היישום אינו מחובר לאינטרנט

ידע, מסוגלות ואחריות של מורים והזכות לחנך לערכים מחייבים

עבודה מס' 062678

מחיר: 217.95 ₪   הוסף לסל

תאור העבודה: הצעה למחקר כמותי הבודק את הקשר בין ידע, מסוגלות ואחריות של מורים לבין עמדתם בדבר הזכות לחנך לערכים מחייבים.

2,389 מילים ,10 מקורות ,2004

תקציר העבודה:

שאלת המחקר
האם קיים קשר בין תחושת המסוגלות והאחריות (הכללית- חינוכית ולימודית) של המורים לבין תחושת המסוגלות והאחריות שלהם לחנך לערכים מחייבים?

השערות המחקר
2.1 השערה ראשונה
יימצא קשר בין רמת תחושת המסוגלות הכללית של המורים לבין תחושת המסוגלות שלהם לחנך לערכים מחייבים.
2.2 השערה שניה
יימצא קשר בין רמת תחושת האחריות הכללית של המורים לבין תחושת האחריות שלהם לחנך לערכים מחייבים.

מטרת המחקר
לבחון ברמה התיאורטית וברמה המעשית את הקשר בין תחושת המסוגלות והאחריות (הכללית - חינוכית ולימודית) של המורים לבין תחושת המסוגלות והאחריות שלהם לחנך לערכים מחייבים.
* לשם כך, אסקור ברקע התיאורטי את הנושאים הבאים: חשיבת מורים; ידע המורה; תחושת מסוגלות עצמית של המורה; מטרות החינוך כמבוא לפולמוס בשאלת הזכות לחנך לערכים מחייבים ע"י אנשי חינוך. (ראה סעיף 9 תמצית סקירת הספרות)
* ברמה המעשית: ביצוע מחקר כמותי באוכלוסיית מורים (30 נחקרים מורים), כדי לבדוק את רמת תחושת המסוגלות והאחריות (הכללית- חינוכית ולימודית) שלהם לעומת רמת תחושת המסוגלות והאחריות שלהם לחנך לערכים מחייבים.

תוכן העניינים:
1. שאלת המחקר
2. השערות המחקר
3. מטרת העבודה
4. הגדרת המשתנים
4.1 הגדרת המשתנים הבלתי-תלויים - מסבירים
4.2 הגדרת המשתנים התלויים - מוסברים
5. נבדקים
6. כלים
6.1. מבנה השאלון
6.1.1. חלק א': תחושת מסוגלות
6.1.2. חלק ב': תחושת אחריות
7. הגדרת המשתנים
7.1. המשתנים הבלתי-תלויים - מסבירים
7.2. המשתנים התלויים - מוסברים
8. דרכי עיבוד נתונים
8.1 לצורך בדיקת השערה ראשונה
8.2 לצורך בדיקת השערה השניה
9. תמצית סקירת ספרות
9.1 חשיבה של מורים
9.2. השפעתו של המורה
9.3 המעשה החינוכי
9.4 גישות בשאלת החינוך לערכים מחייבים
9.4.1. דעת תדמור
9.4.2. דעת קליינברגר
9.4.3. דעת ע. סימון
9.4.4 דעת ס. יזהר
10. ביבליוגרפיה
נספח א' שאלון למורה: תחושת מסוגלות עצמית ותחושת אחריות

מקורות:

מרנץ, ח' (1975). "מחשבות על חינוך מוסרי". עיונים בחינוך 6 (תשל"ה): 31-38.
סימון, א' ע' (1983), הזכות לחנך החובה לחנך - מסות. תל אביב: האוניברסיטה העברית, ביה"ס לחינוך, ספרית הפועלים.
פוסטמן, נ' (1998). קץ החינוך, מאנגלית: אמיר צוקרמן, ספריית פועלים, סדרת "מחשבות על חינוך".
קליינברגר, א' פ' (1961), "הזכות לחנך לערכים מחייבים". מגמות י"א 4 (נוב'): 337-332.
קליינברגר, א' פ' (1976), "מהו חינוך לערכים". עיונים בחינוך, 10 (תשל"ו): עמ' 16-5.
קליינברגר, א' פ' (1980), מבוא לפילוסופיה של החינוך. תל אביב: יחדיו.
תדמור, י' (1996). "חובתם של המחנכים לחנך", במת המורה העל-יסודי, 18-24.

תגים:

חינוך לערכים

אפשרויות משלוח:

ניתן לקבל ולהזמין עבודה זו באופן מיידי במאגר העבודות של יובנק. כל עבודה אקדמית בנושא "ידע, מסוגלות ואחריות של מורים והזכות לחנך לערכים מחייבים", סמינריון אודות "ידע, מסוגלות ואחריות של מורים והזכות לחנך לערכים מחייבים" או עבודת מחקר בנושא ניתנת להזמנה ולהורדה אוטומטית לאחר ביצוע התשלום.

אפשרויות תשלום:

ניתן לשלם עבור כל העבודות האקדמיות, סמינריונים, ועבודות המחקר בעזרת כרטיסי ויזה ומאסטרקרד 24 שעות ביממה.

אודות האתר:

יובנק הנו מאגר עבודות אקדמיות לסטודנטים, מאמרים, מחקרים, תזות ,סמינריונים ועבודות גמר הגדול בישראל. כל התקצירים באתר ניתנים לצפיה ללא תשלום. ברשותנו מעל ל-7000 עבודות מוכנות במגוון נושאים.