היישום אינו מחובר לאינטרנט

השפעת סגנונות הורות על התפתחות הילד והסתגלותו הרגשית

עבודה מס' 070045

מחיר: 423.95 ₪   הוסף לסל

תאור העבודה: הקשר בין סגנון ההורות להערכה העצמית עם הדגש על הבדלי גיל.

5,214 מילים ,26 מקורות ,2013

תקציר העבודה:

מחקר זה עסק בהורות, סגנונותיה והשפעותיהם השונים על התפתחותו של הילד. לפי הספרות המחקרית, להורות ישנם שלושה סגנונות: הסמכותי (Authoritative), המתירני (Permissive), והרודני (Authoritarian). סגנונות הורות אלה הם טיפולוגיה רב ממדית, אשר מכילה את הטווח "הנורמאלי" של ניסיונות ההורים לשלוט בילדיהם, להתחבר אליהם ולתמוך בהם (Baumrind, 1991). מוקד המחקר היה בקשר בין סגנונות ההורות של הורים לבין ההערכה עצמית של הילד, עם הדגש על ההשתנות של סגנונות ההורות כפונקציה של הגיל, דבר שהתבסס על ממציאה של חג' יחיא-אבו אחמד (2006) אשר הסיקה ממחקרה על החברה הערבית, כי הורים צעירים מאופיינים בסגנון הורות מתירני יותר, לעומת הורים מבוגרים יותר מהדור השני והשלישי, אשר מאופיינים בסגנון הורות רודני יותר. מתוך ממצאים קודמים אלה, עלתה שאלת מחקר זה: "האם הערכה עצמית קשורה לסגנונות ההורות גם בחברה הישראלית-יהודית?". שאלה זו הסתעפה לשאלות נוספות אשר נבדקו כהשערות במחקר: "האם יימצא קשר בין הערכתו העצמית של אדם בוגר לבין סגנון ההורות שהוא חווה לאורך שנות ילדותו והתבגרותו? והאם סגנון הורות זה מושפע מהדור אליו הוא שייך?".
הבחירה לחקור את האינטראקציה בין סגנונות ההורות לבין הערכתם העצמית של ילדים, נבעה מהרצון להבין לעומק, כיצד ניתן לגדל ילד עם הערכה עצמית יותר טובה, ומהם ההתנהגויות ההוריות המנבאות הערכה עצמית גבוהה או נמוכה. החברה האנושית בכל תרבות וכל זמן ומקום, סומכת בעיקר על הורים לגדל, לחנך ולעצב את הילדים במטרה שיהיו לאנשים יותר טובים. לכן, ישנה חשיבות רבה לחקירת והבנת התנהגויותיהם של הורים, מחשבותיהם אודות הורות, ומכלול הערכים והאמונות שמניע אותם כאנשים-הורים, ועומד מאחורי הצעדים שהם עושים לאורך כל הדרך, בה הקטנים גדלים.
במחקר הזה השתתפו 30 אנשים בוגרים, מהמגזר היהודי במרכז הארץ, כך שהגילאים שלהם נעו בין 24 עד 31, והם ענו על שני שאלונים, כאשר בשאלון אחד הם דיווחו אודות סגנון ההורות של הוריהם, ובשאלון השני הם דיווחו אודות ההערכה העצמית של עצמם. בנוסף לכך, נאספו נתונים דמוגרפיים (גיל, מין והשכלה). מהנתונים שנאספו, נראה כי לא נמצאו קשרים מובהקים בין סגנונות הורות להערכה עצמית, ובין סגנונות הורות לגיל.

תוכן עניינים:
תקציר
מבוא
סקירת ספרות
-הורות וסגנונותיה
-ההערכה העצמית
-סגנונות הוריים: האם הם מנבאים הערכה עצמית?
רציונל המחקר הנוכחי והשערותיו
שיטה
-כלים
-משתתפים
-הליך
-ניתוחים סטטיסטיים
תוצאות
-סטטיסטיקה תיאורית של מדדי המחקר
-בדיקת ההשערות
דיון
-דיון בממצאי המחקר
-מגבלות מתודולוגיות
-המלצות לעתיד
מקורות
נספחים

קטע מהעבודה:

הורות היא תפקיד מורכב הכולל הרבה התנהגויות אשר פועלות בנפרד או ביחד במטרה להשפיע על הילדים (Darling, 1999). נחשבת לאחד תחומי המחקר הבסיסיים העוסקים בגורמים המקדימים המשפיעים על התפתחותם של אפיונים אישיותיים, רגשיים, חברתיים או התנהגותיים של ילדים. במחקרים רבים נמצא כי להורים יש השפעה קריטית על התפתחותם, התנהגויותיהם, ועולמם הרגשי והקוגניטיבי שלילדים (Baumrind, 1991; Darling, 1999; Bornstein, 2002) .

תגים:

סמכות הורית · סגנונות הורות · הערכה עצמית · שאלון · שאלונים · מחקר · משפחה · הורים

אפשרויות משלוח:

ניתן לקבל ולהזמין עבודה זו באופן מיידי במאגר העבודות של יובנק. כל עבודה אקדמית בנושא "השפעת סגנונות הורות על התפתחות הילד והסתגלותו הרגשית", סמינריון אודות "השפעת סגנונות הורות על התפתחות הילד והסתגלותו הרגשית" או עבודת מחקר בנושא ניתנת להזמנה ולהורדה אוטומטית לאחר ביצוע התשלום.

אפשרויות תשלום:

ניתן לשלם עבור כל העבודות האקדמיות, סמינריונים, ועבודות המחקר בעזרת כרטיסי ויזה ומאסטרקרד 24 שעות ביממה.

אודות האתר:

יובנק הנו מאגר עבודות אקדמיות לסטודנטים, מאמרים, מחקרים, תזות ,סמינריונים ועבודות גמר הגדול בישראל. כל התקצירים באתר ניתנים לצפיה ללא תשלום. ברשותנו מעל ל-7000 עבודות מוכנות במגוון נושאים.