היישום אינו מחובר לאינטרנט

השפעת קונפליקט ילדים-עבודה על אושר סיפוק ולחצים בקרב נשים

עבודה מס' 071145

מחיר: 299.95 ₪   הוסף לסל

תאור העבודה: האם הקונפליקט של עבודה וילדים משפיע על שביעות רצון מהחיים ועל תחושת הסטרס של נשים בעבודה?

7,799 מילים ,21 מקורות ,2019

תקציר העבודה:

מטרת המחקר הנוכחי הינה לבחון את השפעת הקונפליקט הקיים בין עבודה וילדים על אושרה של האישה, שביעות רצונה מהחיים ולחצים בעבודה. על מנת לבחון את הקשר הנ"ל, המחקר בנוי ממספר שלבים. בחלק הראשון של מחקר זה מופיע פרק הסקירה אשר מציג את ההגדרות והתיאוריות השונות של קונפליקט בית-עבודה, ההגדרות והתיאוריות השונות של אושר ושביעות רצון מהחיים וכן ההגדרות של לחץ בעבודה בקרב נשים ולבסוף סוקר את הקשר בין הקונפליקט המוטבע באישה בין ילדים ועבודה על האושר והלחצים בדגש על אושר משפחתי ואושר תעסוקתי.
בחלק השני של המחקר יוצג פרק שיטת המחקר המציג את מודל המחקר, משתני המחקר השונים ופירוטם, כלי המחקר בו נעשה שימוש, תיאור השאלון, מדגם המחקר ושיטות סטטיסטיות שונות לבחינת השערות המחקר. חלק זה מהווה פירוט של החלק האמפירי של עבודה זו. בחלק השלישי יופיע פרק הממצאים אשר יציג באופן שיטתי וסדור את ממצאי המחקר השונים שהתקבלו מתוך מבחנים סטטיסטיים על פי סדר השערות המחקר. חלק זה יציג הן באופן כמותי והן בליווי תיאורטי את הממצאים ומאפשר להבין האם השערות המחקר השונות אוששו או לא אוששו.
חלקו הרביעי של המחקר הינו למעשה פרק הדיון אשר יציג את עיקרי ממצאי המחקר הנוכחי תוך הצגת זוויות מחשבה נוספות בדבר הנושא הנבחן. חלק זה למעשה הינו סיכום העבודה והצגת אינטגרציית הממצאים האיכותניים והאמפיריים רלוונטיים השונים שעלו מתוך בחינת הנושא. כלל השלבים שתוארו לעיל מטרתם לאפשר לתת מענה תיאורטי ואמפירי הולם לשאלת החקר המובילה את מחקר זה והיא: האם הקונפליקט של עבודה וילדים משפיע על שביעות רצון מהחיים ועל תחושת הסטרס של נשים בעבודה?
המניע לבחירת הנושא נבע מהצורך לדון ולהעמיק בנושא שכיח מאוד בקרב חוקרים רבים אשר עוסקים בפסיכולוגיה חיובית של אנשים, הן בחייהם הפרטיים והן במקום עבודתם. תחום האושר ושביעות רצון מהחיים הינו תחום אשר צבר תאוצה רבה מסוף המאה הקודמת וכיום מהווה את אחד התחומים הנחקרים במדעי ההתנהגות. על כן, מצאתי עניין רב לחקור נושא זה תוך התמקדות באושר משפחתי ותעסוקתי ולהוסיף רובד מחקרי נוסף לתחום זה של קונפליקט ילדים-עבודה.

הכלי המרכזי המשמש במערך מחקר תיאורי לתיאור התפלגות של משתנים מסוים וגילוי קשרים בין תופעות- משתנים הינו הסקר.
המחקר נערך בקרב 105 נשים עובדות אשר נשואות או מנהלות קשרים זוגיים ולהן יש ילדים.

תוכן עניינים:
1. מבוא
2. סקירת ספרות
2.1 קונפליקט משפחה-עבודה
2.2 אושר ושביעות רצון מהחיים
2.3 לחץ וסטרס הנובע מקונפליקט משפחה-עבודה
3. מתודולוגיית המחקר
3.1 מערך המחקר
3.2 משתני המחקר
3.3 מדגם המחקר
3.4 הליך המחקר
3.5 כלי המחקר
3.6 כלים סטטיסטיים
4. ממצאים
4.1 משתני המחקר
4.2 בחינת השערות המחקר
4.2.1 קורלציה בין משתנים
4.2.2 סטטיסטיקה השוואתית
5. דיון ומסקנות
5.1 דיון
5.2 מסקנת המחקר
5.3 מגבלות המחקר
5.4 הצעות למחקרי המשך
6. ביבליוגרפיה
7. נספחים
7.1 שאלון המחקר
7.2 פלטים סטטיסטיים

קטע מהעבודה:

עד שנות ה-70 נטו חוקרים להתייחס אל עבודה ומשפחה כספירות נפרדות, ההפרדה המגדרית, בין תפקידים (roles) של בית ומשפחה לבין תפקידים של עולם העבודה, התמוטטה כתוצאה משינויים תרבותיים, חברתיים וכלכליים שהתרחשו בעשורים האחרונים של המאה שעברה. במהלך תקופה זו, התפתחו תהליכים של רה-ארגון מגדרי, שהגדירו מושגים של גבריות ונשיות על בסיס רחב יותר, ואפשרו לגברים ולנשים לשלב את התפקידים (גם אם לא באופן סימטרי) של הבית ושל העבודה (Mesmer-Magnus & Viswesvaran, 2006).
שני העשורים האחרונים הביאו לעלייה דרמטית במספר האנשים שיש להם מחויבות גדולה גם למשפחה וגם לעבודה. מציאות זו הביאה לשינוי התפיסה ולהבנה כי עבודה ומשפחה הם שני עולמות אשר מתקיימת ביניהם אינטראקציה מתמדת עבור גברים ונשים כאחד , ולכן על מנת להבין את התמונה הכוללת יש לחקור את ההשפעות ההדדיות של עבודה ומשפחה ואת הקונפליקט הנוצר בינהן (Mesmer-Magnus & Viswesvaran, 2006).

תגים:

עבודה · ילדים · לחץ · סטרס · נשים · קונפליקט · בית · משפחה · אושר · שביעות רצון · אושר תעסוקתי · השפעה · אמהות · תעסוקה · ארגון · סיפוק · קריירה

אפשרויות משלוח:

ניתן לקבל ולהזמין עבודה זו באופן מיידי במאגר העבודות של יובנק. כל עבודה אקדמית בנושא "השפעת קונפליקט ילדים-עבודה על אושר סיפוק ולחצים בקרב נשים", סמינריון אודות "השפעת קונפליקט ילדים-עבודה על אושר סיפוק ולחצים בקרב נשים" או עבודת מחקר בנושא ניתנת להזמנה ולהורדה אוטומטית לאחר ביצוע התשלום.

אפשרויות תשלום:

ניתן לשלם עבור כל העבודות האקדמיות, סמינריונים, ועבודות המחקר בעזרת כרטיסי ויזה ומאסטרקרד 24 שעות ביממה.

אודות האתר:

יובנק הנו מאגר עבודות אקדמיות לסטודנטים, מאמרים, מחקרים, תזות ,סמינריונים ועבודות גמר הגדול בישראל. כל התקצירים באתר ניתנים לצפיה ללא תשלום. ברשותנו מעל ל-7000 עבודות מוכנות במגוון נושאים.