היישום אינו מחובר לאינטרנט

הקשר בין מעורבות הורים והישגים לימודיים

עבודה מס' 071249

מחיר: 319.95 ₪   הוסף לסל

תאור העבודה: כיצד משפיעה מעורבות הורים על הישגים לימודיים בקרב תלמידים?

7,936 מילים ,25 מקורות ,2021

תקציר העבודה:

מחקרים רבים בארץ ובעולם נעשו על מעורבותם של הורים בחינוך ילדיהם במסגרת הבית ספרית והשפעת מעורבות זו על היבטים חינוכיים שונים. מטרת המחקר הנוכחי הינה לבחון את השפעת מעורבות ההורים על הישגיהם הלימודיים של התלמידים. לפיכך, שאלת המחקר המובילה את מחקר זה הינה: כיצד משפיעה מעורבות הורים על הישגים לימודיים בקרב תלמידים?

על מנת לתת מענה הולם לסוגיה מחקרית זו, המחקר בנוי במספר פרקים כאשר הפרק הראשון הינו פרק סקירה ספרותית אשר סוקר בהדרגה מהי מעורבות הורית וכיצד התפתחה עם השנים, מהי עמדתה של מערכת החינוך בנוגע למעורבות הורים, מהם ההבדלים בין מעורבות והתערבות הורים, מהם הישגים לימודיים וכיצד נמדדים ולבסוף כיצד מושפעים הישגים אלה ממעורבות ההורים בחינוך ילדיהם.

הפרק השני של המחקר הינו פרק המתודולוגיה אשר מציג את הליך המחקר, שיטת המחקר, שיטת איסוף הנתונים וניתוחם. הפרק השלישי הינו פרק הממצאים אשר מורכב מתמות עיקריות שעלו מתוך דברי המרואיינים אשר לקחו חלק במחקר זה. פרק רביעי ואחרון הינו פרק הדיון והמסקנות אשר מציג באופן אינטגרטיבי את עיקרי ממצאי המחקר ותובנותיו, מגבלות המחקר והמלצות להמשך.

בחירתי לעסוק בסוגיה מחקרית זו נובעת מתוך הבנה כי כיום הורים עובדים יותר ויותר במשרות הדורשות מההורים מעורבות רבה בעבודה ולפיכך מפחיתה את רמת הקשב והמעורבות של ההורים במסגרת הלימודים של ילדיהם. לכך יש השלכות רבות ובמחקר זה אתמקד בהשפעות על הישגים לימודים של התלמידים.

בעבודה נעשה שימוש בראיונות עומק מובנים למחצה עם שלוש אמהות.

תוכן עניינים:
1. מבוא
2. סקירת ספרות
2.1 מעורבות הורים
2.1.1 הגדרת מעורבות הורים והתפתחות לאורך זמן
2.1.2 עמדתה של מערכת החינוך בנוגע למעורבות הורים
2.1.3 מעורבות מול התערבות
2.2 הישגים לימודיים
2.3 השפעת מעורבות הורים על הישגים לימודיים
3. מתודולוגיית המחקר
3.1 שיטת המחקר
3.2 כלי המחקר
3.3 הליך המחקר
3.4 משתתפי המחקר
3.5 אתיקה
4. ממצאים
4.1 מעורבות הורים
4.1.1 תפיסה כלפי מעורבות הורים
4.1.2 מידת מעורבות, תהליך ויתרונות מול חסרונות
4.1.3 הבדלים בין מעורבות והתערבות
4.2 הישגיות תלמידים
4.3 תרומת המעורבות להישגים לימודיים
5. דיון ומסקנות
5.1 דיון
5.2 מסקנת המחקר
5.3 נקודות למחשבה
5.4 מגבלות המחקר
5.5 הצעה למחקר המשך
6. ביבליוגרפיה
7. נספחים - תמלילי הראיונות

קטע מהעבודה:

עד תחילת שנות התשעים היה מקובל להגדיר את תחומי המעורבות של ההורים על פי דפוס מעורבותם בעבודת בית הספר, החל בהורים שאינם שותפים פעילים אלא הם משקיפים פסיביים, דרך הורים המספקים שירותים ואינם קשורים ישירות לתהליך החינוכי ועד להורים הנוטלים חלק ממשי בתהליך, תוך הפיכתם לשותפים בתהליכי קבלת ההחלטות של בית הספר (נוי, 1984). תפיסת מושג השוויון בארץ היא בעלת משקל שיש לתת עליו את הדעת כאשר דנים במעורבותם של ההורים, וחוקרים אחדים עסקו בנושא זה (פרידמן ופישר, 2002).

תגים:

מעורבות הורים · בית ספר · ניהול · מערכת החינוך · קריירה · השכלה · בגרות · ילדים · נוער · משפחה · הורים · חינוך · מעורבות · התערבות · ראיון · ראיונות · איכותני

אפשרויות משלוח:

ניתן לקבל ולהזמין עבודה זו באופן מיידי במאגר העבודות של יובנק. כל עבודה אקדמית בנושא "הקשר בין מעורבות הורים והישגים לימודיים", סמינריון אודות "הקשר בין מעורבות הורים והישגים לימודיים" או עבודת מחקר בנושא ניתנת להזמנה ולהורדה אוטומטית לאחר ביצוע התשלום.

אפשרויות תשלום:

ניתן לשלם עבור כל העבודות האקדמיות, סמינריונים, ועבודות המחקר בעזרת כרטיסי ויזה ומאסטרקרד 24 שעות ביממה.

אודות האתר:

יובנק הנו מאגר עבודות אקדמיות לסטודנטים, מאמרים, מחקרים, תזות ,סמינריונים ועבודות גמר הגדול בישראל. כל התקצירים באתר ניתנים לצפיה ללא תשלום. ברשותנו מעל ל-7000 עבודות מוכנות במגוון נושאים.