היישום אינו מחובר לאינטרנט

תהליכי הפרטה במערכות הרווחה השונות

עבודה מס' 071114

מחיר: 229.95 ₪   הוסף לסל

תאור העבודה: האם ביצוע תהליכי הפרטה במערכת הרווחה, יוביל להתחזקות הביטחון הסוציאלי בחברה הישראלית?

2,917 מילים ,6 מקורות ,2018

תקציר העבודה:

עבודה זו תעסוק בנושא הפרטת שירותי הרווחה המסופקים לאזרחים. התהליך של העברת הדגש משירותים מוסדיים לעבר השירותים הקהילתיים קורה בתחומים רבים של שירותים, ובאוכלוסיות נזקקות שונות. ההפרטה ההולכת וגוברת מתבטאת בכך, כי הפקדת האחריות להספקת השירותים היא בידי גופים לא ממשלתיים.
חשיבות בדיקת הנושא היא משום שתהליכי ההפרטה במערכת הרווחה בארץ תפסו תאוצה בשנים האחרונות. נראה, כי הממשלה מנסה עד כמה שפחות להיות מעורבת בשירותים החברתיים של אזרחיה, ומעדיפה, כי חברות חיצוניות פרטיות יטפלו בנושאים אלו. הסיבה היא, שבדרך כלל, המדובר בשכבות החלשות של האוכלוסייה.
ואולם, תהליך הפרטת מערכת הרווחה מכרסם באחריותו של המגזר הציבורי לשירותים אלו ולהספקתם, כאשר האחריות מועברת לגופים פרטיים, והפיקוח של המדינה עליהם נעשה ברמה מוגבלת בלבד. סביב הנושא נסבים דיונים רבים - בין הראיה במגמה זו כמשפיעה באופן חיובי על שירותי הרווחה, כאשר כתוצאה ממנה, האזרח, בסופו של דבר, מקבל יותר, ובין הראיה, שלפיה הפרטת מערכת הרווחה מהווה אסון לחברה הישראלית, שהשאלה הניצבת במרכזה היא, מדוע זה צריך להציג אלטרנטיבה אחרת להספקת השירותים לרווחת האזרחים, שזה שנים רבות מסופקים תחת חסותה של המדינה?
על רקע זה, שאלה המחקר הנה: האם ביצוע תהליכי הפרטה במערכת הרווחה, יוביל להתחזקות הביטחון הסוציאלי בחברה הישראלית?

ראשי פרקים:
1. מבוא
2. תהליכי הפרטה במערכות הרווחה השונות
3. טיעוני תמיכה בעד הצורך בתהליכי הפרטה של שירותי הרווחה בישראל
4. טיעוני הסתייגות מתהליכי ההפרטה על שירותי הרווחה בישראל
5. השפעת תהליך ההפרטה על "לקוחות" שירותי הרווחה
6. דיון ומסקנות
7. ביבליוגרפיה

קטע מהעבודה:

כאמור, בעשורים האחרונים עברה הספקת השירותים החברתיים בישראל מתחת ידיהם של הגופים הממשלתיים לידי גופים פרטיים. תהליך זה הוא חלק אינטגראלי ממגמה עולמית. תהליך ההפרטה עבר ללא התנגדות ציבורית משמעותית, זאת למרות שחלקים רחבים מהציבור מתנגדים לו, וחלק ממקבלי השירות ובני-משפחותיהם רואים עצמם נפגעים ממנו, או שנפגעו ממנו בפועל (מנדלקרן, 2012).
את ההפרטה וצמצום המגזר הציבורי, שחלו מראשית שנות ה- 80, אפשר לחלק ל- 2 תת-קבוצות מרכזיות:
א. הפרטה של חברות עסקיות, שהיו בבעלותה של ממשלת ישראל,
ב. צמצום מעורבות הממשלה בייצור שירותי חינוך ובריאות, ובמימונם.

תגים:

רווחה · הפרטה · מיקור חוץ · המגזר השלישי · שירותים חברתיים · כלכלה

עבודות נוספות בנושא:

אפשרויות משלוח:

ניתן לקבל ולהזמין עבודה זו באופן מיידי במאגר העבודות של יובנק. כל עבודה אקדמית בנושא "תהליכי הפרטה במערכות הרווחה השונות", סמינריון אודות "תהליכי הפרטה במערכות הרווחה השונות" או עבודת מחקר בנושא ניתנת להזמנה ולהורדה אוטומטית לאחר ביצוע התשלום.

אפשרויות תשלום:

ניתן לשלם עבור כל העבודות האקדמיות, סמינריונים, ועבודות המחקר בעזרת כרטיסי ויזה ומאסטרקרד 24 שעות ביממה.

אודות האתר:

יובנק הנו מאגר עבודות אקדמיות לסטודנטים, מאמרים, מחקרים, תזות ,סמינריונים ועבודות גמר הגדול בישראל. כל התקצירים באתר ניתנים לצפיה ללא תשלום. ברשותנו מעל ל-7000 עבודות מוכנות במגוון נושאים.