היישום אינו מחובר לאינטרנט

פאוזי אל-קאוקג'י ועבד אל-קאדר אל-חוסייני במלחמת 1948

עבודה מס' 065838

מחיר: 229.95 ₪   הוסף לסל

תאור העבודה: עבודה זו תתרכז בשני אנשי צבא אלו ובפעילותם, תוך בחינת המטרות שלשמן נלחמו והנאמנויות השונות שהחזיקו.

8,439 מילים ,13 מקורות ,2007

תקציר העבודה:

העבודה עוסקת בתרומתם של פאוזי אל-קאוקג'י ועבד אל קאדר אל-חוסייני למאבקה של התנועה הלאומית הפלסטינאית נגד המדינה היהודית שבדרך. ישנה התייחסות להחלטות הליגה הערבית לגבי הקמת צבא ההצלה בפיקודו הישיר של אל-קאוקג'י, וחלוקת הארץ לגזרות בפיקודם של המנהיגים המקומיים שעה שהנהגת העם הפלסטינאי הייתה מפוררת. בין כל המפקדים בשטח שררה מערכת יחסים מיוחדת הנשענת על נאמנויות למטרות שונות ויריבויות פנימיות שמנעה מהם מלממש את מטרתם. העבודה סוקרת את מערכות יחסים אלו.

תוכן עניינים:
1. מבוא
2. החלטת הליגה הערבית על הקמת צבא ההצלה
3. היחסים בין פאוזי אל-קאוקג'י, עבד אל-קאדר אל-חוסייני וההנהגה הערבית
4. פעילותו של עבד אל-קאדר אל-חוסייני במלחמה
5. פעילותו של צבא ההצלה בפיקודו של פאוזי אל-קאוקגי
6. מבצע חירם
7. סיכום
8. ביבליוגרפיה

קטע מהעבודה:

פועלו של עבד אל-קאדר אל-חוסייני במלחמת 1948, מתרכז בשלב הראשון של המלחמה, עבד אל-קאדר נהרג בתאריך ה-8 באפריל 1948 לאחר הקרב על הקסטל (לא במהלכו, נקודה זו תוסבר בהמשך), לכן לא זכה להשתתף בקרבות שלאחר פלישת צבאות ערב הסדירים שהחלה במאי אותה שנה. עבד אל-קאדר נולד בשנת 1907 למשפחת אל-חוסייני המיוחסת, אביו מוסא קאזם אל-חוסייני היה ראש העיר של ירושלים וראש "הועד הפועל הערבי" עד שנת 1934, עבד אל-קאדר סיים בית-ספר יסודי בארץ ולאחר מכן למד באוניברסיטה האמריקאית במצרים, לאחר לימודיו שימש כפקיד נמוך בממשלת המנדט(1).

תגים:

מלחמת · העצמאות · התנועה · הלאומית · הפלסטינאית · ליגה · הערבית · צבא · ההצלה · ג'יהאד · הקדוש · אל-שישכלי · גדוד · הירמוך · הראשון · יצחק · שדה · מבצע · בן-נון · מבצע · חירם · פזעה · 1948

אפשרויות משלוח:

ניתן לקבל ולהזמין עבודה זו באופן מיידי במאגר העבודות של יובנק. כל עבודה אקדמית בנושא "פאוזי אל-קאוקג'י ועבד אל-קאדר אל-חוסייני במלחמת 1948", סמינריון אודות "פאוזי אל-קאוקג'י ועבד אל-קאדר אל-חוסייני במלחמת 1948" או עבודת מחקר בנושא ניתנת להזמנה ולהורדה אוטומטית לאחר ביצוע התשלום.

אפשרויות תשלום:

ניתן לשלם עבור כל העבודות האקדמיות, סמינריונים, ועבודות המחקר בעזרת כרטיסי ויזה ומאסטרקרד 24 שעות ביממה.

אודות האתר:

יובנק הנו מאגר עבודות אקדמיות לסטודנטים, מאמרים, מחקרים, תזות ,סמינריונים ועבודות גמר הגדול בישראל. כל התקצירים באתר ניתנים לצפיה ללא תשלום. ברשותנו מעל ל-7000 עבודות מוכנות במגוון נושאים.