היישום אינו מחובר לאינטרנט

השפעת שימוש בטכנולוגיות על הישגי תלמידים

עבודה מס' 071257

מחיר: 349.95 ₪   הוסף לסל

תאור העבודה: האם לחדשנות בהוראה ושימוש בטכנולוגיות מתקדמות ישנה השפעה חיובית על הישגים לימודיים בקרב תלמידים?

6,228 מילים ,21 מקורות ,2019

תקציר העבודה:

מחקרים רבים נעשו על הישגיהם הלימודיים של תלמידים בארץ ובעולם כאשר מרבית המחקר מנסים לבחון ולהעמיק בגורמים הבלתי תלויים השונים אשר יכולים להשפיע באופן חיובי על הישגים לימודיים. בשנים האחרונות נכנס לתחום ההוראה גם תחום הטכנולוגיה כאשר השימוש באמצעים טכנולוגיים הופך שכיח יותר ויותר בגילאים צעירים. שימוש באמצעים טכנולוגיים מאפשר למעשה גישה טובה יותר לתלמידים, מיקוד הקשב שלהם לתוכן הנלמד ויכולת לאכוף את השליטה, ההקשבה והתמקדות התלמידים בחומר הנלמד. לפיכך, תחום מחקר זה מהווה עניין רב באקדמיה והן במערכות החינוך השונות ועל כן מצאתי עניין מהותי בחקר סוגיה זו.
מתוך רקע הדברים שלעיל, מטרתו של מחקר זה הינה לבחון את תרומת השימוש באמצעים טכנולוגיים בהוראה לשיפור הישגיהם הלימודיים של התלמידים. שאלת המחקר המובילה את עבודה זו והיא: האם לחדשנות בהוראה ושימוש בטכנולוגיות מתקדמות ישנה השפעה חיובית על הישגים לימודיים בקרב תלמידים?
מתוך שאלה זו עולות השערות המחקר הבאות: ימצא קשר חיובי בין תפיסת המורים כלפי שימוש בטכנולוגיות בהוראה ובין הישגיהם הלימודיים של התלמידים בעקבות שימוש בטכנולוגיות בהוראה, כלומר ככל שהמורה בעל תפיסה חיובית יותר לאימוץ טכנולוגיות בהוראה כך ההישגים הלימודיים של התלמידים בעקבות שימוש בטכנולוגיות גבוהים יותר ; ימצא קשר שלילי בין ותק בהוראה של המורים ובין תפיסתם כלפי שימוש בטכנולוגיות בהוראה, כלומר ככל שהמורה בעל ותק בהוראה גבוהה יותר כך נטייתו לאמץ טכנולוגיות בהוראה תהיה נמוכה יותר.
על מנת לבחון את שאלת המחקר וההשערות, המחקר בנוי באופן הבא: פרק ראשון של המחקר הינו פרק הסקירה הספרותית אשר סוקר תחילה את ביטויי הטכנולוגיה בהוראה כאשר הספרות מתמקדת בהשפעות על הטמעת הידע בקרב תלמידים, תרומה לאחזור מידע בקרב מורים וכן תרומה ליכולת להעריך את הישגי התלמידים באופן מקצועי יותר. כמו כן, פרק זה סוקר את מגבלות השימוש הטכנולוגיה בהוראה ולבסוף מציג את השפעת השימוש בטכנולוגיה בהוראה על הישגים התלמידים בישראל.
הפרק השני של מחקר זה הינו פרק השיטה אשר מציג את משתני המחקר, את כלי המחקר בו נעשה שימוש, את מדגם המחקר וכן את הליך ביצוע המחקר. בנוסף מפרט חלק זה מהם השיטות הסטטיסטיות השונות בהן נעשה שימוש במחקר זה לבחינת השערות המחקר ושאלת המחקר. הפרק השלישי הינו פרק הממצאים אשר מציג תחילה מאפיינים דמוגרפיים שונים של משתתפי המחקר מציג סטטיסטיקה תיאורית של משתני המחקר הבלתי תלויים והתלוי ומציג ניתוח אמפירי של השערות המחקר תוך הסבר מפורט של כלל התוצאות שיתקבלו.

