היישום אינו מחובר לאינטרנט

השפעת סגנונות הורות על רגישותם של ילדים

עבודה מס' 071081

מחיר: 299.95 ₪   הוסף לסל

תאור העבודה: האם קיים קשר בין סגנונות הורות שונים ובין רגישותם של ילדים?

5,944 מילים ,13 מקורות ,2019

תקציר העבודה:

מערכת היחסים בין הורים וילדיהם נתפסת בספרות כאחד מהגורמים המשמעותיים בהתפתחותם הן בהשפעתה על אישיותם והן בהשפעתה על התנהגותם לאורך חייהם (כהן, 2015). הורים מאמצים שיטות וסגנונות שונים לניהול יחסיהם עם ילדיהם המשפיעים על התפתחות ילדיהם בקריירה, השכלה, חברה ועוד. בנוסף, לסגנונות הורות השפעה רבה גם עם התפתחות רגישותם של ילדים. התפתחותם הרגשית של ילדים מעוצבת על ידי גורמים רבים, וכוללת היבטים שונים של הסביבה בה הם גדלים למשל, טיפול בילדים, מצב סוציו-אקונומי והורות. אלה מהווים גורם משמעותי על ההתפתחות הרגשית ויכולת הוויסות הרגשי של הילדים (Pluess & Belsky, 2015).
מחקר זה מטרתו לבחון את השפעת סגנונות ההורות השונים על רגישותם של ילדים. לפיכך, שאלת המחקר המובילה את עבודה זו הינה: האם קיים קשר בין סגנונות הורות שונים ובין רגישותם של ילדים?
על מנת לבחון סוגיה זו המחקר בנוי באופן הבא: הפרק הראשון של המחקר הינו פרק הסקירה הספרותית אשר סוקר בהדרגה מהם סגנונות הורות תוך הגדרת סגנונות ההורות השונים ומאפייניהם, מהי רגישות ילדים תוך הגדרת המונח והתייחסות למחקרים קודמים בנושא ולבסוף כיצד סגנונות ההורות השונים משפיעים על רגישותם של ילדים.
פרק שני של המחקר הינו פרק המתודולוגיה אשר מציג את משתני המחקר, כלי המחקר בו נעשה שימוש, הליך המחקר ושיטת איסוף הנתונים וכן מדגם המחקר. פרק שלישי הינו פרק הממצאים אשר מציג את עיקרי הניתוחים הסטטיסטיים שעלו מתוך הסקר, כאשר בסופו של פרק זה נבחנות השערות המחקר השונות. פרק רביעי ואחרון הינו פרק הדיון והמסקנות אשר מציג את עיקרי הממצאים התיאורטיים והאמפיריים של המחקר, את מגבלותיו וכן הצעות שונות למחקרי המשך בתחום חינוך זה.
בחירתי לעסוק בתחום מחקר נובעת מתוך הצורך להרחיב בנושא פחות נפוץ בספרות המחקרית שהוא רגישותם של ילדים. מרבית המחקרים העוסקים בסגנונות הורות בוחנים את השפעתה על היבטים חינוכיים כגון הישגים לימודיים, מוטיבציה ללמידה, כישורים חברתיים וכדומה אולם לא עוסקים ברגישותם של ילדים. לפיכך מצאתי בחקר סוגיה זו עניין רב ואפשרות לחידוש אקדמי נוסף בתחום הן על ידי יצירת ספרות תיאורטית עדכנית והן על ידי חקר יישומי באמצעות מדגם למספר רב של הורים.

תוכן עניינים:
1. מבוא
2. סקירת ספרות
2.1 סגנונות הורות
2.2 רגישות ילדים
2.3 השפעת סגנונות הורות על רגישותם של ילדים
3. מתודולוגיית המחקר
3.1 מערך המחקר
3.2 משתני המחקר
3.3 מדגם המחקר
3.3.1 שיקולים בשיטת הדגימה
3.4 הליך המחקר ושיטת איסוף הנתונים
3.5 כלי המחקר
3.6 כלים סטטיסטיים
4. ממצאים
4.1 משתתפי המחקר
4.2 משתני המחקר
4.3 בחינת השערות המחקר
4.4 רגרסיה
5. דיון ומסקנות
5.1 דיון
5.2 מסקנת המחקר
5.3 מגבלות המחקר
5.4 הצעה למחקר המשך
6. ביבליוגרפיה
7. נספחים
7.1 שאלון המחקר
7.2 פלטים סטטיסטיים

קטע מהעבודה:

הורים מאמצים שיטות וסגנונות שונים לניהול יחסיהם עם ילדיהם המשפיעים על התפתחות ויסות עצמי וויסות רגשות אצל ילדיהם. אחד מהמודלים להבחנה בין סגנונות הורות שונים הינו המודל של באומרינד (Baumrind, 1991). מודל זה מסווג סגנונות הורות בהתאם לשני ממדים: תגובתיות, כלומר מידת החום, התמיכה והקבלה שההורים מעניקים לילד, ומימד של תובענות, כלומר מידת הפיקוח ההורי, אכיפת גבולות והצבה של סטנדרטים ברורים. על בסיס שני המימדים הנ"ל, התפתחו מודלים נוספים של הורות כאשר מרבית הספרות מצביעה על שלושה מודלים מרכזיים.

תגים:

הורים · ילדים · קטינים · יחסים · התפתחות רגשית · סגנון · ויסות עצמי · התנהגות · סמכות · הורות · משפחה

אפשרויות משלוח:

ניתן לקבל ולהזמין עבודה זו באופן מיידי במאגר העבודות של יובנק. כל עבודה אקדמית בנושא "השפעת סגנונות הורות על רגישותם של ילדים", סמינריון אודות "השפעת סגנונות הורות על רגישותם של ילדים" או עבודת מחקר בנושא ניתנת להזמנה ולהורדה אוטומטית לאחר ביצוע התשלום.

אפשרויות תשלום:

ניתן לשלם עבור כל העבודות האקדמיות, סמינריונים, ועבודות המחקר בעזרת כרטיסי ויזה ומאסטרקרד 24 שעות ביממה.

אודות האתר:

יובנק הנו מאגר עבודות אקדמיות לסטודנטים, מאמרים, מחקרים, תזות ,סמינריונים ועבודות גמר הגדול בישראל. כל התקצירים באתר ניתנים לצפיה ללא תשלום. ברשותנו מעל ל-7000 עבודות מוכנות במגוון נושאים.