היישום אינו מחובר לאינטרנט

שחיקה, לחץ ומוטיבציה בקרב מורים

עבודה מס' 071185

מחיר: 259.95 ₪   הוסף לסל

תאור העבודה: האם קיימת השפעה של שחיקה ולחץ בקרב מורים על מוטיבציית המורים בהוראה?

5,695 מילים ,20 מקורות ,2018

תקציר העבודה:

מחקרים רבים הראו שמטרות ההישג של תלמידים ללימודים משפיעות על מעורבותם בלימודים. בית הספר מהווה זירה הישגית לא רק לתלמידים, אלא גם למורים השואפים להצליח בעבודתם. שאיפה זו, לעיתים מובילה ללחץ ושחיקה רבה בקרב העוסקים בהוראה. על אלה יש להוסיף בעיות משמעת בכיתה, אפתיה של תלמידים, כיתות צפופות, מחסור בצוותי עזר ובציוד, עבודת ניירת רבה מדי, מבחנים רבים מדי, משכורת בלתי מספקת, העדר אפשרות לקידום, העברות שלא מרצון למקומות עבודה אחרים, מעורבות יתרה מצד ההורים, העדר תמיכה מנהלית, ניגודים בתפיסת התפקיד ועמימות בהגדרת התפקיד וכן ביקורת ציבורית קשה על המורה ועל עבודתו. לפיכך, מטרת העבודה הינה לבחון את הקשר בין לחץ ושחיקת מורים ובין השפעתם על מוטיבציית המורים ללמד. לשם כך מחקר זה בוחן את שאלת החקר הבאה: האם קיימת השפעה של שחיקה ולחץ בקרב מורים על מוטיבציית המורים בהוראה?
לשם מענה על שאלה זו המחקר בנוי באופן הבא: פרק ראשון של המחקר הינו פרק הסקירה הספרותית אשר סוקר את המשתנים הבלתי תלויים תחילה- לחץ ושחיקה ולאחר מכן את המשתנה התלוי במחקר זה- מוטיבציה להוראה. כל אחד מן המשתנים מוצג על ידי חוקרים שונים אשר מגדירים אותו ומציגים כיצד בא לידי ביטוי בתחום ההוראה בקרב מורים.
החלק השני של המחקר הינו פרק השיטה שבה מוצגת השיטה בה נעשה שימוש במחקר, כלי המחקר, פירוט מדגם המחקר וכן השערות המחקר והצגת המשתנים הבלתי תלויים והתלוי. בחלק השלישי מוצגים ממצאי המחקר שעלו מתוך ניתוח תשובות השאלונים, פירוט סטטיסטיקה תיאורית של משתתפי המחקר וכן בחינה אמפירית של השערותיו. בחלקו האחרון של המחקר מוצג דיון העוסק בהצגת ממצאי המחקר תוך השענות על הספרות התיאורטית, המסקנות שעלו מתוך בחינת הנושא, מגבלות המחקר והצעות למחקרים נוספים העוסקים בסוגיה הנבחנת.
בחרתי לחקור ולעסוק בנושא זה בשל העניין ההולך וגובר כיום בלחץ והשחיקה של המורים בישראל לאור ריבוי התלמידים בכיתות הלימוד, הצורך לתת מענה הולם לצרכים הילדים ובנוסף לתת מענה הולם לכל גחמות ההורים אשר כיום, יותר מבעבר, לוקחים חלק פעיל ורציף בנעשה בכיתת הלימוד ובקשר רציף עם המורה בסוגיות שונות הקשורות לילדיהם בתחום הלימודים.

במחקר זה נעשה שימוש בכלי מחקר מסוג שאלון מובנה למילוי עצמי.

תוכן עניינים:
1. מבוא
2. סקירת ספרות
2.1 שחיקה בעבודה
2.2 לחץ בעבודה
2.3 מוטיבציה
3. מתודולוגיית המחקר
3.1 משתני המחקר
3.2 מדגם המחקר
3.3 שיטת הדגימה
3.4 כלי המחקר
3.5 הליך המחקר
3.6 שיטות סטטיסטיות
4. ממצאים
4.1 משתתפי המחקר
4.2 תיאור משתני המחקר
4.3 בחינת השערות המחקר
4.4 רגרסיה
5. דיון ומסקנות
5.1 דיון
5.2 מסקנות
5.3 מגבלות העבודה
5.4 הצעות לעבודות המשך
6. ביבליוגרפיה
נספח - שאלון המחקר ופלטים סטטיסטיים

קטע מהעבודה:

מלאך-פיינס (2011) מגדירה שחיקה כתחושת תשישות רגשית, גופנית ורוחנית, הנגרמת מחמת עומס נפשי מתמיד ונמשך. שחיקה בעבודה הינה תוצאה של גורמי לחץ רגשיים ובינאישיים מתמשכים במקום העבודה (Maslach, Jackson & Leiter, 2001). שחיקה היא תסמונת פסיכולוגית בעלת שלושה ממדים: תשישות, ציניות (דה-פרסונליזציה) וחוסר מסוגלות. תשישות - היא המידה בה העובד חש עייפות, מתח, חוסר אנרגיה והתרוקנות נפשית. ציניות - היא המידה בה העובד מפתח עמדות שליליות ומרוחקות כלפי עבודתו. הציניות מתבטאת בריחוק בינאישי ובמעין איבוד תחושת הקשר הבינאישי של העובד עם עמיתים לעבודה ועם לקוחות. חוסר מסוגלות - היא המידה בה העובד חש חוסר יכולת והעדר הישגים בעבודה, אשר מתבטאים בהערכה שלילית של העובד את עצמו ((Maslach, Jackson & Leiter, 2001.

תגים:

לימודים · למידה · הצלחה · הישג · הישגים · תלמידים · מורים · מוטיבציה · שחיקה · לחץ · חרדה · עומס · הוראה · כיתה · חינוך · מערכת החינוך · תגמולים · תמריץ · מעורבות

אפשרויות משלוח:

ניתן לקבל ולהזמין עבודה זו באופן מיידי במאגר העבודות של יובנק. כל עבודה אקדמית בנושא "שחיקה, לחץ ומוטיבציה בקרב מורים", סמינריון אודות "שחיקה, לחץ ומוטיבציה בקרב מורים" או עבודת מחקר בנושא ניתנת להזמנה ולהורדה אוטומטית לאחר ביצוע התשלום.

אפשרויות תשלום:

ניתן לשלם עבור כל העבודות האקדמיות, סמינריונים, ועבודות המחקר בעזרת כרטיסי ויזה ומאסטרקרד 24 שעות ביממה.

אודות האתר:

יובנק הנו מאגר עבודות אקדמיות לסטודנטים, מאמרים, מחקרים, תזות ,סמינריונים ועבודות גמר הגדול בישראל. כל התקצירים באתר ניתנים לצפיה ללא תשלום. ברשותנו מעל ל-7000 עבודות מוכנות במגוון נושאים.