היישום אינו מחובר לאינטרנט

מלחמת לבנון השניה- השנים שקדמו למלחמה ותוצאותיה

עבודה מס' 071167

מחיר: 239.95 ₪   הוסף לסל

תאור העבודה: בחינת הגורמים הישירים והעקיפים אשר הביאו לפרוץ מלחמת לבנון השניה, תוצאותיה וכשליה השונים שנתגלו מתוך לקחי מלחמה זו בהיבטים צבאיים ומדיניים.

7,565 מילים ,25 מקורות ,2017

תקציר העבודה:

במאי 2000 השלימה ישראל את נסיגתה מלבנון. ממשלת לבנון ברכה על המוגמר ובישראל נשמו לרווחה. אולם חסן נסראללה "משחרר הדרום" לא הכיר בקו הגבול. פטרוניו באיראן הורו על המשך הג'יהאד נגד ישראל . סוריה נאותה לוותר על אדמות שבעא הנושקות להר דב ולהעבירם לריבונות לבנונית והכל על מנת להכשיר את המשך המאבק המזוין בישראל. באוקטובר 2000 חטפה חזבאללה שלושה חיילי צה"ל שנעו על ציר המערכת. חסן נסראללה המתין לתגובה הישראלית שלא אחרה לבוא אך עד מהרה הופתע מדלות עוצמתה. בראייתו, היתה התגובה הישראלית ללא כל יחס לאיומי הרהב ולאזהרות שהשמיעו מנהיגיה קודם לנסיגה ולאחריה.
נסראללה התחזק באמונתו כי חברה זו בנויה מ"קורי עכביש" ומנהיגיה הלומים בהלם לבנון, המונע מהם להפעיל את מכונת המלחמה הישראלית מחשש להתבוסס בבוץ הלבנוני, נסראללה הקשיב בהשתאות לקולות בישראל, לפיהם "איפוק הוא עוצמה". בפרק זמן קצר נבנו על קו הגבול מוצבים צבאיים באמצעותם צפו לוחמי חזבאללה בעין חופשית על הנעשה מעבר לגבול . מקו המוצבים וצפונה בואכה פרברי בירות בנתה חזבאללה בסיוע איראני את התשתית למלחמת לבנון השניה.
ב-12 ביולי 2006 הצליח חזבאללה לחטוף בשנית, הפעם שני חיילים ישראלים. נסראללה ציפה לתגובה ישראלית דומה לזו שהיתה באוקטובר 2000 אך הפעם התגובה הישראלית היתה שונה בעוצמתה. ישראל הגיבה בכוח רב והרסה את מטה חזבאללה בדאחיה את מוסדותיה החברתיים וגם את ביתו ומשרדיו של האיתאללה הלבנוני הבכיר מוחמד חוסיין פדאללה, שהתייצב לצידו של מנהיג חזבאללה. נסראללה הופתע מהתגובה הישראלית וכך גם פטרוניו בתהראן. איראן שהפכה משחקן משני לשחקן מרכזי בהחליפה את סוריה בזירה הלבנונית, לא רוותה נחת מעיתוי המהלך של נסראללה, אולם תמכה בו. מבחינתה, הבערת האזור באה מוקדם מדי עוד בטרם בשלה תוכניתה הגרעינית. בכך נשמטה מידיה אבן יסוד בנדבך ההרתעה שבנתה בלבנון מול ישראל.
לאור רקע דברים אלה, מטרת המחקר הינה לבחון מהם הגורמים הישירים והעקיפים אשר הביאו לפרוץ מלחמת לבנון השניה וכן מהן תוצאותיה וכשליה השונים שנתגלו מתוך לקחי מלחמה זו בהיבטים צבאיים ומדיניים.
לשם בחינת נושא זה נעשה שימוש בעבודה זו במחקר עיוני הבנוי על פי השלבים הבאים: בחלק הראשון מוצגת הסקירה אשר מתארת את הרקע להתפתחות המלחמה, את הגורמים לה, וכן את המודיעין שהיה קיים לצה"ל בקשר לחיזבאללה מאז יצאת כוחות צה"ל מלבנון. החלק הבא של הסקירה עוסק בתיאור מסקנותיה ולקחיה של מלחמת לבנון השניה מהיבטים מדיניים וצבאיים. בחלק השני של העבודה מופיע פרק דיון המסכם את ממצאי העבודה שעלו מתוך הסקירה הספרותית, הצגת מגבלותיו של מחקר זה והצעת הצעות למחקרי המשך נוספים אשר רלוונטיים לסוגיה הנבחנת.

