביותר" לפירמה, תוך בחינה של מכלול המצרפים האפשריים.
קרנות זורמות ממחלקת המימון של הפירמה אל הפירמה לצורך רכישה של שירותים ומוצרים.
ניתן להחזיק קרנות אלו בצורה של מזומן, שכן הפירמה עשויה להחליט לשמור על רמה מסוימת של נזילות זמינה. בקרנות ניתן לרכוש מכשירים פיננסיים קצרי-מועד כגון ניירות ערך.

בעבודתי זו אתייחס לנושאים הבאים:
* דילמת המימון כנגד ההשקעות.
* ריבית ההון וההיוון.
* מבנה ההון בחברות - מינוף? כנגד ערך.
* גיוס משאבים - הון, ני"ע, אג"ח.
* המערכה הפיננסית - שוק ההון הבינלאומי.

מקורות:

גרשון אקשטיין, קונים / מוכרים עסק - חב' הכוון שירותים כלכליים בע"מ, 1996.
אריה נחמיאס., תורת המימון - ניהול פיננסי של גופים עסקיים, 1997.
מיכל לוין., 188 התשובות להצלחה בבורסה. אינטרמדיה ספרים, ספריית העצה הטובה.
אודי נחשון. -לימון- כל הסודות של הבורסה. המדריך הנכון למשקיע הנכון.
ד"ר יאיר אינגבר דוד צרי, ניתוחי כדאיות ההשקעה המכון לפריון העבודה והייצור . ת"א, 1994 .

תגים:

שוק ההון · מינוף · ניהול פיננסי · כספים

אפשרויות משלוח:

ניתן לקבל ולהזמין עבודה זו באופן מיידי במאגר העבודות של יובנק. כל עבודה אקדמית בנושא "ניהול פיננסי", סמינריון אודות "ניהול פיננסי" או עבודת מחקר בנושא ניתנת להזמנה ולהורדה אוטומטית לאחר ביצוע התשלום.

אפשרויות תשלום:

ניתן לשלם עבור כל העבודות האקדמיות, סמינריונים, ועבודות המחקר בעזרת כרטיסי ויזה ומאסטרקרד 24 שעות ביממה.

אודות האתר:

יובנק הנו מאגר עבודות אקדמיות לסטודנטים, מאמרים, מחקרים, תזות ,סמינריונים ועבודות גמר הגדול בישראל. כל התקצירים באתר ניתנים לצפיה ללא תשלום. ברשותנו מעל ל-7000 עבודות מוכנות במגוון נושאים.