היישום אינו מחובר לאינטרנט

הקשר בין קריירה לקונפליקט עבודה משפחה ומשפחה עבודה

עבודה מס' 067394

מחיר: 423.95 ₪   הוסף לסל

תאור העבודה: בחינת הקשר שבין פיתוח קריירה של אחד מבני הזוג או שניהם על עוצמת קונפליקט עבודה-משפחה ומשפחה-עבודה, והיכולת של בעל קריירה לאזן בין עולם העבודה לעולם המשפחה.

10,540 מילים ,21 מקורות ,2007

תקציר העבודה:

השינויים שחלים בעולם העבודה ובקשר בינו לבין עולם המשפחה הם מהירים ומרתקים.
המבנה של שוק העבודה במונחים של מין, גזע וגיל .( Offermann & Gowing, 1990; Zedeck & Mosier, 1990 כמצוטט אצל Hammer & Allen, 1997 ). 70% מהנשים בארה"ב בגילאים 25-44 עם ילדים מתחת לגיל 18, ו- 75% מכל הנשים בגילאים 25-44 נמצאות בכוח העבודה נכון ל- 1994.
(U.S. Bureau of Labor Statistics, 1995)
עד שנות ה-70 נטו חוקרים להתייחס אל עבודה ומשפחה כספירות נפרדות, ההפרדה המגדרית, בין תפקידים (roles) של בית ומשפחה לבין תפקידים של עולם העבודה, התמוטטה כתוצאה משינויים תרבותיים, חברתיים וכלכליים שהתרחשו בעשורים האחרונים של המאה שעברה. במהלך תקופה זו, התפתחו תהליכים של רה-ארגון מגדרי, שהגדירו מושגים של גבריות ונשיות על בסיס רחב יותר, ואפשרו לגברים ולנשים לשלב את התפקידים (גם אם לא באופן סימטרי) של הבית ושל העבודה.
שני העשורים האחרונים הביאו לעלייה דרמטית במספר האנשים שיש להם מחויבות גדולה גם למשפחה וגם לעבודה. מציאות זו הביאה לשינוי התפיסה ולהבנה כי עבודה ומשפחה הם שני עולמות אשר מתקיימת ביניהם אינטראקציה מתמדת עבור גברים ונשים כאחד , ולכן על מנת להבין את התמונה הכוללת יש לחקור את ההשפעות ההדדיות של עבודה ומשפחה.
העובדים של היום מתמודדים עם מספר עצום של אתגרים בניסיונם למלא את הדרישות של שני התפקידים, עבודה ומשפחה. (Mesmer-Magnus & Viswesvaran, 2006)
דרישות סותרות בין תפקידי העבודה והמשפחה בדרך כלל גורמות למה שמכונה בספרות "קונפליקט עבודה משפחה" (work-family conflict) כלומר תפקוד בעבודה (או במשפחה) קשה או תובעני יותר בשל השתתפות בתפקוד במשפחה (או בעבודה) .(Parasuraman & Greenhaus, 1997) קונפליקט זה נוצר מכיוון שכמות המשאבים העומדת לרשות כל פרט היא מוגבלת, והשילוב בין שני התפקידים העיקריים הופך לאתגר מורכב (קוליק, 1990; גאלי-צינמון, 1999).
פיתוח קריירה היתה בעבר נחלתו של הגבר בלבד, אולם השינויים שהוזכרו קודם הביאו לכך שגם נשים יכולות לפתח קריירה, נהוג להגדיר קריירה כעבודה אשר יש בה אוטונומיה רבה, מחוייבות גבוהה, שעות עבודה ארוכות, ניהול כפיפים ועוד. ההשלכות של מצב חדש זה הן שמספר הזוגות כפולי הקריירה עולה, והמשימה לאזן בין שני העולמות, העבודה והמשפחה נהיית קשה יותר ויותר.
לקונפליקט בין תפקידי יש השלכות אשר מתבססות על שלושה גורמים עקריים, קונפליקט על בסיס זמן, התנהגות ולחץ. ההשפעות של קונפליקט יכולות לבוא לידי ביטוי בתחושת עייפות, לחץ נפשי, קושי בתפקוד ועוד סימפטומים נוספים.
מטרת מחקר זה הוא לבחון את הקשר שבין פיתוח קריירה של אחד מבני הזוג או שניהם על עוצמת קונפליקט עבודה-משפחה ומשפחה-עבודה, ואת היכולת של בעל קריירה לאזן בין עולם העבודה לעולם המשפחה.

תוכן העניינים:
מבוא
פרק 1: סקירת ספרות
1.1 הקדמה
1.2 איזון תפקידי
1.3 קונפליקט תפקידי
1.4 כיוון הקונפליקט
פרק 2 : שיטה
פרק 3 : ממצאים
3.1 תיאור מדדים של המשתנים החדשים
3.2 בדיקת השערות
פרק 4: דיון
ביבליוגרפיה
נספח

קטע מהעבודה:

עבודה ומשפחה מהווים שתי מוסדות מרכזיים ביותר עבור הפרט (Mortimer, Lorence, & Kumka, 1986). בעבר נטו החוקרים להתייחס לשתי ישויות אלו כנפרדות ובלתי תלויות זו בזו, בשל העובדה שפעילויות אלה מתרחשות בזמנים ומקומות שונים, ובשל הציפייה שהאחריות העיקרית לעבודה מוטלת על הגבר וזו הקשורה למשפחה על האישה ( Parsons & Bales כמוזכר אצל Clarck, 2001). אולם שני העשורים האחרונים הביאו לשינוי משמעותי במספר האנשים שיש להם אחריות משמעותית בתחומי עבודה ומשפחה גם יחד: מספר רב של חד הוריים, נשים עובדות, זוגות כפולי קריירה, וגברים המעורבים בהורות. איזון בין עבודה ומשפחה עבור אוכלוסיות אלו, וכל מי שמעוניין בשילוב עבודה ומשפחה גם יחד, הפך לעניין עיקרי (Kemske, 1998).

תגים:

קונפליקט · עבודה · משפחה · איזון · נשים · גברים · הורים

אפשרויות משלוח:

ניתן לקבל ולהזמין עבודה זו באופן מיידי במאגר העבודות של יובנק. כל עבודה אקדמית בנושא "הקשר בין קריירה לקונפליקט עבודה משפחה ומשפחה עבודה ", סמינריון אודות "הקשר בין קריירה לקונפליקט עבודה משפחה ומשפחה עבודה " או עבודת מחקר בנושא ניתנת להזמנה ולהורדה אוטומטית לאחר ביצוע התשלום.

אפשרויות תשלום:

ניתן לשלם עבור כל העבודות האקדמיות, סמינריונים, ועבודות המחקר בעזרת כרטיסי ויזה ומאסטרקרד 24 שעות ביממה.

אודות האתר:

יובנק הנו מאגר עבודות אקדמיות לסטודנטים, מאמרים, מחקרים, תזות ,סמינריונים ועבודות גמר הגדול בישראל. כל התקצירים באתר ניתנים לצפיה ללא תשלום. ברשותנו מעל ל-7000 עבודות מוכנות במגוון נושאים.