היישום אינו מחובר לאינטרנט

ידע עמדות והתנהגות לביצוע בדיקת לגילוי סרטן צוואר הרחם (PAP)

עבודה מס' 071162

מחיר: 399.95 ₪   הוסף לסל

תאור העבודה: האם קיים הבדל בידע, עמדות ובהתנהגות בנוגע לבדיקת PAP's בעקבות לימודי הסיעוד? (בקרב סטודנטיות ערביות ויהודיות)

10,428 מילים ,26 מקורות ,2017

תקציר העבודה:

מחקר זה יתמקד באוכלוסיית הסטודנטיות לסיעוד במכללת עמק יזרעאל, מתוך הבנה שלאנשי מקצועות הבריאות בכלל ולמקצוע הסיעוד בפרט יש השפעה אפשרית על קידום בריאות האישה בקרב האוכלוסייה עקב היחשפותן לנושאים מקדמי בריאות והידע שהן רוכשות במהלך לימודיהן. כמו גם משתנים סוציו דמוגרפיים נוספים והעמדות, המשפיעים על שיעור הענות לביצוע בדיקות הסקר לגילוי מוקדם של סרטן צוואר הרחם.
סרטן צוואר הרחם הוא אחת המחלות הממאירות השכיחות ביותר בקרב נשים בעולם ומלווה באחוזי תמותה גבוהים. המחלה שכיחה יותר בארצות מתפתחות כמו בדרום אמריקה, דרום מזרח אסיה ואפריקה (ברעם, 2007). בנוסף לכך, סרטן צוואר הרחם הוא המחלה הממאירה השנייה בשכיחותה לאחר סרטן השד. אולם קיימת ירידה מתמדת בעולם בהיארעות ובתמותה מסרטן צוואר הרחם, זכות מאמץ ניכר של מעקבים, בדיקות הסקר וטיפולים במצבים הטרום ממאירים. למרות זאת, מאחר שסרטן צוואר הרחם פוגע בנשים צעירות יחסית, לרוב בשנות ה-40 לחייהן, ובהתחשב בכך ששיעור התמותה בגבוה מהמחלה מגיע ל-50%, המעמסה החברתית והסבל האישי הנגרמים בעקבותיו מחייבים מאמץ למיגור סרטן צוואר הרחם במידת האפשר (כידון, שכטר וטובי, 2011). בעבודה זו אנו מעוניינות לחקור את היענותן של סטודנטיות לסיעוד בשנה א' ובשנה ד' ללימודיהן בנוגע לבדיקת PAP's.
מטרת בדיקת PAP's היא לאבחון שינויים מוקדמים בתאי רקמת צוואר הרחם. סקירה של צוואר הרחם באופן שגרתי מאפשרת לזהות מוקדם את סימני מחלת הסרטן של צוואר הרחם. הבדיקות לגילוי מוקדם הורידו באופן משמעותי את היקף התחלואה בעולם המערבי. נמצא כי קיימת ירידה בשיעורי התחלואה ככל שהאוכלוסייה מודעת לסיכון להתפתחות סרטן צוואר הרחם, וככל שהאוכלוסייה נגישה יותר לשירותי בריאות (זידנברג 2011).