פרק רביעי ואחרון הינו פרק הדיון אשר משלב את הממצאים התיאורטיים שעלו מתוך הסקירה עם הממצאים האמפיריים שעלו מתוך ניתוח השאלון ומעלה סוגיות וקווי מחשבה נוספים בדבר ממצאי המחקר השונים. כמו כן חלק זה מתאר את מגבלותיו של מחקר זה והצעות למחקרי המשך נוספים אשר יכולים לשפוך אור נוסף על ממצאי המחקר.
הבחירה שלי לעסוק ולהעמיק בסוגיה מחקרית זו נובעת מהעובדה שכיום יש צורך אמיתי ליצור בשילוב טכנולוגיות בהוראה שכן השימוש ההולך וגובר בטכנולוגיות בכל תחומי החיים לא יכול לפסוח על תחום ההוראה בלבד ועל כן גורמים רבים מתחום החינוך צריכים לפעול לאימוץ טכנולוגיות אלה תוך הגברת יכולות ההוראה של המורים, הרתמות וקשב של תלמידים וכן שיפור הישגיהם הלימודיים.

כלי המחקר המרכזי בעבודה זו הוא השאלון.

תוכן עניינים:
1. מבוא
2. סקירת ספרות
2.1 ביטויי הטכנולוגיה בהוראה
2.1.1 תרומה להטמעת הידע
2.1.2 תרומה לאחזור המידע
2.1.3 תרומה להערכת הישגים לימודיים
2.1.4 תרומה להתפתחות מקצועית של מורים
2.2 מגבלות בהטמעת טכנולוגיות בהוראה
2.3 תרומת מערכת החינוך והמורים לתהליך הטעמת טכנולוגיות בהוראה
2.4 השפעת טכנולוגיות בהוראה על הישגי תלמידים
2.4.1 הישגים לימודיים של תלמידי ישראל
2.4.2 תרומת הטכנולוגיה להישגים הלימודיים
3. מתודולוגיית המחקר
3.1 מערך המחקר
3.2 משתני המחקר
3.3 מדגם המחקר
3.4 שיקולים בבחירת שיטת הדגימה
3.5 הליך המחקר
3.6 כלי המחקר
3.7 כלים סטטיסטיים
4. ממצאים
4.1 משתתפי המדגם
4.2 משתני המחקר
4.3 בחינת השערות המחקר
5. דיון ומסקנות
5.1 דיון
5.2 מגבלות המחקר
5.3 הצעות למחקרי המשך
6. ביבליוגרפיה
7. נספחים
7.1 שאלון המחקר
7.2 פלטים סטטיסטיים

קטע מהעבודה:

בעקבות התפתחותה המהירה של הטכנולוגיה בשנים האחרונות, השתכללו גם בתי הספר בתחום זה ושילבו טכנולוגיות רבות, כולל מחשבים, לימוד מרחוק ועזרים חכמים אחרים. הסביבה הלימודית שכוללת טכנולוגיות שונות נושאת בחובה יתרונות פדגוגיים רבים ומביאה דוגמאות כמו אפשרות לחקר מקומות רחוקים שאי אפשר להגיע אליהם והעשרה של מקורות מידע רבים שאינם מצויים בהישג ידו של כל תלמיד. השימוש בטכנולוגיות ממוחשבות במערכת החינוך מסייע לתיווך בין חשיבה ממשית וחשיבה מופשטת. יתרונות נוספים שהיא מציינת שקיימים בעזרים השונים הם גיוון התהליכים החינוכיים וההתנסויות של התלמידים. כל זה במטרה להבנות ידע ולהגביר את יכולותיו של התלמיד (וידיסלבסקי, 2011).

תגים:

חינוך · בית ספר · לימודים · טכנולוגיה · מחשבים · תלמידים · ילדים · בני נוער · הוראה · מורים · פיתוח · אינטרנט · חדשנות · שינוי · שימוש · למידה מרחוק · אינטרנט

אפשרויות משלוח:

ניתן לקבל ולהזמין עבודה זו באופן מיידי במאגר העבודות של יובנק. כל עבודה אקדמית בנושא "השפעת שימוש בטכנולוגיות על הישגי תלמידים", סמינריון אודות "השפעת שימוש בטכנולוגיות על הישגי תלמידים" או עבודת מחקר בנושא ניתנת להזמנה ולהורדה אוטומטית לאחר ביצוע התשלום.

אפשרויות תשלום:

ניתן לשלם עבור כל העבודות האקדמיות, סמינריונים, ועבודות המחקר בעזרת כרטיסי ויזה ומאסטרקרד 24 שעות ביממה.

אודות האתר:

יובנק הנו מאגר עבודות אקדמיות לסטודנטים, מאמרים, מחקרים, תזות ,סמינריונים ועבודות גמר הגדול בישראל. כל התקצירים באתר ניתנים לצפיה ללא תשלום. ברשותנו מעל ל-7000 עבודות מוכנות במגוון נושאים.