היישום אינו מחובר לאינטרנט

הקשר בין עיסוק בספורט ובין הישגים לימודיים בקרב תלמידים

עבודה מס' 071187

מחיר: 229.95 ₪   הוסף לסל

תאור העבודה: בחינת עמדות של שמונה תלמידים לגבי הקשר בין עיסוק בענפי ספורט תחרותיים והישגיהם הלימודיים.

5,040 מילים ,14 מקורות ,2019

תקציר העבודה:

הספורט התחרותי הוא אחד מהתחומים העתיקים ביותר השייכים לאדם. ניתן למצוא עדויות רבות המצביעות על קיומן של תחרויות ספורט בתרבויות מגוונות ועתיקות כגון יוון הקלאסית ורומי העתיקה, ועד העת המודרנית. הספורט התחרותי מועיל רבות לאדם ולחברה בימינו אנו בדרכים שונות ומגוונות. קיומן של תחרויות ספורט מביא למיצוי היכולות האישיות למצוינות. האדם הפשוט מחד גיסא והספורטאי המקצועי מאידך גיסא, מביאים את יכולותיהם הפיזיות והמנטליות למצוינות ע"י השתתפותם בתחרויות ספורט ובהכנה אליהם.
ספורט הינו חלק בלתי נפרד מתכני הלימוד במסגרת בית הספר בכל שכבות הגילאים וכיום יותר מבעבר לוקח נפח רב יותר, בעיקר בשכבות הצעירות מתוך תפיסה בריאותית של התלמידים אשר נוטים לעסוק פחות בספורט באופן יזום. אף על פי כן, אחד האתגרים המרכזיים העומדים בפני בתי הספר בארץ ובעולם הוא העלאת רמת ההישגים הלימודיים של תלמידי בתי הספר ולא הרחבת הפעילות הספורטיבית של התלמידים. העלאת ההישגים הלימודיים מוגדר על ידי בתי ספר רבים כמטרה עיקרית בראש סולם העדיפויות הבית ספרית, אולם הגדרה זו אינה מספקת לבתי הספר את הכלים והשיטות להשגת מטרה זו. ההכרה כי הישגים לימודיים ניתן לשפר באמצעות התאמת הסביבה, שיטות הלימוד והתכנים אל הילד ואל תרבותו מחלחלת בשנים האחרונות אל מערכות החינוך בעולם כולו והצליחה להוביל לשיפור ההישגים הלימודיים במקומות הללו (סבירסקי ודגן-בוזגלו, 2011).
רציונל מחקר זה הינו לבחון האם העיסוק של תלמידים בענפי ספורט תחרותיים פוגע למעשה בהישגיהם הלימודיים כאשר מחקר זה נובע מתוך התפיסה לפיה העיסוק בספורט תחרותי שואב משאבים רבים מהתלמיד כגון זמן, קשב והתמדה בספורט ופוגע בשל כך ביכולת התלמיד להשקיע משאבים דומים בלימודיו ולכן הישגיו הלימודיים צפויים כי יפגעו.
מתוך כך, מחקר זה מטרתו לבחון את הקשר שבין עיסוק בספורט תחרותי והישגים לימודיים כאשר מתן מענה מחקרי למטרה זו יושג במחקר זה באמצעות השיטה האיכותנית אשר תבחן באופן סובייקטיבי את הישגיו הלימודיים של התלמיד וכן את אופן ורמת פעילותו בספורט במסגרת בית הספר ולאחריו.
במחקר זה נעשה שימוש בראיונות עומק מובנים למחצה המאפשרים להכיר את נקודת המבט האישית של התלמיד בנוגע לאמונותיו, תפיסותיו ודעתו כלפי עיסוק בפעילות ספורטיבית.

תוכן עניינים:
1. מבוא
2. סקירת ספרות
2.1 פעילות ספורט
2.2 הישגים לימודיים
2.3 השפעת עיסוק בספורט תחרותי על הישגים לימודיים
3. מתודולוגיית המחקר
3.1 שיטת המחקר
3.2 כלי המחקר
3.3 רציונל לבחירת שיטה זו
3.4 הליך המחקר
3.5 מדגם המחקר
3.6 ניתוח הראיונות
4. ממצאים
4.1 עיסוק בספורט
4.2 העדר פעילות ספורטיבית בקרב ילדים
4.3 ההישגים הלימודיים של המרואיינים
4.4 השפעת העיסוק בפעילות ספורטיבית על הישגים לימודיים
5. דיון ומסקנות
5.1 דיון
5.2 מסקנת המחקר
5.3 מגבלות המחקר
5.4 הצעות למחקרי המשך
6. ביבליוגרפיה
נספחים - הראיונות

קטע מהעבודה:

הספורט הוא אחד מהתחומים העתיקים ביותר השייכים לאדם. ניתן למצוא עדויות רבות המצביעות על קיומן של פעילויות ואף תחרותיות ספורט בתרבויות מגוונות ועתיקות כגון יוון הקלאסית ורומי העתיקה, ועד העת המודרנית. הספורט התחרותי מועיל רבות לאדם ולחברה בימינו אנו בדרכים שונות ומגוונות. קיומן של תחרויות ספורט מביא למיצוי היכולות האישיות למצוינות. האדם הפשוט מחד גיסא והספורטאי המקצועי מאידך גיסא, מביאים את יכולותיהם הפיזיות והמנטליות למצוינות ע"י השתתפותם בתחרויות ספורט ובהכנה אליהם (שמידע, 1987; Álvarez-Bueno et al., 2017).

תגים:

ספורט · חינוך גופני · התעמלות · תחרות · חינוך · שילוב · למידה · ספורטאי · הישגים · הצלחה · ציונים · מנטליות · בריאות · עיסוק · השקעה · תלמידים

אפשרויות משלוח:

ניתן לקבל ולהזמין עבודה זו באופן מיידי במאגר העבודות של יובנק. כל עבודה אקדמית בנושא "הקשר בין עיסוק בספורט ובין הישגים לימודיים בקרב תלמידים", סמינריון אודות "הקשר בין עיסוק בספורט ובין הישגים לימודיים בקרב תלמידים" או עבודת מחקר בנושא ניתנת להזמנה ולהורדה אוטומטית לאחר ביצוע התשלום.

אפשרויות תשלום:

ניתן לשלם עבור כל העבודות האקדמיות, סמינריונים, ועבודות המחקר בעזרת כרטיסי ויזה ומאסטרקרד 24 שעות ביממה.

אודות האתר:

יובנק הנו מאגר עבודות אקדמיות לסטודנטים, מאמרים, מחקרים, תזות ,סמינריונים ועבודות גמר הגדול בישראל. כל התקצירים באתר ניתנים לצפיה ללא תשלום. ברשותנו מעל ל-7000 עבודות מוכנות במגוון נושאים.