היישום אינו מחובר לאינטרנט

הגורמים המשפיעים על בחירת מקצוע

עבודה מס' 065965

מחיר: 320.95 ₪   הוסף לסל

תאור העבודה: סקירת ספרות בנושא קבלת החלטות בבחירת מקצוע.

4,975 מילים ,16 מקורות ,2005

תקציר העבודה:

במהלך החיים אנו מבצעים החלטות שונות. חלק מן ההחלטות נתפסות על ידינו כהחלטות בעלות משמעויות עמוקות עם השלכות גדולות על חיינו, חלקן האחר של ההחלטות נחשבות פחות מהותיות ופחות משמעותיות בעינינו.
בחירת מקצוע עבור האדם סומנה בעבר על ידי רבים בתחום כהחלטה אשר חשובה למתן משמעות בחיים (Becker ,1973,Pines, 1993, Krau ,1997).
מן המחקר הספרותי עולה כי המקצוע בו בוחר האדם לעסוק גוזל ממנו נתח גדול של זמן, ולכן ישנו קשר ישיר לעובדה כי בחירה נכונה במקצוע מעלה באופן משמעותי את איכות החיים של האינדיבידואל (Jugde & Locke ,1993) .
כמו כן תחום עיסוקו של האדם והצלחתו המקצועית הינם מרכיבים חשובים ביותר לאופן שבו האדם תופס את עצמו ולאופן שבו החברה תופסת את האדם - ומכן נגזרת הערכתו העצמית. סיבות אלו בין היתר, מהוות חיזוק משמעותי לכך שבחירת מקצוע היא החלטה בעלת חשיבות גדולה בחיים, יש לה השלכות רבות על חיי האדם ולכן יש להתייחס אליה במלוא כובד הראש.
מקובל לחשוב כי ההחלטה על בחירת המקצוע נעשית בשלב מוקדם מאוד של החיים. החלטות רבות מתקבלות במהלך גיל ההתבגרות , או אפילו מוקדם יותר. החלטות אלו הן בעלות השלכות ארוכות טווח על העתיד המקצועי של הפרט, רווחתו האישית ומעמדו החברתי (Mann, Harmoni & Power ,1989).
היכולת לקבל החלטות קריירה משרתת מספר פונקציות נפשיות חשובות לאדם המתבגר, בניהן רכישת זהות (Schein ,1984), קומפטנטיות פסיכולוגית (Schlossberg, 1981), התנסות ורכישת כלים המסייעים בפירוש מאורעות מפתיעים בסביבות חדשות (אצל פולקוב, Arnold 1985).
בעבודה זו ברצוני לענות על השאלה מהם הגורמים המשפיעים על בחירת מקצוע?
אני סבור כי שאלה זו אותה אחקור מכמה זוויות היא שאלה בעלת חשיבות רבה. בעבודה אעבוד בכמה מישורים, ראשית אפרוס תיאוריות רציונאליות ואת תפקידן בבחירת המקצוע, אציג מודלים של קבלת החלטות, ואדון בהשלכות שלהם. לאחר מכן אתייחס לאותה שאלה מנקודת מבט מסקרנת אף יותר - השפעת תת המודע. בהמשך אכתוב על הבדל מגדרי (אם ישנו כזה) בבחירת המקצוע, ולסיום אדון בחשיבותן תרבויות שונות על קבלת החלטה זו.
עבודה זו הינה סקירת ספרות העוסקת בקבלת החלטות בנושא בחירת מקצוע, זהו מחקר משני ולא ראשוני בתחום.

תוכן עניינים:
1. מבוא
2. פרק ראשון: האדם הרציונאלי בוחר מקצוע
3. פרק שני: כשתת המודע משפיע על בחירת המקצוע
4. פרק שלישי: בחירת מקצוע כפרספקטיבה של מגדר
5. פרק רביעי: השפעת התרבות על בחירת המקצוע
6. סיכום
7. ביביליוגרפיה

קטע מהעבודה:

כמו בכל תהליך קבלת החלטות, לאופן שבו אנשים מקבלים החלטות יש כמה מאפיינים זהים. ישנו פרט אשר צריך להגיע להחלטה, ישנן כמה אלטרנטיבות לבחור מהן, וישנם מספר אספקטים שונים אשר אותם בוחן הפרט . הפרט משתמש בהשוואה בכמה אספקטים שונים על מנת לקבוע ולהעריך את האלטרנטיבות שלו כדי שיוכל לבחור את הטובה ביותר עבורו. הצורך לקבוע את שכלול התמורות בין אפשרויות מתנגשות, חוסר הוודאות הגבוה, והעובדה שבכל דרך אשר יבחר תהיה פשרה מסוימת בכמה אספקטים, הופכים את ההחלטה בבחירת קריירה למסובכת וקשה Bass, 1996) (. בקבלת החלטות עבור קריירה מספר האלטרנטיבות הוא גבוה ביותר (יש כמעט אינסוף מקצועות פוטנציאליים אשר יחיד יכול לבחור בהם כקריירה), שנית - ישנם מספר עצום של אספקטים להשוואה (רמת הכנסה, גיוון, עצמאות, סיכון בעבודה ועוד).

תגים:

מקצוע · מגדר · קריירה · עבודה · החלטה · גברים · נשים

עבודות נוספות בנושא:

אפשרויות משלוח:

ניתן לקבל ולהזמין עבודה זו באופן מיידי במאגר העבודות של יובנק. כל עבודה אקדמית בנושא "הגורמים המשפיעים על בחירת מקצוע", סמינריון אודות "הגורמים המשפיעים על בחירת מקצוע" או עבודת מחקר בנושא ניתנת להזמנה ולהורדה אוטומטית לאחר ביצוע התשלום.

אפשרויות תשלום:

ניתן לשלם עבור כל העבודות האקדמיות, סמינריונים, ועבודות המחקר בעזרת כרטיסי ויזה ומאסטרקרד 24 שעות ביממה.

אודות האתר:

יובנק הנו מאגר עבודות אקדמיות לסטודנטים, מאמרים, מחקרים, תזות ,סמינריונים ועבודות גמר הגדול בישראל. כל התקצירים באתר ניתנים לצפיה ללא תשלום. ברשותנו מעל ל-7000 עבודות מוכנות במגוון נושאים.