תוכן עניינים:
1. מבוא
2. סקירת ספרות
2.1 ארגון חיזבאללה
2.2.1 רקע על הארגון
2.1.2 תפיסת ההפעלה של חיזבאללה
2.2 2000-2006 השנים שלפני המלחמה
2.3 הגורמים לפרוץ מלחמת לבנון השניה
2.3.1 התגרות ארוכת טווח מצד חיזבאללה
2.3.2 מעורבות איראנית
2.3.3 תפיסה אופרטיבית של ישראל
2.3.4 כשלים ותמורות מודיעיניים
2.4 תוצאות המלחמה
2.4.1 חיזבאללה במישור הצבאי-מדיני
2.4.2 לבנון במישור הכלכלי
2.4.3 יחסי ישראל-סוריה
2.4.4 ישראל בהיבט מדיני-פוליטי
2.4.5 ישראל בהיבט הרתעתי
2.4.6 אזרחי ישראל ויהודי התפוצות
2.4.7 איראן
3. סיכום
4. ביבליוגרפיה

קטע מהעבודה:

חזבאללה (בתעתיק מדויק: חזב אללה- "אנשי האל" או "מפלגת האל") היא מיליציה שיעית אסלאמיסטית פוליטית בלבנון. המפלגה הפרלמנטרית שהוקמה על ידי חזבאללה נחשבת כנציגה בולטת של בני העדה השיעית בלבנון. פעילותו הצבאית של הארגון באה לידי ביטוי בפעולות גרילה וטרור נגד מטרות ישראליות, פנים-לבנוניות, סוריות ואף בינלאומיות. ארגון זה הוקם כמיליציה ב-1982 (באופן רשמי ב-1984). קיימות עדויות רבות לכך שאיראן בנתה, מימנה וציידה את חזבאללה, ולכך שפעולות הטרור של הארגון נעשות בשיתוף פעולה מלא עם המשטר האיראני ובהוראתו.‏ בנוסף, איראן עזרה לחזבאללה להקים מנגנון פוליטי שמטרתו להפוך את לבנון למדינה שיעית פונדמנטליסטית. מיום הקמתו רואה הארגון במדינת ישראל אויב ועוסק בפעילות עוינת נגדה. בהודעות רשמיות של הארגון לא מכונה ישראל בשמה אלא "פלסטין הכבושה" או "האויב הציוני". מזכ"ל הארגון משנת 1992 הוא שייח' חסן נסראללה (קוליק, 2009: 25).

אפשרויות משלוח:

ניתן לקבל ולהזמין עבודה זו באופן מיידי במאגר העבודות של יובנק. כל עבודה אקדמית בנושא "מלחמת לבנון השניה- השנים שקדמו למלחמה ותוצאותיה", סמינריון אודות "מלחמת לבנון השניה- השנים שקדמו למלחמה ותוצאותיה" או עבודת מחקר בנושא ניתנת להזמנה ולהורדה אוטומטית לאחר ביצוע התשלום.

אפשרויות תשלום:

ניתן לשלם עבור כל העבודות האקדמיות, סמינריונים, ועבודות המחקר בעזרת כרטיסי ויזה ומאסטרקרד 24 שעות ביממה.

אודות האתר:

יובנק הנו מאגר עבודות אקדמיות לסטודנטים, מאמרים, מחקרים, תזות ,סמינריונים ועבודות גמר הגדול בישראל. כל התקצירים באתר ניתנים לצפיה ללא תשלום. ברשותנו מעל ל-7000 עבודות מוכנות במגוון נושאים.