היישום אינו מחובר לאינטרנט

מניעים לבחירת מקצוע

עבודה מס' 071083

מחיר: 229.95 ₪   הוסף לסל

תאור העבודה: אילו סוגי מניעים משפיעים על אנשים בבחירת מקצוע, תוך התייחסות לבחירה במקצוע הייעוץ החינוכי.

3,092 מילים ,15 מקורות ,2019

תקציר העבודה:

מטרת עבודה עיונית זו הינה לבדוק אילו סוגי מניעים משפיעים על אנשים בבחירת מקצוע ובפרט במקצוע הייעוץ החינוכי. בעבודה זו נסקרו תיאוריות מוטיבציה שונות, בפרט במודל של ראיין ודיסי העוסק בתיאוריית ההכוונה העצמית המבחינה בין סוגים שונים של מוטיבציה הנעים בין מניעים פנימיים לחיצוניים אשר משפיעים על אדם בבחירת מקצוע.
רוב התיאוריות רואות במוטיבציה תופעה אחידה הנעה על פני סולם שבקצה אחד שלו מוטיבציה מעטה ובקצה אחר מוטיבציה רבה. סקירת מחקרים בתחום בחירת מקצוע מצביעה על השפעת גורם המוטיבציה על ההחלטה בבחירת מקצוע, החלטה זו מתקבלת על בסיס מכלול של גורמים חיצוניים ופנימיים של האדם.
הליך בחירת מקצוע מתחיל כבר בגיל צעיר, תהליך בו האדם הצעיר חולם על מה הוא רוצה להיות כשיהיה גדול. ישנה התחלה של התעניינות בנושאים קרובים אשר יקדמו אותו בבחירת הלימודים ובעיקר ישפיעו על מידת המוטיבציה בבחירה ובעיסוק במקצוע. הראייה הרווחת בבחירת לימודיי הייעוץ היא לקדם ולטפח חברה מכבדת והוגנת הפועלת למען קידום ושויון הזדמנויות ככלל ובתוך מערכת החינוך.
מתוך הסקירה התיאורטית עולים מאפיינים משותפים אשר מניעים אנשים לבחור לעסוק במקצוע הייעוץ החינוכי. נראה כי גורמים חיצוניים כמו יוקרה וסטטוס, אינם הגורם העיקרי בבחירת מקצוע ובפרט מקצוע הייעוץ. לעומת זאת, מתוך מחקרים עדכניים בתחום עולה קשר בין מניעים פנימיים כמו הגשמה עצמית, סיפוק ותחושת ייעוד הנוגעים לעשיית דבר משום שהוא מעניין לבין בחירת מקצוע הייעוץ.
בהתאם נמצא כי הבחירה במקצוע ייעוץ חינוכי מונעת בעיקר ממניעים פנימים ספיציפיים אשר מתקשרים לבחירה במקצוע זה, כגון:הצורך לסיפוק רגשי, עניין מגוון, תחושת משמעות, שליחות ועוד.

בחירת מסלול לימודים ותחום עיסוק הן מההחלטות המשמעותיות ביותר שאדם מקבל בימי חייו. החלטות אלה בעלות השפעה ישירה על תפקודו החברתי, כלכלי והפסיכולוגי של האדם והתפתחותו (סלע וסיני, 2017)
עניינה המרכזי של עבודה זו הינה סוגיית הבחירה במקצוע הייעוץ והמניעים אשר מקדמים את האדם לבחירה במקצוע זה. לפיכך, תחילה תוצגנה תיאוריות מרכזיות בנושא מוטיבציה והתפתחותה בדגש על בחירת מקצוע ובפרט מקצוע הייעוץ החינוכי. הזהות המקצועית היא חלק מהזהות העצמית של האדם והיא התשובה לשאלה :"מי אני,או מה אני, כאיש מקצוע?" תפיסת הזהות המקצועית משפיעה על תחושת המסוגלות העצמית, על השיפוט ועל ההחלטות המקצועיות. אחד המרחבים הבולטים להבניית הזהות המקצועית הוא מרחב ההתפתחות המקצועית המאפשר קיומו של איזון אופטימלי בין תמיכה לבין אתגר והובלה לצמיחה (קוזמינסקי, 2008). הייעוץ החינוכי מסווג כמקצוע מסייע הטומן בחובו שאיפה לעשייה למען האחר דרך הגשמה עצמית. בהמשך יוצגו המניעים לבחירה במקצוע הייעוץ החינוכי בקרב סטודנטים שבחרו בלימודי הייעוץ תוך דגש על מאפייני המקצוע.

תוכן עניינים:
תקציר
מבוא
תיאוריות מוטיבציה -סקירה ספרותית
תיאורייה הכוונה עצמית - מוטיבציה פנימית וחיצונית
מוטיבציית ריצוי והזדהות
זהות מקצועית
התפתחות זהות מקצועית
שלבים בגיבוש זהות מקצועית
בחירת מקצוע
גורמים פנימיים ומכוונים
זהות מקצועית בייעוץ
סיכום
מגבלות העבודה
ביביליוגרפיה

קטע מהעבודה:

המוטיבציה מוגדרת ככוח פנימי או אנרגיה שדוחפת לעבר פעולה מסוימת. המוטיבציה מחזקת את השאיפה, מגבירה את היוזמה ונותנת כיוון, אומץ, אנרגיה והתמדה לעקוב אחר המטרות. המוטיבציה חזקה בדרך כלל כאשר יש לאדם חזון, דימוי מנטלי ברור של מצב או הישג, אמונה ביכולותיו וגם רצון עז להתממש. מוטיבציה יכולה להיות מוגדרת ככוחות הפועלים על האדם או בתוכו בכדי ליזום התנהגות. המניע או בשמו הנוסף מוטיבציה זה מה שמביא אנשים לממש את הפוטנציאל וליהנות באמת מעבודתם (Ball, 2012).

תגים:

בחירת מקצוע · חינוך · ייעוץ · מוטיבציה · קריירה · לימודים · הגשה עצמית · שליחות · מסלול לימודים

אפשרויות משלוח:

ניתן לקבל ולהזמין עבודה זו באופן מיידי במאגר העבודות של יובנק. כל עבודה אקדמית בנושא "מניעים לבחירת מקצוע", סמינריון אודות "מניעים לבחירת מקצוע" או עבודת מחקר בנושא ניתנת להזמנה ולהורדה אוטומטית לאחר ביצוע התשלום.

אפשרויות תשלום:

ניתן לשלם עבור כל העבודות האקדמיות, סמינריונים, ועבודות המחקר בעזרת כרטיסי ויזה ומאסטרקרד 24 שעות ביממה.

אודות האתר:

יובנק הנו מאגר עבודות אקדמיות לסטודנטים, מאמרים, מחקרים, תזות ,סמינריונים ועבודות גמר הגדול בישראל. כל התקצירים באתר ניתנים לצפיה ללא תשלום. ברשותנו מעל ל-7000 עבודות מוכנות במגוון נושאים.