היישום אינו מחובר לאינטרנט

אל קאעידה ושורשיה אצל זרקאווי ודאעש

עבודה מס' 071271

מחיר: 229.95 ₪   הוסף לסל

תאור העבודה: בחינת התפתחות והשפעת ארגון הטרור "אל-קאעידה"

6,682 מילים ,18 מקורות ,2018

תקציר העבודה:

עבודה זו עוסקת מספר נושאים שונים השזורים זה בזה. נושא ראשון הינו ארגון אל קעידה כאשר העבודה סוקרת את הרקע להקמת הארגון, את תפיסת ואידיאולוגיית הארגון וכן את מנהיגיו השונים לאורך ההסטוריה. חלק שני בעבודה סוקר את דמותו של זרקאווי, מי שירש את תפיסותיו האיסלאמיות מבן לאדן ועזאם אך לקח אותן צעד אחד קדימה מבחינת הקיצוניות והקים את ארגון דאעש מתוך תפיסות קיצוניות אלה.
חלקה השלישי של העבודה עוסק באירועי 11 בספטמבר כאשר אירועים אלה היוו נקודת מפנה היסטורית תפיסתית של מדינות רבות בעולם ובעיקר של ארה"ב בנוגע לאופן התמודדותו עם טרור אשר בעבר היה בעיקר מחוץ לגבולות המדינה אולם אירועים של 11 בספטמבר הבהירו שלא עוד ולא לעולם חוסן. פרק זה מתאר את עיקרי האירועים, את יחודן בהסטוריה וכן את השינוי התודעתי ותפיסתי שחל בארה"ב בעקבות אירועים אלה.
חלק רביעי בעבודה סוקר את הקשר בין זרקאווי לאל קאעידה ודאעש. חלק זה מתאר כיצד הוקם דאעש על ידי זרקאווי, ממשיכו של בן לאדן ועזאם מקימי אל קעידה, מהן תפיסתיו ואידיאולוגיית הארגון, וכיצד הפך ארגון זה, עד היום, לארגון קיצוני במוכר ברחבי העולם באכזריותו הבלתי פוסקת כלפי 'כופרים' שאינם מוסלמים הנוהגים לפי הזרם הסלפי העתיק.
חלקה האחרון של העבודה הינו פרק הדיון אשר סוקר את עיקרי הממצאים והתובנות שעלו מתוך המחקר ומביא אותם לידי תיאוריה אחידה הסוקרת את כלל האירועים השונים שנסקרו בפרקים הקודמים.
בחרתי לעסוק ולחקור נושא זה בשל העובדה כי עד כיום אנו עדים לטרור בלתי פוסק מצד ארגוני טרור שונים בעולם כאשר אל קאעידה היא מובילת האידיאולוגיה של ארגונים אלה. אמנם, העולם נלחם בטרור זה ללא ערף ובאמצעים שונים ומגוונים אך להבדלי מטרור היה פרוס במדינות ערב בלבד לפני כעשור, כיום אנו עדים לטרור שזולג אל תוך אירופה וארה"ב ומביא את גופי הבטחון השונים לשינוי תודעתי ותפיסתי במלחמתו בטרור האיסלאמי.

תוכן עניינים:
1. מבוא
2. סקירת ספרות
2.1 אל קאעידה - הרקע להקמת הארגון ואידיאולוגיה דמויות מפתח בארגון
2.2 דמויות מפתח בארגון
2.3 אל זרקאווי
2.4 אירועי 11 בספטמבר
2.5 הקשר של זרקאווי לאל קאעידה ודאעש
3. דיון
4. ביבליוגרפיה

קטע מהעבודה:

ארגון אל קאעידה מוכר היטב ברחבי העולם, אך לא רבים מכירים את מי שהגה את רעיון הקמתו של ארגון זה ואף תמך רבות בהקמתה וביסוסה של תנועת חמא"ס - השייח הפלסטיני עבדאללה עזאם אשר פעל בהנהגתו ובמימונו של הסעודי אוסמה בן לאדן. שני יסודות עיקריים בראש ארגון זה הם: ג'יהאד (מלחמת קודש) ואיסתישהאד (מות קדושים). (מליח,א. 2002)

תגים:

ארגון · טרור · ארגון טרור · מלחמה · גיאהד · המזרח התיכון · בן לאדן · קודש · היסטוריה · תנועה · דאעש · פגיעה · אידיאולוגיה · חמאס

אפשרויות משלוח:

ניתן לקבל ולהזמין עבודה זו באופן מיידי במאגר העבודות של יובנק. כל עבודה אקדמית בנושא "אל קאעידה ושורשיה אצל זרקאווי ודאעש", סמינריון אודות "אל קאעידה ושורשיה אצל זרקאווי ודאעש" או עבודת מחקר בנושא ניתנת להזמנה ולהורדה אוטומטית לאחר ביצוע התשלום.

אפשרויות תשלום:

ניתן לשלם עבור כל העבודות האקדמיות, סמינריונים, ועבודות המחקר בעזרת כרטיסי ויזה ומאסטרקרד 24 שעות ביממה.

אודות האתר:

יובנק הנו מאגר עבודות אקדמיות לסטודנטים, מאמרים, מחקרים, תזות ,סמינריונים ועבודות גמר הגדול בישראל. כל התקצירים באתר ניתנים לצפיה ללא תשלום. ברשותנו מעל ל-7000 עבודות מוכנות במגוון נושאים.