היישום אינו מחובר לאינטרנט

הבדלים בהפרעות שינה בקרב עובדי יום ועובדי משמרות

עבודה מס' 071183

מחיר: 259.95 ₪   הוסף לסל

תאור העבודה: האם יש קשר בין עבודה במשמרות לבין הפרעות שינה?

5,221 מילים ,18 מקורות ,2019

תקציר העבודה:

לילות ללא שינה או שינה מעטה בלילה הם נחלתם של כשליש מהאוכלוסייה ושל יותר מחצי מאלו שעברו את גיל 65 התופעה שכיחה יותר בקרב נשים ובקרב הסובלים ממחלה כרונית. מדובר בהפרעות שינה בדרגות שונות הפוגעת בתפקוד היום-יומי ובאיכות החיים- בלילה וביום. ההפרעה מקשה במיוחד על מי שעובדים במשמרת עבודה של לילה.
מטרת המחקר הנוכחי הינה לבחון מהי הפרעת שינה, כיצד היא משפיעה על האדם, מהן השלכותיה בטווח הקצר והארוך והאם קיימים הבדלים בהפרעות שינה בין עובדים אשר עובדים במשמרות ובין עובדים אשר עובדים עבודה רגילה בשעות עבודה קבועות.
שאלת המחקר אשר הובילה את מחקר זה הינה: האם יש קשר בין עבודה במשמרות לבין הפרעות שינה? השערות המחקר הנובעות מתוך שאלה זו הינן: אדם שיעבוד במשמרות ידווח על איכות שינה נמוכה יותר על פי מדד MSQ בהשוואה לאדם שעובד בשעות יום בלבד (שאלון איכות שינה MSQ), כלומר אדם אשר עובד במשמרות עבודה יחווה איכות שינה נמוכה יותר מאשר אדם העובד בשעות יום בלבד; וכי אדם שיעבוד במשמרות ידווח על איכות שינה פחות טובה על פי מדד PSQI בהשוואה לאדם שעובד בשעות יום בלבד (שאלון איכות שינה PSQI), כלומר אדם אשר עובד במשמרות עבודה יחווה איכות שינה פחות טובה מאשר אדם העובד בשעות יום בלבד.
בחינת השערות המחקר הנ"ל בקרב 50 עובדים משמרות ו-50 עובדים שלא במשמרות, העלו אישוש להשערות אלה כאשר נמצא כי אכן קיימים הבדלים מובהקים בהפרעות שינה בין עובדים אשר עובדים בשעות בוקר בלבד ובין עובדים שכן עובדים במשמרות כאשר הפרעות אלה נמצאו בעוצמות גבוהות יותר בקרב עובדי המשמרות.
ניתן לסכם ולומר בוודאות כי הפרעת שינה הינה הפרעה נפוצה בקרב כלל האוכלוסיה כאשר עם עליה בגיל הולכת וגוברת הפרעה זו. כמו כן, הפרעה זו מלווה בבעיות בריאותיות רבות אצל הפרט ומקשות על תפקודו היומיומי בטווח הארוך. הממצאים המרכזיים של מחקר זה מצביעים על כך כי הפרעה זו שכיחה יותר בקרב עובדי משמרות מאשר בקרב עובדי שעות יום קבועים.
כלי המחקר בעבודה זו הינו שאלון.

תוכן עניינים:
מבוא
סקירת ספרות
שינה והפרעות שינה
הקשר בין הפרעות שינה וסביבת העבודה
השפעת עבודה במשמרות על הפרעות שינה
משמרת בוקר
משמרת צהרים
משמרת לילה
רציונל המחקר
שיטה
משתני המחקר
שיטת המחקר מדגם המחקר
הליך המחקר
כלי המחקר
שיטת איסוף הנתונים
עיבוד הנתונים
ממצאים
משתתפי המדגם
משתני המחקר
בחינת השערות המחקר
דיון ומסקנות
דיון
מגבלות המחקר
הצעות למחקרי המשך
ביבליוגרפיה

קטע מהעבודה:

כשליש מחייו של האדם מוקדשים לשינה. בתקופה הקדומה, שבה האדם חי בטבע, חוסר ערנות עלול היה לעלות לו בחייו, וזו כנראה הסיבה לכורח של האדם לישון, המשותף לבני האדם ולבעלי החיים לאורך כל שרשרת האבולוציה (Sonnentag, Binnewies & Mojza, 2008‏). מחקרים רבים מראים כי אחרי 72 שעות ללא שינה קשה מאוד להימנע מהרדמויות קצרות, כמו-כן, ניכרות תופעות של הזיות ושל עיוותי תפיסה, והתפקוד נעשה אטי יותר. השיא של אי-שינה הוא 11 יום (Slanger et al., 2016). מניעת שינה מוחלטת לתקופה ארוכה מסכנת חיים. במחקר בבעלי חיים נמצא שחולדות שנמנעה מהם שינה מתו אחרי 11 יום (Eiland et al., 2002‏).

תגים:

משמרות · יום · לילה · שינה · בוקר · צהריים · הפרעות שינה · עובדים · עבודה · השלכות · איכות שינה · עייפות · הרגלים · גורמי סיכון · לחץ

אפשרויות משלוח:

ניתן לקבל ולהזמין עבודה זו באופן מיידי במאגר העבודות של יובנק. כל עבודה אקדמית בנושא "הבדלים בהפרעות שינה בקרב עובדי יום ועובדי משמרות", סמינריון אודות "הבדלים בהפרעות שינה בקרב עובדי יום ועובדי משמרות" או עבודת מחקר בנושא ניתנת להזמנה ולהורדה אוטומטית לאחר ביצוע התשלום.

אפשרויות תשלום:

ניתן לשלם עבור כל העבודות האקדמיות, סמינריונים, ועבודות המחקר בעזרת כרטיסי ויזה ומאסטרקרד 24 שעות ביממה.

אודות האתר:

יובנק הנו מאגר עבודות אקדמיות לסטודנטים, מאמרים, מחקרים, תזות ,סמינריונים ועבודות גמר הגדול בישראל. כל התקצירים באתר ניתנים לצפיה ללא תשלום. ברשותנו מעל ל-7000 עבודות מוכנות במגוון נושאים.