היישום אינו מחובר לאינטרנט

אפקטיביות מוטיב הפחד בפרסום

עבודה מס' 065895

מחיר: 482.95 ₪   הוסף לסל

תאור העבודה: בחינת השימוש במוטיב הפחד כדרך יעילה להעברת המסר בצורה אפקטיבית (המביאה לשינוי התנהגות הצרכן) בפרסומות.

8,762 מילים ,25 מקורות ,2007

תקציר העבודה:

היעילות של צורות שונות של תקשורת ממשיכה להוות נושא מרכזי למחקר בקרב העוסקים בשיווק.
כיום, ישנן טכניקות פרסומיות שונות ומגוונות המנסות להגביר את מעורבות הצופה, למשוך את תשומת ליבו ולשנות את דפוסי התנהגותו. עבודת סמינר זו מתמקדת בשימוש במוטיב הפחד כדרך יעילה להעברת המסר בצורה אפקטיבית (המביאה לשינוי התנהגות הצרכן) בפרסומות.
המטרה העיקרית של עבודת הסמינר היא לגלות האם הצופים מעדיפים פרסום המשלב ומעורר רגש בכלל ופחד בפרט, ובמידה וכן האם לפרסומות אלה השפעה על יעילות הפרסומת - משיכת תשומת הלב של הצרכן ובעיקר על אפקטיביות הפרסום, כלומר שינוי התנהגותו.
השערת המחקר היא כי ככל שנעשה שימוש במוטיב הפחד בפרסומת, כך גובר הסיכוי לשינוי בהתנהגות הצרכן. כאשר, המשתנה התלוי הוא השינוי בהתנהגות - האם על ידי שימוש במוטיב הפחד ככלי מסייע בתהליך הלימוד, ניתן לגרום לצרכן לקבל את המסר, להבינו ועל ידי כך לשנות את דפוסי התנהגותו, כך שיאמץ את המסר המועבר. המשתנה הבלתי תלוי הוא דרגת הפחד - האם רמות שונות של עוררות פחד בפרסומות יכולות להשפיע על תפיסת המסר על ידי הצרכן ובהתאם לגרום לשינוי המומלץ.

שיטת המחקר מתמקדת בסקירה ספרותית - מאמרים אמפרים ותיאורטיים שפורסמו בשנים האחרונות העוסקים בשימוש ברגש בפרסום, במוטיב הפחד בפרסום וכן בשימוש באלטרנטיבות כגון הומור וגישה חיובית בפרסום.

המסקנה העיקרית ממחקרים אלו היא שהתחום של יצירת מסר אחיד סופרלטיב לכולם נמוג. טכנולוגיה תקשורתית כעת מערבת אזור חדש ביצירת מסרים שונים לכל פרט בקהל. לכן חלוקה מתוחכמת לרבדים שונים של קהל נדרשת. אוכלוסיות שונות מפחדות מאיומים שונים, המטרה של יעילות התקשורת היא לא למצוא את הרמות השונות של הפחד, אלא לקבוע את סוג האיום שיגרור תגובה בקהל היעד.

תוכן העניינים:
תקציר
מבוא
פרק 1: רגש בפרסום
מוטיב הפחד בפרסום
פרק 2: אפקטיביות פחד בפרסום
פרק 3: גישות חלופיות למוטיב הפחד -גישה חיובית, מסרים חיוביים והומור
דיון ומסקנות
נספח - טבלה מרכזת
רשימה ביבליוגרפית

קטע מהעבודה:

חוקרי שיווק מטילים ספק בשימוש בגישת הפחד, נוכח העובדה כי גישה זו היא קשה מידי ליישום נאות. עבור מרבית האנשים, לפחד יש השפעה ניכרת על התנהגות, המובילה אותם לחפש דרכים להסיר את האיום או להתמודד עם הסכנה. אנשי שיווק ניסו לנצל את מערכת היחסים הזו על ידי ניצול האיום לסכנה בכדי ליצור את התגובה הרגשית של פחד ובכך להשפיע על ההתנהגות (1991 , Tanner, Hunt and Eppright).

תגים:

פרסום · רגש · הומור · שיווק · פרסומות

אפשרויות משלוח:

ניתן לקבל ולהזמין עבודה זו באופן מיידי במאגר העבודות של יובנק. כל עבודה אקדמית בנושא "אפקטיביות מוטיב הפחד בפרסום", סמינריון אודות "אפקטיביות מוטיב הפחד בפרסום" או עבודת מחקר בנושא ניתנת להזמנה ולהורדה אוטומטית לאחר ביצוע התשלום.

אפשרויות תשלום:

ניתן לשלם עבור כל העבודות האקדמיות, סמינריונים, ועבודות המחקר בעזרת כרטיסי ויזה ומאסטרקרד 24 שעות ביממה.

אודות האתר:

יובנק הנו מאגר עבודות אקדמיות לסטודנטים, מאמרים, מחקרים, תזות ,סמינריונים ועבודות גמר הגדול בישראל. כל התקצירים באתר ניתנים לצפיה ללא תשלום. ברשותנו מעל ל-7000 עבודות מוכנות במגוון נושאים.