היישום אינו מחובר לאינטרנט

מיסוי עסקאות בלוקצ'יין - התנגשות בין האנונימיות לרגולציה

עבודה מס' 071270

מחיר: 299.95 ₪   הוסף לסל

תאור העבודה: סקירת הטכנולוגיה ודיון ביתרונותיה וחסרונותיה.

10,986 מילים ,70 מקורות ,2024

תקציר העבודה:

בלוקצ'יין (בעברית: "שרשרת בלוקים") היא תפיסה טכנולוגית במחשוב המאפשרת פעילות עסקים מאובטחת באינטרנט ואימות של טרנזקציות עסקיות בין צדדים ללא צורך בגורם מרכזי מתווך כמו בנק. בשנים האחרונות, טכנולוגיית הבלוקצ'יין זכתה לחיות מחודשת בעיקר בזכות שוק המטבעות הקריפטוגרפיים. ככל שעוברות השנים הפופולריות של טכנולוגיית הבלוקצ'יין הולכת וגדלה והיא מחייבת את הרגולטורים ואת קהילת העסקים לבצע שינויים והתאמות כדי להישאר רלוונטיים במה שעשוי להיות העולם החדש.

בעבודתי אבקש לחקור למה משתמשים בבלוקצ'יין ואיזו בשורה הוא מביא עמו, וכיצד האנונימיות, שהינה מרכיב ליבתי בבלוקצ'יין, מנוצלת לעיתים לרעה. בהמשך אבחן את הקשר בין בלוקצ'יין לעבירות מס, החל מפעולות שעשויות להוות עבירת מס ועד טכניקות מורכבות ויסודיות שבהן עברייני מס משתמשים כדי לנצח את מערכות האכיפה. לאחר מכן אסקור את הדין הקיים כיום במדינות נבחרות בעולם ואבחן את הצהרת ארגון ה-G-20 שנועדה להוות אבן דרך עבור הסדרת הבלוקצ'יין וההתמודדות עם האתגרים שהוא מביא בקרב הקהילה הבינלאומית. אחר כך אעמיק בעולם האכיפה תוך בחינת הכלים שקיימים היום לרשויות המס לאתר עברייני מס בבלוקצ'יין וכיצד תראה האכיפה בעתיד. לבסוף אבחן את עתיד הבלוקצ'יין, האם הוא באמת יעיל ומצדיק את ההתלהבות סביבו, בחינת החלופות שלו ומה צופן לו העתיד תוך התמקדות בשאלה כיצד תשפיע ההתייעלות הצפויה של רשויות המס באופן שיפגע אנושות באנונימיות של הפלטפורמה, על הפופולריות הצומחת של הבלוקצ'יין.

תוכן העניינים:
1. מבוא
2. הבלוקצ'יין כאידיאולוגיה
א. למה משתמשים בבלוקצ'יין
ב. הבלוקצ'יין ככלי לשינוי חברתי-משפטי-פוליטי
ג. מה השימושים שעושים בבלוקצ'יין?
ד. האנונימיות - פרטיות

2. הקשר בין בלוקצ'יין לעבירות מס
א. פעולות שעשויות להיות אירוע מס
ב. שיטות נפוצות לביצוע עבירות מס בבלוקצ'יין

3. הדין כיום
א. משפט משווה
ב. עמדת ארגון G-20

4. אכיפה

5. עתיד הבלוקצ'יין: רגולציה מול אנונימיות
א. בעיות טכנולוגיות ומשפטיות של השימוש בבלוקצ'יין
ב. חלופות לשימוש בבלוקצ'יין.
ג. עתיד הבלוקצ'יין

סיכום ומסקנות
ביבליוגרפיה

קטע מהעבודה:

נתחיל בדוגמה: אדם יושב בביתו ורוצה להזמין חולצה מהאינטרנט. מהרגע שהוא לחץ על "הזמן" באתר של חברת המסחר האלקטרוני 'אמזון' ועד הרגע שההזמנה התקבלה אצל הספק עבר שבריר של שניה. אולם, התחושה שאנו מקבלים אינה בהכרח משקפת את המציאות. באותו שבריר שניה, הכסף עובר מספר תחנות: פייפאל, חברת האשראי, הבנק של המזמין, הבנק של הספק ועוד ועוד. כל אחת מהתחנות הללו גם לוקחת חלק מהעוגה הכלכלית של העסקה שכן כל תחנה נהנית מעמלות, אך גם הן מועדות לפריצה על ידי האקר או תוכנה זדונית. כאשר לקוח מבצע הזמנה הוא מספק פרטים אישיים שהינם גלויים לכל הגופים שבתהליך, לרבות חשבון בנק, מספר אשראי ותעודת זהות. הכלכלה של ימינו עובדת בצורה הזאת, כאשר מצד אחד כולם יכולים לסחור באופן גלובלי ללא שום מגבלות גיאוגרפיות, ומאידך, זו כלכלה שמלאה בגופי תיווך, מחוררת בפריצות אבטחה והפרטיות לא קיימת, כאשר המרוויחים העיקריים מכך הם הבנקים, חברות הביטוח ושאר הגופים הפיננסיים הגדולים(18).

תגים:

בלוקצ'יין · בלוקציין · קריפטו · ביטקוין · מיסים · מיסוי · רגולציה · חוק · ביטקויין · איתריום · G-20 · אנונימיות · שקיפות · עבירות · בלוק · בלוקים · ביזוריות · ביזור · אבטחה · דיגיטלי · דיגיטליים · דיגיטל · קריפטוגרפיים · גופים · תשלומים · העברה · העברות · ארנק · עסקה · חוזה · רשת · בנק

אפשרויות משלוח:

ניתן לקבל ולהזמין עבודה זו באופן מיידי במאגר העבודות של יובנק. כל עבודה אקדמית בנושא "מיסוי עסקאות בלוקצ'יין - התנגשות בין האנונימיות לרגולציה ", סמינריון אודות "מיסוי עסקאות בלוקצ'יין - התנגשות בין האנונימיות לרגולציה " או עבודת מחקר בנושא ניתנת להזמנה ולהורדה אוטומטית לאחר ביצוע התשלום.

אפשרויות תשלום:

ניתן לשלם עבור כל העבודות האקדמיות, סמינריונים, ועבודות המחקר בעזרת כרטיסי ויזה ומאסטרקרד 24 שעות ביממה.

אודות האתר:

יובנק הנו מאגר עבודות אקדמיות לסטודנטים, מאמרים, מחקרים, תזות ,סמינריונים ועבודות גמר הגדול בישראל. כל התקצירים באתר ניתנים לצפיה ללא תשלום. ברשותנו מעל ל-7000 עבודות מוכנות במגוון נושאים.