היישום אינו מחובר לאינטרנט

הצד הרגשי של מטבע לקות הלמידה

עבודה מס' 069275

מחיר: 217.95 ₪   הוסף לסל

תאור העבודה: בחינת חוויותיה הרגשיות של אישה עם לקות למידה, באמצעות ראיון.

4,850 מילים ,10 מקורות ,2012

תקציר העבודה:

נושא המחקר הוא הצד הרגשי של לקויי למידה. לקות למידה נובעת מגורמים נוירו-התפתחותיים. היא נמשכת לאורך כל חייו של האדם, ופוגעת בתפקודו גם בבגרות‏. יש לה השלכות רגשיות, חברתיות, התנהגותיות וקוגניטיבות, ובתפקודים נוספים מעבר ללמידה אקדמית. טיפול מתאים עשוי לסייע לאדם עם לקות למידה לבטא ידע ומיומנויות ולהגיע למיצוי טוב יותר של הפוטנציאל האישי שלו.

שיטת המחקר - המחקר עוסק בנושא שעד כה מיעטו לעסוק בו ובוודאי לא נחקר בדרך שבה התבצע מחקר זה - מחקר איכותני, בזרם נרטיבי, החולש על תקופות שונות של חיי נשוא המחקר, מינקות ועד בגרות. שיטת מחקר זו מאפשרת לעקוב אחר השינויים הרגשיים והנפשיים של הנחקרת במהלך חיים שלמים ולא להתמקד אך ורק בנקודת זמן אחת.
שאלת המחקר - מהן חוויותיה הרגשיות של המרואיינת, בעלת לקות הלמידה והקשב, במהלך תקופות שונות של חייה?
חשובים לא פחות, כגון: היבטים רגשיים, התנהגותיים ובין אישיים וכן תפקודים קוגניטיביים נוספים מעבר לתחום הלמידה וכן בשנים שלפני ואחרי גילאי בית הספר. לכן החלטתי לבחון את הצד הרגשי של מטבע לקות הלמידה ומטרת המחקר: חוויותיה הרגשיים של ר' אישה עם לקות למידה.
תחומי הידע ללימוד התופעה - ניתן לחלק את תחומי הידע המלמדים על התופעה לשני תחומים עיקריים: התחום הראשון עוסק בתסמונת מהפן הקוגניטיבי, הכולל אבחון קוגניטיבי ודרכי הוראה מתקנת, אשר במרבית המקרים מתבצעים בשנות החיים המקבילות לגיל החינוך. התחום השני עוסק בתסמונת מהפן הרגשי-התנהגותי. בתחום הידע השני ממעטים לעסוק. עם זאת לא ניתן להתאלם ממנו, מכיוון שתחום זה מושפע רבות בשל התסמונת ולעיתים רבות אף חלק בלתי נפרד מהתסמונת.

תוכן עניינים:
1. מבוא
2. ממצאים
2.1 הצגת עץ קטגוריות
2.2 לקות למידה - מהי?
2.2 הלקות הסמויה מן העין
2.3 הגדרה רחבה לתסמונת "לקות הלמידה"
2.4 ילדות
2.4.1 היבטים התפתחותיים וחברתיים בגיל הצעיר
2.4.2 גישת מערכת החינוך
2.5 גיל ההתבגרות
2.6 החלטות ובחירה חופשית של האדם הבוגר לקוי הלמידה
2.7 הורים לילדים בעלי לקויות למידה - קבלה או הדחקה?
3. מסקנות
4. ביבליוגרפיה

קטע מהעבודה:

לקות למידה היא תסמונת רב-תחומית, המאופיינת כלקות התפתחותית הפוגעת בתפקודי למידה בסיסיים, ומפריעה לאדם באופן ניכר לרכוש ולבטא ידע ומיומנויות ברמה הצפויה מאנשים בגילו, השכלתו ומנת המשכל שלו (סימפסון, 1994).

תגים:

לקות למידה · היבטים רגשיים · דימוי עצמי · ADHD · לקויי למידה · ליקוי למידה

אפשרויות משלוח:

ניתן לקבל ולהזמין עבודה זו באופן מיידי במאגר העבודות של יובנק. כל עבודה אקדמית בנושא "הצד הרגשי של מטבע לקות הלמידה ", סמינריון אודות "הצד הרגשי של מטבע לקות הלמידה " או עבודת מחקר בנושא ניתנת להזמנה ולהורדה אוטומטית לאחר ביצוע התשלום.

אפשרויות תשלום:

ניתן לשלם עבור כל העבודות האקדמיות, סמינריונים, ועבודות המחקר בעזרת כרטיסי ויזה ומאסטרקרד 24 שעות ביממה.

אודות האתר:

יובנק הנו מאגר עבודות אקדמיות לסטודנטים, מאמרים, מחקרים, תזות ,סמינריונים ועבודות גמר הגדול בישראל. כל התקצירים באתר ניתנים לצפיה ללא תשלום. ברשותנו מעל ל-7000 עבודות מוכנות במגוון נושאים.