משנת 1995, נכללים משטחי צוואר הרחם בסל הבריאות לנשים בגילים 35-54, בתדירות של אחת לשלוש שנים. יחד עם זאת, מממצאי הסקר שנערך על ידי החברה הישראלית לקולפוסקופיה ופתולוגיה של צוואר הרחם עולה, כי מחצית מהנשים בישראל עם נגעים טרום ממאירים בדרגה חמורה אובחנו מתחת לגיל 35 שנים. ההמלצה של האיגוד הישראלי לגינקולוגיה היא להתחיל את תוכנית הסקר בגיל 25 שנים, ואם בגיל 60 מפורשות שתי הבדיקות כתקינות, ניתן להפסיק את בדיקות הסקר (לוריא, 2011).
מתוך בראון-אפל, דאוד ולוין זמיר (2016) קידום בריאות הינו תחום דינמי, הצובר משמעות הולכת וגוברת ומשפיע על בריאות הפרט והחברה. קידום בריאות מהווה מרכיב חשוב לא רק בעבודתם של אנשי המקצוע מתחום קידום הבריאות, אלא גם בעבודתם של אנשי מקצוע העוסקים במגוון מקצועות הבריאות, החינוך הרווחה ועוד.
אסטרטגיות בריאות, על פי ארגון הבריאות העולמי, אוריינות בריאותית היא "המיומנויות הקוגניטיביות והחברתיות המשפיעות על המוטיבציה ועל היכולת של אדם לגשת אל המידע, להבין ולהשתמש בו באופן שיאפשר לו לשמר ולשפר את מצבו הבריאותי" (WHO, 1998, מתוך: קידום בריאות-מתיאוריה למעשה).
הרציונל לביצוע המחקר הוא ההבנה כי מתוך הידע של הסטודנטיות בבריאות האישה הן תוכלנה לתת מענה לאוכלוסייה בה הן מטפלות וכך להשפיע על חברה בריאה יותר ומעורבת יותר בטיפול העצמי. לאור האמור לעיל במחקר זה בחרנו להתמקד בשיעור היענות לבדיקת פאפ, רמת הידע, המחסומים, גורמים מקדמי בריאות לביצוע הבדיקה ודפוסי ההתנהגות הבריאותית בקרב סטודנטיות לסיעוד בשתי נקודות זמן: בשנה הראשונה ללימודיהן ובשנה הרביעית והאחרונה ללימודיהן. מידע זה יכול לשמש ראשית כל לשיפור אורח חיים בריא יותר הקשור בבריאותן הן של הסטודנטיות והן של הקהילות בהן הו נמצאות, יחד עם זאת מסייע לקביעת סדרי עדיפויות בתחום החינוך לבריאות האישה בקרב סטודנטיות, כמו כן בסיס לניטור שינויים לאורך זמן.

