היישום אינו מחובר לאינטרנט

הקשר בין מפלגת העבודה בבריטניה והאיגודים המקצועיים תוך השוואה בין מערכת הקשרים הזו למערכת הקשרים בין מפלגת העבודה הישראלית וקשריה עם ההסתדרות.

עבודה מס' 032753

מחיר: 228.95 ₪   הוסף לסל

תאור העבודה:

5,288 מילים ,14 מקורות

תקציר העבודה:

מפלגת העבודה בבריטניה מיצגת מעצם מהותה את ציבור העובדים בבריטניה. מפלגה זו שמיצגת את הגוש הסוציליסטי במדינה זו מתיימרת לשמש פה למעמד רחב זה במוסד הפרלמנט הבריטי. ולהוות גורם מתווך בין מעמד הפועלים שדאגו לתנאי עבודה ולתקציבים לבין הפרלמנט שדאג לפוליטיקה.
עבודה זו תתמקד בקשר של מפלגת העבודה הבריטית עם האיגודים המקצועיים שמאגדים בתוכם את רב פועלי המדינה. לשם השוואה נעמיד את קשרי המפלגה הבריטית עם האיגודים המקצועיים הבריטים מול קשרי מפלגת העבודה הישראלית וקשריה עם הסתדרות העובדים הכללית.
אנסה לבדוק האם קיימת זיקה בין מפלגת העבודה לבין האיגודים המקצועיים בבריטניה או ההסתדרות בישראל. וכן מהי עוצמת הזיקה בין שני הגופים.
כמו כן כיצד מושפעים הן המפלגה והן האיגודים המקצועיים\הסתדרות מבחינת פעילות ומדיניות. כיצד משפיעים קשרים אלו על המפלגה על מדיניותה והתנהגותה ואף על המערכת הפוליטית כולה.
מאז מלחמת העולם השניה ניכרת עלייה בהשפעתם של האיגודים המקצועיים ברחבי העולם ומעורבותם בתחומי הכלכלה והחברה הולכת ומתרחבת הרבה מעבר לבעיות שכר ותנאי עבודה. באירופה קיבלה מגמה זו דחיפה גדולה עם הקמת השוק האירופי המשותף ולידו מוסדות מיעצים בתחומים כלכליים וחברתיים בהם שותפים האיגודים המקצועיים.
לאחר סקירה היסטורית וארגונית של מפלגת העבודה הבריטית, של האיגודים המקצועיים בבריטניה ושל מפלגת העבודה וההסתדרות בישראל, אתמקד בשלושה סוגי קשרים הקיימים בין המפלגה לארגוני הפועלים.
הקשר הראשון והמהותי ביותר הוא קשר המתבטא בחוקות המוסדות בהם עוסקת העבודה. עיון בחוקות מבהיר את הקשר הפורמלי הקיים בין המפלגות לאיגודים. הפרק אינו דן בהלכה למעשה אלא רק בחוקה שהיא המדיניות התאורטית של המוסד.
פרק שלישי יעסוק בקשרים פיננסיים - כלומר יבחן את היקף התמיכה הכלכלית שנותנים האיגודים וההסתדרות למפלגות. עד כמה מבוססות המפלגות על כספים אלו ומהן ההשלכות של התמיכה הכלכלית על עיצוב מדיניות המפלגה.
פרק רביעי יעסוק בקשר בין חברות באיגוד מקצועי לבין הצבעה למפלגת העבודה. האם אכן חברי איגודים מקצועיים חשים הזדהות מוחלטת עם המעמד החברתי בו הם נמצאים גם בקלפי הבחירות ונותנים את קולם למפלגה המייצגת את ציבור הפועלים.

מקורות:

אריאן, אשר (1973) העם הבוחר : מסדה.
בייר, בן ציון, (1987) ההתנהגות הפוליטית של הפועלים חולון: זמננו.
הרינג, זאב (1957). המהפכה האפורה באנגליה תל אביב: מסדה.
מרגלית, אלקנה (1989) האיגוד המקצועי ומפלגת הלייבור בבריטניה גבעת חביבה: המרכז ללימודים סוציליסטיים.
מרחב, פרץ (1959) תולדות תנועת הפועלים הבינלאומית מרחביה: הקיבוץ הארצי השומר הצעיר.
סלוצקי, יהודה (1973) מבוא לתולדות תנועת העבודה הישראלית: עם - עובד.
קול, ג'ורג' דוגלס הורד (תשט"ז) תולדות תנועת הפועלים באנגליה 1789-1947. תל אביב: הקיבוץ המאוחד.
שפירא יונתן (1975) אחדות העבודה ההיסטורית : עם עובד.
Cole, Harry B. (1977) The British labour party, Oxford: Pergamon Press.
Ewing, Keith (1987). The Funding of political parties, Cambridge: Cambridge University Press.
Hobsbawn, Eric John (1984). Worlds of labour, London: Weidenfeld and Nicolson.
Koelble, Thomas Albert (1991) Politicians, Party activists and trade unions. Ann Arbor: University MicroFilms International.
Lees, John D. and Richard Kimber (1972). Political parties in modern Britain. London: Routledge and Kegan Paul.
Wright, Anthony (1983). British socialism. London. Longman.

תגים:

ארגוני עובדים · ארגון עובדים · איגוד מקצועי

אפשרויות משלוח:

ניתן לקבל ולהזמין עבודה זו באופן מיידי במאגר העבודות של יובנק. כל עבודה אקדמית בנושא "הקשר בין מפלגת העבודה בבריטניה והאיגודים המקצועיים תוך השוואה בין מערכת הקשרים הזו למערכת הקשרים בין מפלגת העבודה הישראלית וקשריה עם ההסתדרות.", סמינריון אודות "הקשר בין מפלגת העבודה בבריטניה והאיגודים המקצועיים תוך השוואה בין מערכת הקשרים הזו למערכת הקשרים בין מפלגת העבודה הישראלית וקשריה עם ההסתדרות." או עבודת מחקר בנושא ניתנת להזמנה ולהורדה אוטומטית לאחר ביצוע התשלום.

אפשרויות תשלום:

ניתן לשלם עבור כל העבודות האקדמיות, סמינריונים, ועבודות המחקר בעזרת כרטיסי ויזה ומאסטרקרד 24 שעות ביממה.

אודות האתר:

יובנק הנו מאגר עבודות אקדמיות לסטודנטים, מאמרים, מחקרים, תזות ,סמינריונים ועבודות גמר הגדול בישראל. כל התקצירים באתר ניתנים לצפיה ללא תשלום. ברשותנו מעל ל-7000 עבודות מוכנות במגוון נושאים.