היישום אינו מחובר לאינטרנט

הקשר בין לקות למידה בקרב תלמידים ובין הערכת מסוגלות העצמית לימודית

עבודה מס' 071266

מחיר: 299.95 ₪   הוסף לסל

תאור העבודה: האם קיים קשר בין לקות למידה בקרב תלמידים ובין הערכת מסוגלות העצמית לימודית?

5,506 מילים ,24 מקורות ,2021

תקציר העבודה:

מטרת המחקר הנוכחי הינה לבחון את הקשר בין לקות למידה בקרב תלמידים ובין הערכת מסוגלות העצמית לימודית. לפיכך, שאלת המחקר המובילה את מחקר זה והיא: האם קיים קשר בין לקות למידה בקרב תלמידים ובין הערכת מסוגלות העצמית לימודית?
החלק ראשון הינו פרק הסקירה הספרותית אשר סוקר תחילה מהי לקות למידה על מאפייניה השונים, סוקר מהי מסוגלות עצמית ומתוך כך סוקר לבסוף את הקשר בין משתנים אלה. החלק השני של המחקר הינו פרק המתודולוגיה. פרק זה מציג את משתני המחקר הנבחנים, כלי המחקר, הליך המחקר, שיטת איסוף הנתונים ושיטות סטטיסטיות בהן נעשה שימוש במחקר זה. פרק שלישי הינו פרק הממצאים אשר מציג תחילה סטטיסטיקה תיאורית של משתתפי המחקר, סטטיסטיקה תיאורית של משתני המחקר ומבחני קורלציה לבחינת הקשר בין משתני המחקר התלוי והבלתי תלויים. פרק רביעי ואחרון הינו פרק הדיון והמסקנות אשר מציג את תובנות וממצאי מחקר זה על ידי אינטגרציה של הממצאים התיאורטיים והאמפיריים של המחקר וכן את תרומת המחקר מהיבטים מחקריים ויישומיים בתחום זה.
הבחירה לעסוק ולהעמיק בסוגיה מחקרית זו נובעת מתוך העובדה כי תלמידים רבים סובלים מהפרעות למידה שונות שמשליכות על הישגים הלימודיים אך גם על תחושת מסוגלותם העצמית.

כלי המחקר המרכזי בעבודה זו הוא השאלון.

תוכן עניינים:
1. מבוא
2. סקירת ספרות
2.1 לקויות למידה
2.2 מסוגלות עצמית
2.3 הקשר בין לקות למידה ומסוגלות עצמית
3. מתודולוגיית המחקר
3.1 מערך המחקר
3.2 מדגם המחקר
3.3 משתני המחקר
3.3.1 משתנה תלוי
3.3.2 משתנה בלתי תלוי
3.4 כלי המחקר
3.5 הליך המחקר ושיטת איסוף הנתונים
3.6 עיבוד הנתונים
4. ממצאים
4.1 סטטיסטיקה תיאורית של המשתנים
4.2 קורלציה בין משתנים
4.3 השוואה בין מדגמים
5. דיון ומסקנות
5.1 דיון
5.2 מסקנת המחקר
5.3 מגבלות המחקר
5.4 הצעות למחקר המשך
6. ביבליוגרפיה
7. נספחים
7.1 שאלון המחקר
7.2 פלטים סטטיסטיים

קטע מהעבודה:

לקות למידה היא תופעה מורכבת. במהלך השנים הוצעו מגוון הגדרות לתופעה זו, אך למעשה עד היום אין הגדרה אחת, המוסכמת על הכול והדיון בסוגיה זו נמשך (שרפי ורוזנבלום, 2014). אחת הסוגיות המרכזיות בכל דיון על לקויות למידה היא סוגיית ההגדרה. לקות למידה זכתה למגוון של הגדרות שחוברו על ידי גופים ממשלתיים, ציבוריים או על ידי קבוצות אינטרס ייחודיות. ההגדרה שאומצה על ידי אנשי מחקר רבים היא זו שנוסחה על ידי "הוועדה הלאומית המאוחדת על לקויות למידה" בארצות הברית. ההגדרה עודכנה בשנת 1988 ועודכנה שוב בשינויים קלים בשנת 1994. היתרון של הגדרה זו הוא בכך שהיא פותחה על ידי נציגים ממספר רב של ארגונים מקצועיים ושל ארגוני הורים והם אף אימצו אותה. ההגדרה הזו אינה מחליפה במסמכי מדינה בארצות הברית את ההגדרה של משרד החינוך האמריקני משנת 1977 אבל היא מבטאת אחידות דעים בין ארגוני הורים לאנשי מקצוע (קוזמינסקי, 2004).

תגים:

לקויות למידה · בטחון עצמי · קושי · חשיבה · הערכה · מסוגלות · למידה · למידה עצמית · הישגים · כישורים · תלמידים · מתבגרים · בני נוער

אפשרויות משלוח:

ניתן לקבל ולהזמין עבודה זו באופן מיידי במאגר העבודות של יובנק. כל עבודה אקדמית בנושא "הקשר בין לקות למידה בקרב תלמידים ובין הערכת מסוגלות העצמית לימודית", סמינריון אודות "הקשר בין לקות למידה בקרב תלמידים ובין הערכת מסוגלות העצמית לימודית" או עבודת מחקר בנושא ניתנת להזמנה ולהורדה אוטומטית לאחר ביצוע התשלום.

אפשרויות תשלום:

ניתן לשלם עבור כל העבודות האקדמיות, סמינריונים, ועבודות המחקר בעזרת כרטיסי ויזה ומאסטרקרד 24 שעות ביממה.

אודות האתר:

יובנק הנו מאגר עבודות אקדמיות לסטודנטים, מאמרים, מחקרים, תזות ,סמינריונים ועבודות גמר הגדול בישראל. כל התקצירים באתר ניתנים לצפיה ללא תשלום. ברשותנו מעל ל-7000 עבודות מוכנות במגוון נושאים.