שאלת מחקר מרכזית: האם קיים הבדל בידע, עמדות ובהתנהגות בנוגע לבדיקת PAP's בעקבות לימודי הסיעוד?
שאלות מחקר
1. האם קיים קשר בין רמת הידע של הסטודנטית בנושא סרטן צוואר הרחם בכלל ובדיקת PAP's בפרט לבין מידת ההיענות לביצוע בדיקת PAP's?
2. האם קיים קשר בין עמדות הסטודנטית כלפי בדיקת PAP's לבין מידת ההיענות לביצוע בדיקת PAP's?
3. האם קיים קשר בין ההתנהגות הבריאותית של הסטודנטית לבין מידת ההיענות לביצוע בדיקת PAP's?
4. האם קיים קשר בין ההתנהגות הבריאותית של הסטודנטית לבין מידת ההיענות לביצוע בדיקת PAP's?
5. האם קיים קשר בין דת הסטודנטית להיענות בנוגע לבדיקת PAP's?

במחקר זה נעשה שימוש בשאלון שיעסוק בידע, עמדות והתנהגות בנושא סרטן צוואר הרחם ובדיקת PAP's.

תוכן עניינים:
1. מבוא
2. סקירת ספרות
2.1 פתופיזיולוגיה
2.2 רקע על סרטן צוואר הרחם ושכיחותו באוכלוסייה
2.2.1 שיעור ההיארעות בישראל
2.2.2 רקע על בדיקה גניקולוגית
2.3 נגיף ה-HPV
2.4 חיסון כנגד נגיף הפפילומה
2.5 גורמי סיכון וידע באוכלוסייה לגבי התנהגות מינית
2.6 רקע על בדיקת Papsmear
2.6.1 בדיקת סינון לסרטן צוואר הרחם בקרב ערביות ויהודיות
2.6.2 מנהגים מסורתיים בדת היהודית
2.6.3 שכיחות ביצוע בדיקת PAP's בקרב סטודנטיות מוסלמיות
2.6.4 שכיחות ביצוע בדיקת PAP's בקרב סטודנטיות יהודיות
2.7 גישה של קידום בריאות כמקדמת התנהגות מונעת סרטן צוואר הרחם
3. מתודולוגיה
3.1 שיטת המחקר
3.2 שאלת מחקר מרכזית
3.3 השערות מחקר
3.4 הגדרת משתנים בהשערות
3.5 כלי המחקר
3.6 אוכלוסיית המחקר
3.7 שיטת עיבוד הנתונים
3.8 הליך המחקר
3.9 היבטים אתיים
4. מסקנות והשלכות צפויות מהמחקר
5. בבילוגרפיה
6. נספח - השאלון

קטע מהעבודה:

צוואר הרחם הוא החלק התחתון של הרחם הנפתח אל הנרתיק. סרטן צוואר הרחם נגרם כאשר צומחים בצוואר הרחם תאים לא תקינים בכמות לא נורמאלית. ברוב המקרים ניתן לרפאו כאשר מגלים את קיומו בשלב מוקדם. סרטן צוואר הרחם נחלק למספר סוגים: squamous cell carcinoma - 80% מהמקרים, adenocarcinoma - 15% מהמקרים, adenosquamous - 5% מהמקרים. סרטן צוואר הרחם פחות נפוץ היום מכפי שהיה בעבר, הודות לבדיקת סקר המזהה שינויים מוקדמים בתאים. רוב מקרי סרטן צוואר הרחם נגרמים כתוצאה מהידבקות בווירוס הפפילומה אשר לא נתגלה בזמן. HPV (Human Papilloma Virus) הינה קבוצה הטרוגנית של ווירוסים הפוגעים בעור ובריריות. קיימים זנים רבים של HPV, חלקם עם פוטנציאל לגרימת שינוי ממאיר. בנוסף, ה- HPV אחראי לנגעים שפירים באפיתל אשר נקראים קונדילומות. וירוס HPV מועבר דרך מגע מיני וישנם כמה סוגי הדבקה: הדבקה אסימפטומטית לטנטית - כלומר הווירוס נמצא בתוך התאים בצורה רדומה והאישה אינה יודעת על קיומו. הדבקה פעילה המופיעה בצורת קונדילומות- יבלות באזור אברי המין החיצוניים, והדבקה עם אינטגרציה של זנים אלימים לתוך הגנום, המובילים לסרטן (Brunner&Suddarth's, 2010).

תגים:

סיעוד · בריאות · מחלות · ערבי · יהודי · סטודנטיות · PAP · בדיקה · גילוי מוקדם · סיכון · סרטן · רחם · צוואר הרחם · התנהגות · עמדות · ידע · ניטור · קידום בריאות

אפשרויות משלוח:

ניתן לקבל ולהזמין עבודה זו באופן מיידי במאגר העבודות של יובנק. כל עבודה אקדמית בנושא "ידע עמדות והתנהגות לביצוע בדיקת לגילוי סרטן צוואר הרחם (PAP) ", סמינריון אודות "ידע עמדות והתנהגות לביצוע בדיקת לגילוי סרטן צוואר הרחם (PAP) " או עבודת מחקר בנושא ניתנת להזמנה ולהורדה אוטומטית לאחר ביצוע התשלום.

אפשרויות תשלום:

ניתן לשלם עבור כל העבודות האקדמיות, סמינריונים, ועבודות המחקר בעזרת כרטיסי ויזה ומאסטרקרד 24 שעות ביממה.

אודות האתר:

יובנק הנו מאגר עבודות אקדמיות לסטודנטים, מאמרים, מחקרים, תזות ,סמינריונים ועבודות גמר הגדול בישראל. כל התקצירים באתר ניתנים לצפיה ללא תשלום. ברשותנו מעל ל-7000 עבודות מוכנות במגוון נושאים.