היישום אינו מחובר לאינטרנט

השפעת מעורבות הורים על הישגי ילדיהם בהשכלה ובקריירה

עבודה מס' 071099

מחיר: 259.95 ₪   הוסף לסל

תאור העבודה: האם קיים קשר בין מעורבות הורית בחינוך ילדים ובין הצלחתם של ילדיהם במסגרת חייהם הבוגרים?

4,178 מילים ,10 מקורות ,2017

תקציר העבודה:

שיתוף ההורים תורם להתקדמות הילד ויש למעורבות ההורים השפעה חיובית וארוכת טווח על תפקודו, על התפתחותו ועל ממדים שונים בהתנהגותו ורווחתו הנפשית. מעורבות ההורים ושיתופם מקנים להורים כלים לקידום ילדם, ומאפשרים להם לשלב תקשורת ושפה בפעילויות יומיומיות בסביבה הטבעית של הבית ובכל פעילויות המשפחה. המחקר הנוכחי עוסק בבחינת השקעה של הורים בחינוך ילדיהם מעבר לשעות פעילות בית הספר והשפעתה של השקעה זו של ההורים על צלחת ילדיהם בהשכלה ובשכר בגיל בגרות.
לפיכך, המחקר הנוכחי בא לענות על שאלת החקר הבאה: האם קיים קשר בין מעורבות הורית בחינוך ילדים ובין הצלחתם של ילדיהם במסגרת חייהם הבוגרים?
לשם מענה על שאלת חקר זו, המחקר בנוי באופן הבא: הפרק הראשון הינו פרק הסקירה אשר מציג הגדרה מעורבות והתערבות הורים, הגורמים המשפיעים על מעורבות הורים, וכן הקשר בין מעורבות הורים בחינוך ילדיהם ובין הצלחת הילדים.
בחלק השני של המחקר מוצגת השיטה בה נעשה שימוש במחקר, כלי המחקר, פירוט מדגם המחקר וכן השערות המחקר והצגת המשתנים הבלתי תלויים והתלוי. בחלק השלישי מוצגים ממצאי המחקר שעלו מתוך ניתוח תשובות השאלונים, פירוט סטטיסטיקה תיאורית של משתתפי המחקר וכן בחינה אמפירית של השערותיו. בחלקו האחרון של המחקר מוצג דיון העוסק בהצגת ממצאי המחקר תוך השענות על הספרות התיאורטית, המסקנות שעלו מתוך בחינת הנושא, מגבלות המחקר והצעות למחקרים נוספים העוסקים בסוגיה הנבחנת.
בחרתי לחקור ולעסוק בנושא זה בשל העניין ההולך וגובר כיום במעורבות הורים בחינוך ילדיהם. עידן המודרני דורש ושואב את ההורים אל עבודתם היומיומית אשר לעיתים מגיעה עם ההורים הביתה וממשיכה מעבר לשעות העבודה המקובלות. אלה וגורמי לחץ נוספים כגון מצב פיננסי ובעיות משפחתיות אחרות מביאות את ההורים להעדר זמן וקשב פנוי למען פעילות משותפת עם ילדיהם מעבר לשעות בית הספר ולמעשה פוגעים בקשר הנוצר בין הילד להוריו. לקשר זה השכלות רבות ביניהן הישגיו הלימודיים של הילד והצלחתו בתחומים שונים בחיים. על כן מצאתי עניין רב בחקר סוגיה זו.

תוכן עניינים:
1. מבוא
2. סקירת ספרות
3. מתודולוגיית המחקר
3.1 משתני המחקר
3.2 מערך המחקר
3.3 מדגם המחקר
3.4 תיאור שיטת דגימה
3.5 שיקולים בבחירת שיטת הדגימה
3.6 כלי המחקר
3.7 הליך המחקר
3.8 עיבוד הנתונים
4. ממצאים
4.1 משתתפי המדגם
4.2 תיאור משתני המחקר
4.3 בחינת השערות המחקר
4.4 רגרסיית המחקר
5. דיון ומסקנות
5.1 דיון
5.2 מסקנות המחקר
5.3 מגבלות המחקר
5.4 הצעות למחקרי המשך
6. ביבליוגרפיה
נספחים

קטע מהעבודה:

מחקרם של Jones, Greenberg, and Crowley (2015) מצא כי בעת מעורבות הורים בחינוך ילדיהם בגיל צעיר ולאורך התפתחותם משפיעה על הילדים הן בצורה קוגנטיבית, אשר באה לידי ביטוי במשימות מוכוונות הישגים, פתרון בעיות, יכולות אקדמיות הנמדדות על ידי מבחני הישגים ועוד, ובנוסף משפיעות על יכולות לא-קוגניטיביות כגון מאפיינים התנהגותיים, רגש, תשומת לב, רגולציה עצמית ומיומנויות חברתיות. הכשרת מיומנויות קוגניטיביות לעומת מיומנויות לא קוגניטיביות יוצרת את המורכבות של הכישורים ואת תפקיד הקוגניציה. מיומנויות קוגניטיביות מעורבות לא רק באינטליגנציה ובהישגים, אלא גם בקשב, רגש, עמדות, מוטיבציה והתנהלות של מערכות יחסים חברתיות שבהן נמצאו שיפורים ארוכי טווח משמעותיים בעת מעורבות הורים בחינוך ילדיהם בגיל צעיר (Farrington, Roderick & Allensworth, 2012).

תגים:

מעורבות הורים · בית ספר · ניהול · מערכת החינוך · קריירה · השכלה · בגרות · ילדים · נוער · משפחה · קידום · משתנים מנבאים · הורים · משפחה

אפשרויות משלוח:

ניתן לקבל ולהזמין עבודה זו באופן מיידי במאגר העבודות של יובנק. כל עבודה אקדמית בנושא "השפעת מעורבות הורים על הישגי ילדיהם בהשכלה ובקריירה", סמינריון אודות "השפעת מעורבות הורים על הישגי ילדיהם בהשכלה ובקריירה" או עבודת מחקר בנושא ניתנת להזמנה ולהורדה אוטומטית לאחר ביצוע התשלום.

אפשרויות תשלום:

ניתן לשלם עבור כל העבודות האקדמיות, סמינריונים, ועבודות המחקר בעזרת כרטיסי ויזה ומאסטרקרד 24 שעות ביממה.

אודות האתר:

יובנק הנו מאגר עבודות אקדמיות לסטודנטים, מאמרים, מחקרים, תזות ,סמינריונים ועבודות גמר הגדול בישראל. כל התקצירים באתר ניתנים לצפיה ללא תשלום. ברשותנו מעל ל-7000 עבודות מוכנות במגוון נושאים.