היישום אינו מחובר לאינטרנט

תפיסת מתבגרים כלפי שחרור תרמילאים ישראלים שנתפסו צורכים סמים בחו"ל

עבודה מס' 071245

מחיר: 259.95 ₪   הוסף לסל

תאור העבודה: כיצד מתבגרים ישראלים תופסים את הצורך בשחרור תרמילאים ישראלים אחרי צבא שנתפסו צורכים סמים בלתי חוקיים כחלק ממסע התרמילאות?

4,259 מילים ,16 מקורות ,2020

תקציר העבודה:

ישראלים רבים מסיימים שירות צבאי ובוחרים לבלות את זמנם במשך 3 חודשים ויותר בארץ זרה. זו נקראת תופעת תרמילאות בה למעשה עוזב הפרט את הארץ ועובר לארץ זרה, לרוב מזרח אסיה או דרום אמריקה, על מנת לחוות פורקן מהלחצים השונים הקיימים בארץ המוצא. שהייה בארץ זרה יוצרת לעיתים לגיטימציה עבור התרמילאי הישראלי לצרוך חומרים מסוכנים וסמים בפרט. לעיתים, צריכת הסמים בארץ זרה הינה חוקית ואותם תרמילאים ישראלים נעצרים בגין ביצוע עבירה על החוק. לעיתים, אותם תרמילאים נעצרים על שימוש בסמים באופן בלתי חוקי. מטרת מחקר זה הינה לבחון את תפיסת המתבגרים הישראלים בארץ כלפי תרמילאים ישראלים אחרי צבא שנתפסו צורכים סמים בחו"ל כחלק ממסע התרמילאות.
מטרת המחקר הנוכחי הינה לבחון ולהעמיק בסוגיית המחקר המובילה את עבודה זו והיא: כיצד מתבגרים ישראלים תופסים את הצורך בשחרור תרמילאים ישראלים אחרי צבא שנתפסו צורכים סמים בלתי חוקיים כחלק ממסע התרמילאות?
מתן המענה לסוגיה זו נעשה במחקר זה על פי מספר פרקים. פרק ראשון הינו פרק הסקירה הספרותית אשר סוקר בצורת משפך מנושא של תרמילאות דרך הגדרת תרמילאות, היסטוריה של התרמילאות ובחינת תופעת התרמילאות בקרב ישראלים. חלקו השני של פרק הסקירה עוסק בצריכת סמים בקרב תרמילאים ישראלים, מאסר תרמילאים ישראל על צריכת סמים ובחינת עמדותיהם של מתבגרים כלפי צריכת סמים בקרב התרמילאים הישראלים.
פרק שני של המחקר הינו פרק המתודולוגיה אשר מציג את כלי המחקר, הליך המחקר, שיטת איסוף הנתונים ושיטות סטטיסטיות בהן נעשה שימוש. חלק שלישי הינו פרק הממצאים המציג את ממצאי המחקר שעלו מתוך ניתוח השאלונים שהועברו למשתתפי המחקר. חלק רביעי ואחרון הינו פרק הדיון והמסקנות אשר מציג באופן אינטגרטיבי את עיקרי תובנות ומשמעותיות המחקר שעלו מתוך ניתוח הספרות והממצאים האמפיריים של מחקר זה.
הבחירה לעסוק ולהעמיק בתופעת צריכת הסמים בקרב תרמילאים ישראלים, מאסרם ועמדות מתבגרים בארץ כלפי תופעה זו נובעת מהיותו של נושא זה אקטואלי בחברה הישראלית. ישראלים רבים מטיילים בעולם בעיקר אחר צבא ונוטים להתנהגות בלתי נורמטיבית שלא היתה מתרחשת לרוב בארץ אך כן מקבלת לגיטימיות מסויימת במדינות המזרח הרחוק כגון צריכת סמים. לעיתים אותם ישראלים מסתבכים ונכלאים ומדינת ישראל עושה כל שביכולתה להביא אותם לבית כלא ישראלי. רק לאחרונה היתה עדות למאסר של תרמילאית מהודו על אחזקת סמים ומעצרה וכליאתה בכלא ברוסיה.

תוכן עניינים:
1. מבוא
2. סקירת ספרות
3. מתודולוגיית המחקר
3.1 שיטת המחקר
3.2 משתני המחקר
3.3 מדגם המחקר
3.4 כלי המחקר
3.4.1 תיאור השאלונים
3.5 הליך המחקר ושיטת איסוף הנתונים
3.6 ניתוח הנתונים
4. ממצאים
4.1 משתתפי המדגם
4.1.1 סטטיסטיקה תיאורית
4.1.2 תיאורים גרפיים
4.2 משתני המחקר
4.3 הבדלי תפיסות כלפי שימוש בסמים ושחרור תרמילאים
4.3.1 מבחני T-test בלתי תלויים
4.3.2 תיאורים גרפיים
4.4 בחינת השערת המחקר
5. דיון ומסקנות
6. ביבליוגרפיה
נספחים - שאלון ופלט סטטיסטי

קטע מהעבודה:

אל מול תופעה רחבה זו של צריכת סמים בקרב תרמילאים ישראלים בארצות שונות, קיימת גם סבירות גבוהה לכך שאותם תרמילאים, לרוב אלה שצורכים חומרים מסוכנים בתדירות גבוהה ולאורך זמן ואף נוטים להתנייד עם חומרים אלה כאשר הם ברשותם, נתפסים על ידי רשויות החוק באותן מדינות ועוברים הליך משפטי שבו לרוב הם נאסרים לתקופה מסויימת באותה מדינה. לפיכך, תרבות התרמילאים הישראלית מהווה מוקד למחקר אנתרופולוגי, סוציולוגי ותיירותי, תוך התמקדות בהתנהגויות השימוש בסמים. נקודות מבט חשובות אחרות חסרות וכמה היבטים חשובים של התופעה נותחו. למשל, נותר ללמוד על המיזוג של קובעי המדיניות והתגובות התקשורתיות בישראל עם תפיסה חברתית של התנהגות כסיכון בריאותי וסטייה (Bonny-Noach, 2018‏).

תגים:

ישראל · תרמילאים · טיול · תיירות · חופשה · מסע · סמים · צריכה · פלילי · חוק · איסור · חברה · תרבות · צבא · בני נוער · נוער · קטינים · חוויה · שחרור · כלא · טקס מעבר

אפשרויות משלוח:

ניתן לקבל ולהזמין עבודה זו באופן מיידי במאגר העבודות של יובנק. כל עבודה אקדמית בנושא "תפיסת מתבגרים כלפי שחרור תרמילאים ישראלים שנתפסו צורכים סמים בחו"ל", סמינריון אודות "תפיסת מתבגרים כלפי שחרור תרמילאים ישראלים שנתפסו צורכים סמים בחו"ל" או עבודת מחקר בנושא ניתנת להזמנה ולהורדה אוטומטית לאחר ביצוע התשלום.

אפשרויות תשלום:

ניתן לשלם עבור כל העבודות האקדמיות, סמינריונים, ועבודות המחקר בעזרת כרטיסי ויזה ומאסטרקרד 24 שעות ביממה.

אודות האתר:

יובנק הנו מאגר עבודות אקדמיות לסטודנטים, מאמרים, מחקרים, תזות ,סמינריונים ועבודות גמר הגדול בישראל. כל התקצירים באתר ניתנים לצפיה ללא תשלום. ברשותנו מעל ל-7000 עבודות מוכנות במגוון נושאים.