עבודה מס' 069799
מחיר: 362.95 ₪ הוסף לסל
תאור העבודה: סקירה תיאורטית ובדיקה של מדגם של 30 צעירים.
12,014 מילים ,33 מקורות ,2012
תאונות הדרכים בעולם בכלל, ובמדינת ישראל בפרט, הפכו לאויב הגובה קורבנות רבים ולסבל רב לסביבה. על מנת למגר את התופעה ולהוקיעה מהחברה, יש לנקוט באמצעים שיגרמו לאוכלוסיית הנהגים והולכי הרגל לנהוג בצורה זהירה בדרכים. גישות אשר עושות שימוש באלמנטים של הפחדה ואיזכור המוות האישי מקובלות בעולם כאמצעי במסעות הסברה ציבוריים. המשתמשים בגישות אלו נוהגים להציג מכוניות מרוסקות, הורים שכולים או אנשים פצועים, שהיו מעורבים בתאונות דרכים. מטרת הצגתם הינה העלאת רמת החרדה, שנועדה להזכיר לאנשים עד כמה הם פגיעים ויכולים להיפגע או למות אם ינהגו בצורה מסוכנת. אולם מחקרים מדעיים לא תמיד מספקים תמיכה לאפקטיביות של שיטה זו. יתרה מכך, עדויות רבות מצטברות בעולם כנגד השימוש בגישות הפחדה בפרסום ואף מצביעות על נזקים אפשריים שעלולים להיות בשימוש בגישות אלו.
לאור הנאמר בחרתי לחקור מרתק זה ועלייה מתבססת שאלת המחקר:
"מהי האפקטיביות של קמפיינים בעלי מסר "הפחדה" על שינוי עמדות בתחום הנהיגה של בני נוער?"
בעבודתי זו אבקש לבדוק כיצד משפיעה מדיניות הפחדה, תוך שימוש בקמפיינם בעלי תכנים מפחידים, על רמת שינוי התנהגות בקרב קהל היעד של הקמפיינם. האם "מסע פרסומי הפחדה" תורם או גורע מהאפקטיביות, ההבנה והטמעת המסר של נהיגה זהירה ובטוחה.
במחקר זה אתמקד בשינוי עמדות של בני נוער אשר נחשפו לתכנים בעלי תוכן מפחיד. אבקש לבצע מיקוד זה על מנת להגיע למסקנות מדויקות יותר בעזר שימוש במדגם בעל מאפייני גיל דומים.
השערת המחקר: לא תהיינה ניכרות שינויי עמדות בקרב חברי המדגם לאחר הצפייה בקמפיין "בעל תכני הפחדה" בנושא תאונות הדרכים והעלאת המודעות לנושא. השערה זו תתבסס על הסקירה הספרותית בנושא תוך הבנה כי הצופים משתמשים בפילטרים רבים על מנת לסנן מסרים שאינם נוחים להם, או שגורמים להם לחוש ברע, או שאינם נתפסים כרלבנטיים להם. יתרה מכן, סקירת ספרות בנושא של קמפיינים המשתמשים בפחדה בקרב בני נוער מגלה כי גישות שליליות, כמו אלה של הפחדה, מסתכנות בניכור מן הנוער אליו הן מכוונות, ומובילות להכחשה של האופי המסוכן של ההתנהגות (Frankenberger & Sukhdial, 1994).
קבוצת המדגם: המדגם יהיה מורכב מ-30 פרטים שהביעו נכונות להשתתף במחקר זה. המדגם הינו בעל מאפייני גיל זהים: 18-24.
כל חברי המדגם התבקשו למלא שאלון (ראה נספח א' (1) ) טרם צפייתם בסרטון. שאלון זה הורכב על בסיס שאלונם של החוקרים שיין, הונג ווארלדון (1999). השאלון תורגם (ראה נספח א' (2) ) לצורך ביצוע המחקר והמונחים העיקריים שונו בהתאם למחקר הנוכחי (משימוש בחגורות בטיחות בזמן נהיגה לצריכת אלכוהול ונהיגה. Shin, Hong & Waldron, 1999))
הכלי הוויזואלי ששימש לצורך ביצוע המחקר הינו קמפיין "בעל אופי מפחיד" המצוי באתר ה-יוטיוב, אתר אשר מוכר היטב לחברי המדגם ולהם גישה חופשית אליו:
http://www.youtube.com/watch?v=xOmdKHbk4ik&feature=related
תוכן עניינים:
מבוא
1. הפחדה בקמפיינים תקשורתיים
הפחד
המודל המורחב של התהליכים המקבילים
מודל התהליך הכפול בשינוי עמדות
מודל השלבים של עיבוד מסרים מעוררי פחד
נהיגה ובני נוער
הפרקודס
2. תיאורית הלמידה החברתית של אלברט בנדורה
עקרון הויסות העצמי והמסוגלות העצמית
3. הבנייה תקשורתית והסכנות שבה
אסכולת הבניית המציאות
אסכולת המסגור
4. המחקר
שאלת מחקר
מתודולוגיה
5. ניתוח ממצאים
דיון ומסקנות
מקורות
נספחים
תאונות דרכים · קמפיין · קמפיינים · פרסום חברתי · קמפיין חברתי · בטיחות בדרכים · נטילת סיכונים · צעירים · נהיגה · רכבים
ניתן לקבל ולהזמין עבודה זו באופן מיידי במאגר העבודות של יובנק. כל עבודה אקדמית בנושא "אפקטיביות קמפיינים בעלי מסר "הפחדה" על שינוי עמדות בתחום הנהיגה של בני נוער", סמינריון אודות "אפקטיביות קמפיינים בעלי מסר "הפחדה" על שינוי עמדות בתחום הנהיגה של בני נוער" או עבודת מחקר בנושא ניתנת להזמנה ולהורדה אוטומטית לאחר ביצוע התשלום.
ניתן לשלם עבור כל העבודות האקדמיות, סמינריונים, ועבודות המחקר בעזרת כרטיסי ויזה ומאסטרקרד 24 שעות ביממה.
יובנק הנו מאגר עבודות אקדמיות לסטודנטים, מאמרים, מחקרים, תזות ,סמינריונים ועבודות גמר הגדול בישראל. כל התקצירים באתר ניתנים לצפיה ללא תשלום. ברשותנו מעל ל-7000 עבודות מוכנות במגוון נושאים.