היישום אינו מחובר לאינטרנט

השפעת הגירושין על מתבגרים

עבודה מס' 066145

מחיר: 362.95 ₪   הוסף לסל

תאור העבודה: השפעת הגירושין על מתבגרים תוך התמקדות בעמדות המתבגרים כלפי זוגיות וכלפי מין.

5,347 מילים ,25 מקורות ,2007

תקציר העבודה:

"כאשר האהבה דועכת ,הבית קר,יש מתח באוויר,יש טעם מר בפה ,יש עצבנות ,יש רוגז ועקיצות ,יש שקט מכאיב בלב ובאוזניים,יש מתיחות הממיתה את כוח החיים של ההורים והילדים ,של התינוקות הנולדים לחיות .בבית בו האהבה דועכת קשה לחיות ,קשה להישאר ביחד לכן הוריך נפרדים כעת ....."(רפי רוזן, משורר).

למרות ההתייחסות הסובלנית, הקבלה של נושא הגירושין והעלייה במעמד החברתי של הפרודים, תהליך הגירושין נתפס כאירוע משברי טראומטי וארוך טווח למערכת המשפחתית כולה (רביב כצנלסון ,1986). למעט מקרים של אלימות קשה בין ההורים, הילדים אינם מקבלים בחיוב את גירושי הוריהם (אלדר וברנע , 2002). גם המתבגרים מאוד כואבים את הפרידה וחוששים לקשרים במשפחה. ג'ק, 14: "אני מרגיש כאילו נשמטה הקרקע מתחת לרגלי. בכיתי והתחננתי" (ולרסטין וקלי, 1984).
גישות התופסות את הגירושין לא כאקט חד פעמי אלא כתהליך מתמשך, מייחסות חשיבות רבה לעוינות בינאישית וקונפליקט בין הורי לאחר הגירושים כמשתנים בעלי השפעה על הסתגלות הילד לאחר הגירושין (Emery,1982).

עבודה זו תציג את תופעת הגירושין, ותדון בהשפעת הגירושין על מתבגרים תוך התמקדות בעמדות המתבגרים כלפי זוגיות וכלפי מין. עמדות אלו באות לידי ביטוי הן בתפיסות המתבגרים והן בהתנהגותם. בהמשך העבודה תציג דרכי התערבות בית ספרית בנושא הגירושין בעיקר בקרב מתבגרים.

תוכן עניינים:
א. תופעת הגירושין
ב. השלכות על זוגיות ומין אצל המתבגר
ג. השלכות ייעוציות וטיפוליות
ד. השפעות הגירושין על בני הזוג, ועל היחסים בינהם
ה. דרכי התמודדות של בית ספר עם נושא הגירושין
ו. ביביליוגרפיה

קטע מהעבודה:

גיל הילד הוא משתנה עיקרי בניבוי המשגתו את הגירושין. ניתן להסביר זאת באמצעות תיאוריית ההתפתחות של פיאז'ה המתייחסת להשפעת הגיל על יכולת הילד להסיק מסקנות לגבי יחסים בין אישיים ולהגיע לחשיבה מופשטת. לפי סמילנסקי (1990), בגיל ההתבגרות הילדים נעשים מודעים יותר לתכונות האישיות של ההורה כיציבות מעבר להקשרים חברתיים, ולומדים להבחין בין סוגים שונים של קשרים ומערכות יחסים. בהתבגרות המוקדמת (גיל 12-15) אינם מבחינים בין כוונה לתוצאה של התנהגות הוריהם. לכן נוטים לשפוט בחומרה את הוריהם שטענו כי כוונותיהם טובות אך התוצאות (סכסוך, גירושין) לא תאמו לכוונות.

תגים:

התפתחות · קשרים · פירוד · גירושין · הורים · פרודים

עבודות נוספות בנושא:

אפשרויות משלוח:

ניתן לקבל ולהזמין עבודה זו באופן מיידי במאגר העבודות של יובנק. כל עבודה אקדמית בנושא "השפעת הגירושין על מתבגרים ", סמינריון אודות "השפעת הגירושין על מתבגרים " או עבודת מחקר בנושא ניתנת להזמנה ולהורדה אוטומטית לאחר ביצוע התשלום.

אפשרויות תשלום:

ניתן לשלם עבור כל העבודות האקדמיות, סמינריונים, ועבודות המחקר בעזרת כרטיסי ויזה ומאסטרקרד 24 שעות ביממה.

אודות האתר:

יובנק הנו מאגר עבודות אקדמיות לסטודנטים, מאמרים, מחקרים, תזות ,סמינריונים ועבודות גמר הגדול בישראל. כל התקצירים באתר ניתנים לצפיה ללא תשלום. ברשותנו מעל ל-7000 עבודות מוכנות במגוון נושאים.